Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Har I hønse-bygget/hygget her i påsken?  (Læst 3513 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Har I hønse-bygget/hygget her i påsken?
« Dato: 23 April , 2011, 23:05 »
Min skønne mand, har i dag hentet hegn og pæle, og i morgen skal vi så bygge et stort afsnit til den nuværende hønsegård, således at alle hybriderne bliver rykket derover.

Pt. går de sammen med gederne, hvor de dog har deres eget hus, som gederne ikke kan komme ind i. Dette hus skal fremover været skruk/kyllingehus, og jeg GLÆDER mig sådan til at få det lavet færdigt i morgen! *p

Derudover har jeg 3 punkterede silker, og sandelig om ikke en af mine søde araucana har lagt sig...og så endda inde i et hjørne i Gedehytten  :D Jeg var derfor inde med 11 silkeæg til hende i dag, og satte en plade skråt og solidt over hende, så hun kunne få lidt ro... Synes gederne kom liiidt for tæt på både hende og æg med deres små klove... Flytter hende så ind i skruk/kyllingehuset, når hun har "født":D

Hvad har I lavet?

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Har I hønse-bygget/hygget her i påsken?
« Svar #1 Dato: 23 April , 2011, 23:16 »
Jeg har muget ud, hygget med hønsene og taget en masse billeder af dem. Min søde mand havde ellers købt en skurvogn som jeg skulle have i fødselsdagsgave i går, men sælger brændte ham af, så jeg har ikke fået mit nye hønseanlæg op at køre endnu - desværre.

Men herligt at hygge med hønsene i det gode vejr. Jeg har vist hønsene frem til gæsterne på feriekolonien længere nede af vejen, samt set min far blive jagtet af mine to maranhaner i fuld firspring igennem haven (*f). I dag tog jeg et tæppe og et magasin med ud, og hønsene kom straks og lagde sig til at sandbade ved siden af. Rigtig hyggeligt :D.

Din påske og dine hønse-sysler lyder også rigtig hyggeligt. Pøj pøj med mutter skruk inde hos gederne.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
« Svar #2 Dato: 23 April , 2011, 23:57 »
Her på matriklen bliver der også bygget nye indhegninger - større og bedre samt lige til en race eller to mere :-)
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 24 April , 2011, 07:16 »
samt lige til en race eller to mere :-)
*g *g *g
Det har vi jo da aldrig hørt om før.....
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 24 April , 2011, 07:31 »
Jeg har tømt mit hønsehus helt og vasket det fra gulv til loft. De har fået nyt sand på gulvet, sand på skidebrædtet istedet for spåner, som jeg har brugt i vinters.
Sikke en forandring og nu dufter det af grundrens.
Kunne godt bruge tre - fire høns mere, har kun tre.

Så har jeg fået lagt net over to af mine højbede, da mine Kære høns havde gravet alle mine ny såede blomster op, de var lige begyndt at spirre. Min mand bidragede også med at nu skulle de godt nok blive i hønsegården, for han vil anlægge ny græsplæne og den skulle de ikke grave i...... hehe, nu ved jeg at det har han snakket om de sidste tre år... så lad os nu se ;D
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Diana

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 24 April , 2011, 12:04 »
vi er igang med at udvide elller hmm nybygge hehe det bliver lidt over dobbelt så stort som det jeg havde... igår sent (kl20-02) blev gulvet støbt så det skulle gerne være klar i løbet af en uges tid mere så jeg kan få mine små gokkere hjem igen (er helt vemodig og lider stort savn)
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #6 Dato: 24 April , 2011, 12:10 »
Jeg skal bare have færdig "nusset" i hønsehuset med lidt hylder og indretning, men ellers er mit hønsehus-bygge-projekt færdigt /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline akmc

• Bruger
« Svar #7 Dato: 24 April , 2011, 20:28 »
Jeg har malet hønse huste svenskerødt, (det ville de skånske blomsterhøns have elsket, måske skulle jeg ikke have spist dem  *e )

så har jeg daglig lufted mine 1 uge gamle silker.

god påske til alle der er stadig en dag tilbage

mvh Christian
0.4 Røde Amerikanere
0.2 Grünleger
0.4 Hvid italiener
0.2 Homo sapiens

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #8 Dato: 24 April , 2011, 20:32 »
Det lyder som om der bare er hygge for alle pengene rundt om i det lille land *p

vi er igang med at udvide elller hmm nybygge hehe det bliver lidt over dobbelt så stort som det jeg havde... igår sent (kl20-02) blev gulvet støbt så det skulle gerne være klar i løbet af en uges tid mere så jeg kan få mine små gokkere hjem igen (er helt vemodig og lider stort savn)

Hvor er de da henne? *l

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 24 April , 2011, 20:54 »
Vi bor hvor det blææser ! Så løbegården er blevet lidt dalret her og der , den er jeg ved at stabilisere med skråstivere : både i jorden og vinklerne i gårdens hjørner.
Der er muget ud , et ordentlig lag kalk på gulvet i 5-6 timer og så fejet op igen , ny strøelse og deres kasse anlæg fik også en ordentlig omgang. De var helt forvirrede da de skulle i seng  <H
Et bed foran løbegården er sået til med tagetes og hegnet.

Og så har kræene fundet ud af at sandbade i sphagnum - de hvide høns er derfor ikke hvide mere og mine planter i surbundsbedet lidt medtaget  :(      Så det skal jeg have hegnet eller fundet en løsning på ..

Ellers havearbejde , havearbejde og havearbejde   :D
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline KEW

• Bruger
« Svar #10 Dato: 24 April , 2011, 21:58 »
Jeg BYGGER HØNSEHUS Christina.... fik du bygget dit hahaha
Laver et fort knox efter den dumme ræv var forbi.
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 24 April , 2011, 22:07 »
@ KEW : hvordan Fort Knox ´er du ?
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #12 Dato: 24 April , 2011, 22:40 »
Jeg har passet mine kyllinger, malet hønsehuset så det ligner bindingsværk, plejet køkkenhaven og hygget mig gevaldigt over min 1årige datter der fandt det morsomt og jagte hønsene mens vi malede inde i gården.

Nå ja, så har jeg lige spruttet en hel mundfuld kaffe udover computerens tastatur og skærm af grin over bemærkningen om blomsterhøns og svenskrød maling ;D /o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #13 Dato: 24 April , 2011, 23:29 »
Hej

Jeg har forsøgt at lave min hønsegård om til fort nox.

Har gravet jord af på den ende side af gårdene og lavet ny lægte for neden og så er der lagt strandsten i 30 cm brede ud fra hegnet og et spade sti ned, så kan ræven da ikke grave sig ind den vej.

Har haft besøg at noget der har taget min skurk høne med 7 kyllinger som gik inde i hønsegården, der var lavet et hul i hegnet i lågen, om hønen så er gået ud sammen med kyllingerne for så at blive spist ved jeg ikke ,der er ingen fjer nogle steder, fandt 3 kyllinger uden for hegnet, de var noget forskræmte, så nu skal der en plade forneden på tråden hele veje rundt. Lidt mærkeligt er det for der mangler ikke andre dyr fra det rum, der går ellers 3 haner og 3 høner som der er skruk  ??? ???

Det mærkelige var at der også gik nogle af de store kyllinger uden for i haven, de går eller i rummet ved siden af  og kan ikke komme ind i gården ved siden af  ??? har ikke fået tjekket om der mangler nogle af de store kyllinger, bare sørget for at der ikke kan komme flere ud

Tommy 

Offline Diana

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 24 April , 2011, 23:58 »
Mine høns er på ferie ved en landmand lige ude for den lille by hvor jeg bor... han havde en tom voliere som jeg kunne låne. det er fordi mit nye overlappede der hvor det gamle stod
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...