Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En nybegynder skrukhøne  (Læst 1909 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
En nybegynder skrukhøne
« Dato: 25 April , 2011, 21:08 »
Blot en glad beretning som jeg vil dele med andre hønseglade mennesker:

Min ene netop 1-årige maranhøne har de sidste to dage gået med oppustet fjerdragt, og sagt kluk-kluk-kluk-kluk. Hun har siddet meget på siddepinden, men har ikke været i redekassen med snydeæg. I dag var den gal igen, og denne gang også med vingerne slået ud og så igen med de karakteristiske skrukkelyde - denne gang fandt jeg hende vandrende hvileløst rundt i hønsegården.

Her til aften lagde jeg hende ind i redekassen med golfbolde og lånte en daggammel marankylling fra naboredekassen, hvor min anden skruk ligger. Hun kiggede forundret på den lille dunbold, foldede skørterne ud og lagde sig åbenlyst salig ned over den lille kylling, og begyndte at putte den *r. Jeg tog kyllingen fra hende igen, men hun blev liggende på golfboldene, så jeg håber hun bliver liggende, så hun snart kan få sine egne kyllinger :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: En nybegynder skrukhøne
« Svar #1 Dato: 25 April , 2011, 21:10 »
Ååårrhhh hvor sødt  *p *p *p
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 25 April , 2011, 21:15 »
Jeg er meget spændt på om det går, når hun opdager at barnet er væk igen,   :o men måske det fungerer, der er jo mange muligheder for at lokke en høne skruk   /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 25 April , 2011, 21:19 »
Ååårrhhh hvor sødt  *p *p *p
Ja, det var en herligt syn. :D
Jeg er meget spændt på om det går, når hun opdager at barnet er væk igen,   :o men måske det fungerer, der er jo mange muligheder for at lokke en høne skruk   /o
Er det ikke lidt vovet at give hende nogle af kyllingerne? Eller vil det kunne gå godt? Jeg ved ikke hvordan jeg skal lokke hende, ud over evt. at bytte de kridhvide golfbolde ud med et par hårdkogte maranæg.
Venlig hilsen Tanja

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #4 Dato: 25 April , 2011, 21:21 »
Nåååå, det lille pus...Kan lige se for mig at hun går forvirret rúndt i haven og kan ikke forstå hvad det er der sker med hende, og da hun så får kyllingen er der bare et eller andet der siger KLIK *h
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #5 Dato: 25 April , 2011, 21:55 »
jeg tror bare jeg ville lade hende beholde golfboldene, og se om hun bliver liggende til du har kyllinger til hende  /o og går hun før tid, tja så var det bare ikke denne gang.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #6 Dato: 25 April , 2011, 21:57 »
Ja, også er den pludselig forsvundet igen......
Hvis hun ligger sig og folder skørterne ud ville jeg give hende nogle kyllinger
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #7 Dato: 26 April , 2011, 06:49 »
Nybegynderen har vist lært det: Her til morgen lå hun og rugede på sine golfbolde, mens hun klukkede og blæste sig op, da jeg lettede på gardinet for at se til hende. /o

Nu samler jeg æg ind til hende, så hun kan få dem at ruge på, eller finder daggamle kyllinger, så de har nogenlunde samme alder som naboskrukkens. Hvad ville I give hende? Æg eller kyllinger?
Venlig hilsen Tanja

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #8 Dato: 26 April , 2011, 07:06 »
ÆG /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #9 Dato: 26 April , 2011, 09:25 »
Kyllinger, jeg ville være bekymret for at hun forlod reden, når hun opdager at der ikke er flere børn....
Venlig Hilsen INA

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #10 Dato: 26 April , 2011, 17:29 »
Tja, ind til videre så har du ret Ina ::). Den nye skruk er gået af reden, da min skrukhøne allerede har forladt (brudt ud af!) den lille kyllingeindhegning i hønsegården. Nu går hun og skrukker halvhjertet i haven. Hun må nok hellere vente lidt med at blive mor. Desværre, for jeg havde jo allerede glædet mig til at skulle have flere kyllinger.  <L
Venlig hilsen Tanja

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #11 Dato: 26 April , 2011, 19:19 »
Måske du skulle have ladet hende beholde et barn eller to så hun kunne mærke hvordan det er at være mor, men måske de ville være kommet op og slås om de små, mødre er jo ikke sådan at komme på tværs af.
Venlig Hilsen INA

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #12 Dato: 26 April , 2011, 20:53 »
Måske du skulle have ladet hende beholde et barn eller to så hun kunne mærke hvordan det er at være mor, men måske de ville være kommet op og slås om de små, mødre er jo ikke sådan at komme på tværs af.
Du har nok ret, og her til aften lå hun troligt i redekassen igen. Jeg har lagt en kylling under hende, og den har hun passet rigtig fint på den sidste times tid. Hun får lov til at beholde den natten over til at starte med. Den anden skrukhøne er så godmodig af sig, så hende bliver der formentlig ikke meget ballade med.
Venlig hilsen Tanja

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #13 Dato: 27 April , 2011, 10:13 »
Ja Tanja, så er det altså nu, jeg skal vide om den lille stadig er hos den uerfarne mor, eller om du har måtte flytte det stakkels barne tilbage igen...
Du kan jo ikke bare lade være med at opdaterer  ???
Venlig Hilsen INA

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #14 Dato: 27 April , 2011, 10:55 »
Ja Tanja, så er det altså nu, jeg skal vide om den lille stadig er hos den uerfarne mor, eller om du har måtte flytte det stakkels barne tilbage igen...
Du kan jo ikke bare lade være med at opdaterer  ???
;D Der skulle lige vises en amerikaner rundt på kontoret ;).

Skrukken lå fint med sin lille plejekylling i morges, så jeg har ladet hende beholde den. Jeg er spændt på at se hvilken høne der går med hvilke kyllinger når jeg kommer hjem.
Venlig hilsen Tanja