Mine skrukker og kyllinger går sammen med resten af hønsene, det har aldrig været noget problem.
Jeg har dog lige fundet en race, hvor jeg ikke kan, og det er med mine MEDK, den ene af de små høner havde ruget æg ud og gik med syv yndige kyllinger, så lå der en død, hmm, men hvad det sker jo, en mere døde og nogle havde skrammer, sært, var det mon kattene, som eller ALDRIG tidligere har gjort den slags, men kattene fik ikke lov til at komme ud.
Det viste sig, at det var HANEN, tænk han jagtede og hakkede kyllingerne, og løb en i næbbet, mens han ruskede den sønder og sammen, mens den stakkels hønemor for efter ham fulgt af de små kyller.
Nu sidder hanen i fængsel, han har en pæn stor kaninløbegård om dagen og sover i en transportkasse om natten. Ikke ønskescenariet, men alternativt ville det være hovedafbryderen.
Jeg talte med en hønseveninde, der også har MEDK, og hun fortalte mig, at det var meget normal adfærd for den race, ØV.
Men mine wyandotter og maraner (incl. haner) er heldigvis ikke så tåbelige

så der vil flertallet af mine kyllinger vokse op i fremtiden, så må englænderne, der gerne skrukker nøjes med nogle ganske få kyllinger, for så vidt jeg kan se er de andre høner heller ikke meget for kyllinger.
Mine andre haner er faktisk søde til at finde lidt lækkerier til kyllingerne, og de beskytter dem helt klart.