Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hjælp ællinger på vej foder hjælp..  (Læst 4377 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline the_farmer

• Passiv bruger
hjælp ællinger på vej foder hjælp..
« Dato: 27 April , 2011, 22:23 »
hej Allesammen. :) :) :)

Har søgt herinde efter info om atart foder til moskus ællinger,men er forvirret...

Er der nogen der kan sige hvad for noget foder jeg skal give dem efter de er klækket ud..??

De er i ruge maskine lige nu..

Eller generelt hva de skal havde først og hva de skal havde der efter????

Og hvor lang tid de skal havde de forskellige foder typer???
Er helt nybegynder med ællinger.. hehe

og har selv en ''brugs anvisning'' på opdræt af kyllinger, men er der nogen der ved hvor der er en
vejledning på ænder?

M.V.H. The Farmer
M.V.H. Alex Jensen

Offline morAnna

• Passiv bruger
Sv: hjælp ællinger på vej foder hjælp..
« Svar #1 Dato: 28 April , 2011, 08:51 »
hej
hvis du har prøvet kyllinger så kan du bare slappe heeeeelt af  med ællinger, de spiser startfoder de første 4-6 uger(eller til sækken er tøm) vi giver derefter  voksefoder, og så går de langsom over til de voksnes korn, brød og hvad de nu spiser de forskellige steder.
 og så vand, meget vand. Foder serveres tørt her, de skal nok finde ud af at bruge vandet.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #2 Dato: 28 April , 2011, 18:04 »
jeg gør som Anna, dog får de enten voksefoder blandet med det de voksne får (hvede, majs, tilskudsfoder) eller det samme som de voksne, da de går sammen med dem på det tidspunkt.

det er ikke alle steder du kan få specifikt til ænder/ællinger, men så køber du bare det samme til kyllinger (det gør jeg det ene foder sted og det skulle vidst være det samme)

jeg syntes det vigtigste er startfoderet og bruger det lige så længe som anna gør, giver dog mor and det som de voksne får (hun kan selv vælge og foretrækker det) kan se de små begynder at spise af det også når de er 2-3 uger.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 28 April , 2011, 18:49 »
Det vi gjorde da vi havde ællinger sidst og vil gøre igen i år når vi henter dem i weekenden er, at de som ællinger får startfoder som kyllinger får. Når vi så har haft dem ca. 1 måned begynder vi at sætte dem over på svinefoder, som skulle være godt foder for den slags fjerkræ. De ænder vi havde sidste år var alle rigtig flotte og uden særlig meget fedt på kroppen og de voksede alle fint på det foder vi gav.

Offline the_farmer

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 28 April , 2011, 19:39 »
tusinde tak for de gode råd.. ;D ;D ;D ;D
M.V.H. Alex Jensen