Du kan gøre alt det du siger

En skruk med kyllinger lægger ikke æg før hun er færdig med kyllingerne, og det kan varierer en del, før hun ikke gider det mere.
En ekstra høne, det er fint, men så hellere to, for hun vil blive holdt på afstand af kyllingemor, og så er hun jo lidt alene.
en høne med kyllinger lader ikke bare sådan uden videre dig gøre hendse børn tamme, med mindre hun selv er meget tam, men det er nemmere at have en høne til at passe kyllinger end selv at passe dem under varmelampe mv. men det er sjovt at have de små kyllinger og lære dem at kende fra den første papkasse til voksne høns.
Nu ved jeg ikke hvor stort et hønsehus du skal have, men hvis det var mit projekt, så ville jeg købe mig to-tre damer til at gå og være hyggeligt og lægge æg, og så en lille flok kyllinger til at gøre tamme, husk at der i en flok på ti ofte er 6-7 haner til fryseren, og altså kun 3-4 høner til at forøge flokken, og så evt en hane...
Husk at der er forskel på hvor mange æg de forskellige høns lægger, og at de største høns er de roligste, men de der lægger færrest æg om vinteren.
God fornøjelse