Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hitteælling  (Læst 7815 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gåsepigen

  • Bruger
  • Indlæg: 587
Sv: Hitteælling
« Svar #15 Dato: 20 Maj , 2011, 08:06 »
Hun er nok lidt tung i rumpen til at få overballence, men hvis du nu ser på de tråde der er om kønsbestemmelse kan du så ikke vende bunden i vejret på den og se om du kan blive klogere, den lære hurtigt sit navn at kende, og det er da synd t hede Ida, hvis man nu er en Albert  ;D

God ide! Det kan sommetider være lidt svært at forklare, at Keld lægger æg...
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hitteælling
« Svar #16 Dato: 20 Maj , 2011, 09:10 »
Det er en skøn hittegæsling Julie. Held og lykke med den :D. Den jeg fandt var noget ældre og temmelig afkræftet med tynd mave, så jeg valgte at ringe efter kyndig hjælp, selv om jeg havde lyst til at beholde den lille smuksak ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Hitteælling
« Svar #17 Dato: 22 Maj , 2011, 14:32 »
Ida er blevet til Albert - og går mest under navnet Happy Feet. Han er netop vendt hjem efter weekend et forbudt sted sammen med os andre og det gik SÅ fint. Han vokser og er glad og tillidsfuld, spiser, drikker, skider. Happy Feet og Hr. Juhulie udveksler fløjtetoner i eet væk og det er brandhamrende hyggeligt med den lille gut i hjemmet. Mens vi har været væk er der kommet stjerner i andeæggene i rugemaskinen, så nu varer det vist ikke længe før han får venner :)

ALLE ELSKER ALBERT! I hvert fald her i huset og vores venner og familie er MEGET overbærende, når vi kommer anstigende med en gæsling i inderlommen  ;D  ;D
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hitteælling
« Svar #18 Dato: 22 Maj , 2011, 16:30 »
vores venner og familie er MEGET overbærende, når vi kommer anstigende med en gæsling i inderlommen  ;D  ;D
De er målløse *f
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Gåsepigen

  • Bruger
  • Indlæg: 587
Sv: Hitteælling
« Svar #19 Dato: 22 Maj , 2011, 18:05 »
Jeg holdt Skt. Hans aften sidste år med blandt andre 10 dage gammel Keld og en bekendt med næsten nyfødt baby. Alle gæster (inkl. den nybagte mor) sad med næsen nede i gåsen, mens barnevognen stod ubemærket ved siden af. Hun så næsten ud til at have fortrudt, at hun ikke havde fået en gås i stedet...
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat