Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: En nybegynder skrukhøne  (Læst 1915 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tognarelli

• Passiv bruger
Sv: En nybegynder skrukhøne
« Svar #15 Dato: 27 April , 2011, 20:23 »
Ih, hvor er det en spændende historie....jeg går også selv og venter med længsel på at en af mine dværg orp'er bliver skruk. Jeg vil så gerne have kyllinger.
Hvis alt lykkes for dig og du pludselig har for mange kyllinger, må du gerne tænke på mig  ::)
Mange hilsener Laila

0,3 Dværg Orpingthon
1,1 Børn
1,0 Mand

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #16 Dato: 28 April , 2011, 07:11 »
Ih, hvor er det en spændende historie....jeg går også selv og venter med længsel på at en af mine dværg orp'er bliver skruk. Jeg vil så gerne have kyllinger.
Hvis alt lykkes for dig og du pludselig har for mange kyllinger, må du gerne tænke på mig  ::)
Jamen, det er også bare så hyggeligt med både høns og kyllinger! *p

Den "ægte" skruk havde ranet alle kyllingerne til sig da jeg kom hjem, og rendte rundt med dem i hønsehuset. Den nye skruk lå og varmede æg i en af redekasserne, så hun blev flyttet ned i sin egen rede, og fik et par kyllinger under vingen. De lå stadig hos hende til morgen.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #17 Dato: 28 April , 2011, 09:19 »
Når nu du har givet den lille mor et par kyllinger, så skal du nok fjerne ægene, så hun ikke bliver liggende, for så får de to små jo ikke noget at spise hvis hun tror hun skal ligge der og fjerde den..
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #18 Dato: 28 April , 2011, 18:36 »
Når nu du har givet den lille mor et par kyllinger, så skal du nok fjerne ægene, så hun ikke bliver liggende, for så får de to små jo ikke noget at spise hvis hun tror hun skal ligge der og fjerde den..
Det gjorde jeg i går, men hun vil åbenbart ligge på æg, for i dag lå hun og varmede æg i den øverste redekasse da jeg kom hjem. Jeg lagde hende ned igen med en kylling, men da jeg så til hende lidt efter rendte kyllingen rundt og skreg på sin mor, mens skrukken havde lagt sig op i den øverste rede igen.

Jeg er heller ikke meget for at give hende æg, for jeg synes ærligt talt hun er noget ustabil. Skal jeg bare lade hende være for nu?

Venlig hilsen Tanja

Offline fru Andersen

• Bruger
« Svar #19 Dato: 28 April , 2011, 20:04 »
Jeg tror altså hun bliver forvirret over at få kylling(er) så hurtigt efter hun er begyndt at blive skruk.

-og når så kyllingerne forsvinder ind imellem, går det da helt galt...

Hun skal have den sædvanlige tid til at ligge og ruge og forberede sig til at blive "mor"...

Jeg synes du skal lade hende være, og hvis hun ER skruk skal hun have sine "egne" æg at ruge på. Evt. et sted i fred for de andre...
Med venlig hilsen
Lene

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #20 Dato: 28 April , 2011, 21:24 »
Jamen enig i, at der ikke skal forvirres mere med kyllinger i ny og næ. Nu får hun et hold golfbolde at ligge på, og så må vi se om hun bliver liggende.
Venlig hilsen Tanja

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #21 Dato: 28 April , 2011, 21:47 »
så ligger hun jo fint, og hun vil altså ruge og ikke have kyllinger endnu,,,, sikke en høne
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
En nybegynder skrukhøne
« Svar #22 Dato: 01 Maj , 2011, 16:48 »
Hun ligger endnu, men har slidt et hul i huden på brystet, helt ind til hinden så man kan se kødet inden under. Skal jeg plastre hende ind, tage hende af reden eller noget helt andet? Jeg er begyndt at samle rugeæg til hende, men det ved jeg ikke om er en god idé, når hun ser sådan ud. Hun ligger på halm.
Venlig hilsen Tanja

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #23 Dato: 01 Maj , 2011, 18:21 »
Jeg ville lave sådan en "rygbeskytter" og så vender den om og sætte den på maven af hende.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn