Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ÅNDSVAGE, DUMME, LORTE HUND!!!  (Læst 2716 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
ÅNDSVAGE, DUMME, LORTE HUND!!!
« Dato: 05 Maj , 2011, 18:07 »
Forleden måtte jeg aflive en kylling fordi den var blevet angrebet af.......?
Troede at Balder vores ene hund kun havde gjort mig opmærksom på at der var noget galt indtil idag.

Kommer op i haven og hvem ligger inde i gården med en kylling mellem poterne?
Jep, rigtigt gættet, Balder.
Det store, dumme, kræ har snuppet en mere og jeg måtte finde rosensaksen igen.

Han fik et ordentligt spark i røven med min træsko og lusker nu rundt og forsøger at komme på god fod med mig igen. Kunne kvæle ham!!!
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: ÅNDSVAGE, DUMME, LORTE HUND!!!
« Svar #1 Dato: 05 Maj , 2011, 18:29 »
Kender det kun alt for godt. Min hanhund har lige taget den hane der skulle med til Gavnø, Så ingen Lys sussex med fra mig i år. >:( <W /f
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

• Bruger
« Svar #2 Dato: 05 Maj , 2011, 18:49 »
Jeg var kun lige inde for at sætte billeder på af forum af kyllingerne og da jeg kom ud manglede den ene.
Mand og 3 børn

Offline Jytte

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 Maj , 2011, 19:13 »
Derfor er vi begyndt med "hønsebeskyttere", når vi alle vil være i haven  /o
Hønsebeskyttere = mundkurve
Det ser lidt dramatisk ud, specielt på min riesenschnauzer, men det virker, og der er ingen lider nød, bare man så også kunne sætte det på naboens KAT >:(
De kan både få godbider og drikke med deres "hønsebeskyttere", de kan bare ikke dræbe høns  ;D
Blandet landhandel, dog med Hollandsk toppede, stor race som ren avl.
1.1 riesenschnauzer
1.0 Tålmodig ikke hønse mand

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 Maj , 2011, 19:21 »
Kender også til problemet her i huset. Vores den yngste hund har i år 4 kyllinger på samvittigheden. Hun har fundet på en sjov leg med at samle blade når de flyver, og om det er blade eller kyllinger det er hun ligeglad med. Så nu er hundene ikke alene ude, der er altid en af os med. Og var det så bare hanekyllingerne hun tog, men NEJ..... ::)

• Bruger
« Svar #5 Dato: 05 Maj , 2011, 19:25 »
Jeg tror så ment også det er fordi han "kun vil lege" men alligevel. /d
Mand og 3 børn

Offline Hebber

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 05 Maj , 2011, 19:36 »
Med frygt for at i ikke syntes om vores løsning på at hunden ikke mere tager høns/kyllinger. *k

Sidste år tog vores Totter (Golden Retriver) en høne.

Hønen blev lagt på gårdspladsen med el hegn til.

Han pøvede også at tage den igen.

Resultat: han blev forskrækket og sad resten af aftenen ved mors(mig) side for "mor passer på mig". Og siden går både høns/kyllinger og hund fredeligt sammen. /o

Totter havde prøvet tidligere at gå i et el elhegn, på et engstykke, da han blev luftet, der løb han hjem alt hvad han kunne og sad ved min side hele aftenen. Han er meget skeptisk når vi kommer for tæt på engstykket.

Susanne
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

• Bruger
« Svar #7 Dato: 05 Maj , 2011, 19:40 »
Ærgeligt du bor i Jylland for det ville jeg gerne prøve, men jeg har ikke noget elhegn.
Balder er trods alt 1/2 Amstaff så der skal noget til før han fatter pointen, men er ellers sød som dagen er lang. Er bare så bange for han skal få smage for blod.
Mand og 3 børn

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #8 Dato: 05 Maj , 2011, 19:42 »
Tror desværre ikke det hjælper her, for de skal helst være i bevægelse,så snart de er døde/rolige rør han dem ikke >:(
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Hebber

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 05 Maj , 2011, 19:42 »
Jeg spørger lige svigersønnen om vi må låne hegnet ud, og så kan jeg sende den med posten hvis det har interesse, den vejer ikke så meget.

Susanne
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

• Bruger
« Svar #10 Dato: 05 Maj , 2011, 19:44 »
 /o /o /o /o /o /o /o
Mand og 3 børn

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #11 Dato: 05 Maj , 2011, 21:19 »
min gamle ruhårede hønsehund havde ikke meget respekt for elhegn. en aften vi sad på andetræk hylede han højt 3 gange i træk, indtil jeg fandt ud af han lænede snuden på hegnet ;D lærte han af det?? nej, jeg måtte flytte ham så han ikke kunne nå ;)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 05 Maj , 2011, 21:28 »
Jeg forstår godt ærgrelsen.
 Nogle hunde kan let lære at lade høns være i fred, andre har sværere ved det.. men i alle tilfælde, er det jo vigtigt at huske, at hunde faktisk er rovdyr. Man kan jo også hegne hønsene inde så hundene ikke bliver fristet over evne?

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #13 Dato: 05 Maj , 2011, 22:07 »
Det store, dumme, kræ har snuppet en mere og jeg måtte finde rosensaksen igen.

Han fik et ordentligt spark i røven med min træsko og lusker nu rundt og forsøger at komme på god fod med mig igen. Kunne kvæle ham!!!

Har han ikke forstået pointen, efter først at have fået en gang med rosensaksen  ;D, og derefter et ordentligt spark i røven med en træsko, kan man vist konkludere at fysisk irettesættelse ikke virker  på den hund. Det tror jeg nu ikke det gør på ret mange hunde. Inden man når til den fysiske del har hunden allerede glemt hvad det er den har lavet.

Verbal irettesættelse (stemmeføring) virker glimrende her, både på Westi og Grand Danois. Det betyder dog ikke at de ikke afprøver grænser, for det gør de fleste hunde vist. Men det betyder at de er 100 % klar over når de har overskredet en grænse. Og de er også bevidste om at der er ting de bare ikke skal gøre.

Min GD går med i hønsehuset, og jeg er ikke betænkelig ved at vende ham ryggen, mens vi er i hønsehuset. Han kunne ikke drømme om at gøre høns eller kyllinger fortræd.
Mvh
Erik Andersen

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #14 Dato: 05 Maj , 2011, 22:15 »
Træls med de hunde og katte, men de kan da lære det.Mine hunde har aldrig rørt mine høns. men ræven har taget dem alle.
Og lige en sand historie fra min ungdom:
Men mine forældres gamle hankat har kun taget en, blev nuppet på fersk gerning af min far og fik et par klask af kyllingen, og siden kunne vi godt finde ham under varmelampen med kyllingerne rendende rundt på sig og der manglede ikke en.