Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skal vi melde hinanden?  (Læst 3227 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Skal vi melde hinanden?
« Svar #30 Dato: 10 Maj , 2011, 19:45 »
Susanne, vand og sæbe kan gøre det, og så en lille vask hver dag, til du kan se at det er tørt og ved at hele, du skal alligevel se hende efter hver dag, for fluer vil elske at lægge æg i såret hvis det ikke er rent.
Alm. håndsæbe eller champo er fint.
Med mindre du mener hun er i så dårlig forfatning at hun skal behandles med andre midler, og måske er hun trykket så du bør lytte til hendes vejrtrækning.
God bedring med hende
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Susanne

• Gæst
« Svar #31 Dato: 10 Maj , 2011, 23:12 »
Tak for råd, Ina!

Det vil jeg gøre som det første i morgen  /o

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
« Svar #32 Dato: 12 Maj , 2011, 22:35 »
Hvordan går det med den spættede Susanne?

Og er de andre kommet sig over forskrækkelsen?
Med venlig hilsen Heidi

Susanne

• Gæst
« Svar #33 Dato: 12 Maj , 2011, 23:25 »
Tak fordi du spørger, Heidi  :)

Hun ser foreløbig ud til at klare den. Hun går rundt og hun spiser normalt. Hun har ovenikøbet lagt et æg.

Men da jeg fik hende ordentlig undersøgt i forsøg på at rense sårene, kunne jeg se, hvor mange og dybe sår, hun har. Og på et stykke af siden, er et stykke hud helt revet væk.

Jeg har renset så godt, jeg kunne, men jeg må indrømme, at der var partier, hvor jeg slet ikke kunne røre - så det er ikke særlig professionelt gjort.

Jeg krydser fingre for, at hendes eget immunforsvar herefter klarer skærene  /o

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #34 Dato: 12 Maj , 2011, 23:40 »
Sikke noget :'( :'(

Sikke en uansvarlig hundeejer.
En maran høne i den farve koster nemt 500kr Susanne /o, + de rugeæg til 10 kroner stykket hun kunne ha lagt
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #35 Dato: 12 Maj , 2011, 23:54 »
Susanne, da min ene dværghøne blev overfaldet af en duehøg, som startede med at plukke og spise den levende ::) fik den også nogle dybe sår. Den kom sig, men der gik flere måneder inden den lagde æg igen.
Jeg tror på, at din lille høne nok skal klare sig, høner er så seje *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #36 Dato: 13 Maj , 2011, 00:00 »
Tak for opmuntring  :D

Nu har min oplevelse med hundende og hønsene vist overtaget tråden.

Om vi skal melde hinanden er stadig et meget relevant emne, og hvor er det rart at kunne vende sådan en problemstilling med andre. Og også opleve, hvor mange vinkler en sag kan ses fra.

Og lad endelig ikke min høne-historie afholde nogen fra at komme med yderligere input i debatten.

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #37 Dato: 13 Maj , 2011, 11:33 »
Susanne du må sørge for at hun bliver ordentligt vasket,,, giv hende feks. et reelt bad, du ved udstilling nyvasket høne bad,,, ned i sæbevandet vaske forsigtigt alle vegne, og skylle med bruseren, så bliver hun helt sikkert ren, det er meget vigtigt for der kommer i denne varme meget hurtigt mider i sådanne sår, og det klare hun ikke,,,, så kan du i nogle dage gøre det så godt som muligt, og så evt give hende et bad til,,, jeg synes høns heler hurtigt...  /o godt hun går omkring og spiser, så er meget jo nået.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Susanne

• Gæst
« Svar #38 Dato: 13 Maj , 2011, 12:45 »
Jo, der er nok ingen vej udenom. Jeg har bare så svært ved at gøre noget, som jeg tror gør ondt på hende - og der må være voldsomt ømt i og omkring biddene.

Ved godt det lyder piv-agtigt,  men risikoen for mider er jo langt værre for hende - så - jeg må tage mig sammen.  8)

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #39 Dato: 13 Maj , 2011, 13:00 »
Netop, og hvis det havde været vinter ville risikoen ikke være så stor, men nu er det altså varmt, og så bliver det hurtigt alvorligt, selv om hun spiser og går med flokken for at skjule sin elendighed, eller også har hun det bedre end du tror, men sårene skal passes uanset hvad.
På med den store selvsikkerhed, og put prinsessen i bad.
Venlig Hilsen INA

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #40 Dato: 13 Maj , 2011, 13:40 »
- og så kan du på apoteket købe en lille sprayflaske med klorhexidin for at undgå der går betændelse i.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn