Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kyllinger varmelampe  (Læst 6144 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pernille go

• Passiv bruger
kyllinger varmelampe
« Dato: 24 April , 2011, 22:54 »
Hvornår behøver kyllingerne ikke varmelampe mere. Alle kyllingerne er 5 uger gamle det er sussex. Det er dog meget forskelligt hvor mange fjer de har men er alle lige gamle. Jeg har derudover også 4 silker. hvornår skal man ikke beskytte de små mere? har sat et hegn op i halvdelen af hønsehuset men der kan silkerne godt gå igennem tror det er hvid dværg silker da de er meget små. om dagen går de alle sammen ude og der hakker de store ikke de små med mindre de kommer for tæt på når de spiser. Silkerne kommer dog også ud i haven og kan gå lidt rundt. Haven er dog hegnet ind men de kan gå igennem hegnet men det gør de ikke rigtigt, de holder sig mest omkring hønsegården er det meget normalt? Hvornår kan man lukke kyllingerne ud og håbe på de ikke bare flygter gennem hegnet eller skal man have hønsehegn op?

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: kyllinger varmelampe
« Svar #1 Dato: 25 April , 2011, 06:34 »
i øjeblikket er vi jo ret heldige med vejret. Min varmelampe hos de store kyllinger (5 uger idag) bliver stort set ikke brugt. Den hænger i hønsehuset i de voksne høns' afdeling og der er både åbent ud til gården og til hele resten af verden, som de voksne dagligt render rundt i.

Jeg ville ikke fjerne varmelampen helt selvom det er varmt for tiden, men hæve den ekstra hurtigt i forhold til skemaet, der findes ovre til venstre under artiklerne om avl. Mener det er den der hedder "kyllinger". Jeg har set, at når vores ligger og sover i løbet af dagen, så er det i en klump, men slet ikke henne ved varmelampen - om aftenen, når de går i "seng" ligger de så under lampen.

Vi har også 1½ uger gamle kyllinger. De er meget forskellig i størrelsen. Faktisk er de 2, der kom sidst ud af æggene MEGET små i forhold til de andre. Den sidste klækkede også hele 3 døgn efter den første så det giver jo god mening. Igår lå kyllingerne og gemte sig så langt fra varmelampen som muligt, så jeg hævede den en del over hvad foreskrifterne siger, men der ER også bare godt varmt dér hvor de står (mellemgangen i hønsehuset), og huset er isoleret, så temperaturen holder ret godt også i løbet af natten.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #2 Dato: 25 April , 2011, 07:42 »
Som Julie skriver er det jo dejligt vejr så de behøver den ihvertfald ikke om dagen.
Men hvis du er lidt i tvivl om de kan holde varmen om naten så sæt den evt. på en timer så den tænder om aftenen når de går ind og slukker om morgenen når de går ud. Så sparer du også lidt på strømmen /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Pernille go

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 25 April , 2011, 20:51 »
Det var da en super ide med ur på varmelampen.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #4 Dato: 26 April , 2011, 06:36 »
Velbekommen /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn