Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: HJÆÆÆLP!æglysning.... araucana  (Læst 1851 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
HJÆÆÆLP!æglysning.... araucana
« Dato: 12 Maj , 2011, 22:17 »
er araucanaæg sværere at lyse end andre æg?... har 5 æg... 3 er der lys igennnem... og de er ensfarvede "orange" og to er "sorte" hønen har ligget siden 2. påskedag.... er er kyllinger i nogen af dem?... hvad siger I?? så bliver regnestykket 2 skruk! 1 kylling... altså ikke verdensbedste resultat :'(
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

GKV

• Gæst
Sv: HJÆÆÆLP!æglysning.... araucana
« Svar #1 Dato: 13 Maj , 2011, 14:48 »
Ja, araucanaæg er vanskeligere at lyse end andre. Jeg snupper dem altid første gang på 3.die dagen senere bliver det sværere og sværere at se noget, men er der lys igennem er der ingenting i dem. Jeg tror nu, at de sorte er gode nok, for der er vel en luftlomme? Så tålmodighed et par dage endnu. :)

VH Gunni.
« Senest Redigeret: 13 Maj , 2011, 16:47 Fra GKV »

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
Sv: HJÆÆÆLP!æglysning.... araucana
« Svar #2 Dato: 13 Maj , 2011, 18:18 »
tak Gunni, jeg kan ikke rigtig SE luftblommen - synes det hele så "sort ud" men har heller aldrig lyst æg før... såååå ... 2 kyllinger ville være super - jeg vil afvente og se, hun bider som en pitbullterrier... og det giver grimme huller i håndryggen, hun tager dælme ved og rusker!
jeg tror at araucana er tættere på urfuglene end så mange andre høns :)

dejligt at man kan få svar herinde... jeg var seriøst ved at gå i panik i går aftes :(... kors man er skør!!
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)