Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Så var ræven her...  (Læst 2871 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Så var ræven her...
« Svar #30 Dato: 12 Maj , 2011, 22:56 »
Tak Finn

Ja selvfølgelig ønsker man død og ødelæggelse over bæstet når hele årets avlsarbejde til tusindvis af kroner ligger døde, men ja det er min egen skyld. Ræven? Ja jeg er kommet mig over chokket og min egen fejltagelse.

Jeg har indhegnet hele haven til hønsene, der var lukket ind til hønsene men døren var ikke lukket da jeg ikke havde været ude og sige godnat til hønsene endnu.

Og hvad jeg ærgrer mig mest over? Der ligger en automatisk låge åbne/lukker i min skuffe som jeg bare ikke har evnet at sætte i. Jeg hader mig selv for at have skruet hænderne omvendt på, ikke ræven.

Og til de hellige som hepper på ræven(undskyld forum jeg har haft en meget lang og forfærdelig dag) så har han det fint! Han puslede i buskene da jeg lukkede mine stakkels maltrakterede moskusænder i bur for natten.

Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #31 Dato: 12 Maj , 2011, 23:19 »
Sådan Johanne.  /o

Godt at se/læse at du er kommet dig over det værste chok og lader fornuften råde.

Og så op på hesten igen.

*t
Mvh
Erik Andersen

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 12 Maj , 2011, 23:29 »
Stor krammer herfra Johanne ..det ER sq bare trælst !
Med venlig hilsen Søs

Susanne

• Gæst
« Svar #33 Dato: 12 Maj , 2011, 23:32 »
Ja, fuldt forståelig reaktion  /o

I weekend'en, da vi havde haft nabo-hunde-massakre på min (tidligere din) dejlige spættede maranhøne (som nu er hårdt såret, men som vist nok overlever ), ønskede jeg lige i nogle velgørende minutter død over samtlige hunde på kloden. Uden undtagelse.

Nu ønsker jeg det kun over naboens - hehe!

Nej - vi er jo så forstandige, at vi ender med at lade fornuften råde, men hvor har man da lov til at være rasende, fortvivlet, magtesløs og hævngerrig lige ovenpå sådan et tab.

Jeg håber virkelig for dig, Johanne, at du kan få opbygget en flok igen, som du ender med at være ligeså glad for.

Kæmpeknus!

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 12 Maj , 2011, 23:38 »
Tak allesammen

Jeg håber de sidste stakler klarer den, men de er forfærdeligt chokerede. Nu får jeg en chance for at starte forfra og bygge hønsehuset ordentligt. Hønsene skal nok klare sig i skuret indtil videre, og på overvåget udgang i hundegården

<W mine stakkels små putter

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
« Svar #35 Dato: 13 Maj , 2011, 00:03 »
Kære Lærke...det er det mest fornuftige indlæg, jeg har set i alle de "ræveangrebstråde", vi har haft her på forum.
Jeg er glad for at du er enig  /o
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

Offline mariegaard

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 13 Maj , 2011, 07:07 »
jeg har haft besøg af ræv to gange mens jeg var på job, og det er jeg fra 8 til 16, så det med bare at lukke for hønsene er ikke bare noget der sker om natten, men når mikkel finder ud af der er billig mad står han gerne tidligere op, eller senere i seng /d
Mvh. Peter (og Marianne)

1.3 guld/sort båndet Brahma
1.3 sølv/sort båndet Brahma
1.3 gul/sort colombia Brahma
1.3 sort/kobber Maran
1.3 sort kæmpe Jersey
1.5 lys sussex
1.5 gul/colombia sussex
1.3 trefarvet sussex
1.4 Hvid moskus and
 Duer
 Katte
 Hunde

www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.raceduen.dk

Offline Diana

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 13 Maj , 2011, 09:06 »
Og hvad jeg ærgrer mig mest over? Der ligger en automatisk låge åbne/lukker i min skuffe som jeg bare ikke har evnet at sætte i. Jeg hader mig selv for at have skruet hænderne omvendt på, ikke ræven.

vil du gerne låne min mand ? han er både handymand og elektriker ?
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #38 Dato: 13 Maj , 2011, 18:03 »
 ;D jeg vil meget gerne låne Jesper en dag ved lejlighed. Jeg er sikker på at han ville ku sætte den op med bind for øjnene

Offline Psycho

• Passiv bruger
  • Dorking Høne f. 2010
« Svar #39 Dato: 13 Maj , 2011, 18:57 »
Det er jeg ked over og høre Johanne. Betyder det at alle dine nye Maran kyllinger også er væk?

Kan også godt forstå du er gal på ræven. Det hjælper dog ikke meget. Fjerner man en, kommer det hurtig en ny.
Det eneste vi kan gøre, er og sikre os mest mulig. Ræven skal jo også være her...

Selv, har jeg klaret mig indtilvidere, også da jeg ser ræv hver eneste aften.
Har lært hundene, de skal løbe en tur rundt indhegningerne hver gang vi går ud. Ikke sikkert det hjælper, men så ved ræven at det ikke er frit slag.
Lukker også til hønsene så tidlig som mulig, da jeg ved at måren kommer hver gang det begynder og blive mørkt.

Selv har jeg heller ingen Maran avlshane længere. Den døde dog "lykkelig". Tror den fik hjertestop da den havde travlt med og opvarte alle hønsene...
Heldigvis, har jeg jo en hel del hanekyllinger, så avlsarbejdet kan fortsætte næste år. Hvis ikke ræven, måren, minken eller alle rovfugle får lavet om på det.....

Endnu en gang. Ked over det for din skyld. Som tidligere sagt, så er det kun en ting og gøre. Op på hesten igen.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 13 Maj , 2011, 19:13 »
Thomas- alle de dejlige kyllinger fra dig har det godt. Jeg har en enkelt blå hønekylling som klarede skærene, heldigvis nok den bedste.
Håber der er nogle gode haner imellem dem fra dig :)

Offline Psycho

• Passiv bruger
  • Dorking Høne f. 2010
« Svar #41 Dato: 13 Maj , 2011, 20:54 »
Vi krydser fingre. Ellers må du høre fra dig. Har forhåbentlig nogle gode nogen.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)