Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mug inde i ægget? Nu med billeder  (Læst 14572 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Mug inde i ægget? Nu med billeder
« Svar #30 Dato: 03 Juni , 2011, 22:41 »
Det er vigtigt når man sætter unger til høns eller ænder, at man sørger for at de kommer i sikkerhed inde under mor inden man går.
For en anden gangs skyld, så tag barnet ind i din hule hånd, og før den ned mellem side og vinge, så er du nede i varmen, der slipper du barnet, der nok skal finde sig en plads hvis de er små og helt nye, kan du tage 2 ad gangen så du forstyrre mndst muligt.
3 dage gamle ællinger ved ikke de skal kravle ind under hende, og måske har hun bare ligget stille, og ladet dem være, hun ved måske heller ikke hvad hun skal med dem. fordi de ikke er inde under hende.
Hvis der mangler en, så er den nok død, og du kan sikkert ikke finde den fordi de bliver meget flade og fylder ingenting når de er døde, og du er sikker på at den ikke er sluppet godt fra at søge ind under hende... og jo de kan æde den.

Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline *Christie*

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Sv: Mug inde i ægget? Nu med billeder
« Svar #31 Dato: 04 Juni , 2011, 14:43 »
Nu har vi opgivet at føre andemor sammen med de små.
Hun er blevet jaget af reden og de rådne æg smidt ud. :-\
Hun ser nu ikke synderligt berørt ud.

De små har fået varmelampe og en reservemor i Jessica 8 år ;)

Lige nu nyder de livet i haven, hvor de har fået "egen sø"
Og de ser ud til at trives.






Kattene synes det er alletiders "fjernsyn"  ::)

Offline Marita

  • Bruger
  • Indlæg: 294
Sv: Mug inde i ægget? Nu med billeder
« Svar #32 Dato: 04 Juni , 2011, 15:51 »
Til lykke med dem, hvor er de yndige, jeg bliver vist nødt til at overtale manden til, at vi skal have ænder. 

Sendte første forsigtige føler ud forleden, hvor et par ænder kom spadserende ned ad vores lille private vej.

Offline PilMartins

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 19
Sv: Mug inde i ægget? Nu med billeder
« Svar #33 Dato: 06 Juni , 2011, 12:39 »
Ja, her går det heller ikke efter planen... Efter den anden lagde sig, kunne jeg jo hurtigt se at den første ands æg absolut ikke var ok! = rådne hele bundtet! Så jeg fjernede alle dårlige æg og lagde nye hos hende, som jeg håber er befrugtede... So far kan jeg se at 3-4 af dem er befrugtede... (Jeg er blevet ret god til det der lysning af æg hvis jeg selv skal sige det!  :D)

Den anden and der ligger, ligger på lutter befrugtede æg, 14. stk, så jeg håber der er bonus om en 28 dages tid...  ;D

SÅ er der desværre kommet problemer med den 3 and, der gerne vil ligge på æg også, og har prøvet at snige sig til at stjæle den enes rede. Det er dog heldigvis ikke lykkedes, og der er blevet lavet endnu en rede til hende som hun kan benytte, når hun endeligt beslutter sig!  ???

Så  /o til den nye andrik, han har gjort et godt stykke arbejde allerede...
1.4.8 Orpington/Australorps
11.7 Blomsterhøns-kyllinger
1.3 Moskusænder
1.1 Hunde (Shæffer/Bordercollie/Islandsk og en Lab!)
1.2 huskatte
2.5 Islændere
2.2 Shettere

*e

Offline *Christie*

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Sv: Mug inde i ægget? Nu med billeder
« Svar #34 Dato: 06 Juni , 2011, 14:31 »
PilMartins
Sikke dog en masse ænder du ender op med til sidst  :D