Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Begrænsningens svære kunst ...  (Læst 578 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbet Woller

• Passiv bruger
Begrænsningens svære kunst ...
« Dato: 16 April , 2011, 14:00 »
som jeg ikke behersker  ;D

Sidste år købte jeg en såkaldt Madam blå - rugemaskine, altså, og den fungerede da fint. Så fik jeg kik på den dér meget roste R-com pro, som jeg bare MÅTTE eje - så den købte jeg for et par måneder siden. Den blå? Ja, den kunne man jo altid have i reserve, hvis nu noget gik galt...

22 rugeæg blev hentet hos Bettina i Videbæk, men der er forresten kun plads til 20 æg i den fine nye, og det ville da være tåbeligt at smide de sidste 2 ud!
'Der er jo godt nok den blå - man kunne måske.... men så kan jeg jo lige så godt fylde lidt flere i, nu den alligevel skal startes'.

Der samles lidt sammen hos de allerede eksisterende hønseflokke, men det kunne da også være sjovt med nogle Brahmaer, når man nu har plads i maskinen...
Jo, der er én i Hårby, der har sådan nogle, og ja, man må gerne komme og købe nogle rugeæg.

11 sort-hvid Brahmaer kom jeg hjem med - i maskinen med dem, og så de 2 fra Bettina, og så lige 8 Faveroller, og så blev der også plads til 3 Tværstribede Plymo'er, så nu har jeg 42 æg undervejs...!

Pyha - det er godt man er gift med en tålmodig handy-man  <H
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline Kim Stenderup

• Passiv bruger
Sv: Begrænsningens svære kunst ...
« Svar #1 Dato: 16 April , 2011, 14:36 »
Har selv en Madam Blå stående på kontoret, ikke langt fra komputeren, med 25 æg i til udklækning om ca 14 dage. Alt efter resultatet af den rugning, kunne det da godt ske, at der kunne ske en påfyldning mere, så der både blev til fornyelse af stammen og opfyldning af fryseren til den kommende vinters forbrug af hjemmelavet kyllingesteg  :)
De bedste hilsner fra Kim.

Pt ejer af 0,4 Isa Warren, 1,1 (Vildtgrå) Franske Væddere, 1,1 (Zobelblå Dværg-væddere, Show Racer og Cauchois i forskellige farver og varianter, 1.0 skør Missekat Sputnik.