Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: tænkte på....??  (Læst 771 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline annekbrietzke

• Passiv bruger
tænkte på....??
« Dato: 15 April , 2011, 07:44 »
hvor gamle må høns blive i forhold til æglægningen nogle siger 3 år andre 5 kan ikke hel finde rundt i det hvad mener i? hvor længe bliver en høne ved med at lægge godt med æg?
en gæv kvinde på 23 år som elsker natur, have, høns og børn :-)

om 14  dage flytter der 1,5 sølvfarvede Kochin høns ind :-D

jeg har en fantastisk kæreste Jesper på 43 som har 2 skønne piger og så har jeg selv min datter Emilie på 3 så vores familie består af
mig
Jesper
Emma på 9
Nanna på 9

Emilie på 3

og vores skøre Hellig Birmaer CoCo og Eddie
vores 2 dværgvædder Kaniner Muffin og Simba
marsvinet piv
og vores Vestgötaspids hund Gimli

livet er herligt :-)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: tænkte på....??
« Svar #1 Dato: 15 April , 2011, 07:52 »
Høns begynder æglægning, når de er ca. 20-25 uger gamle, og lægger flest æg i det første år, derefter lægger de færre, men større æg de efterfølgende år.

Alt afhængig af race, vejr og foder osv.

I industrien kasseres hønsene, når de går i deres første fældning og æglægningen går ned(stopper).
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #2 Dato: 15 April , 2011, 08:00 »
Jeg udskifter mine hver andet år...så kan de stadig koges møre :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline annekbrietzke

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 15 April , 2011, 08:07 »
ja det kan jeg godt se det var ikke længe :-)

jamen så må mine sussex jo hellere ryge i gryden til næste år de er fra i sommers så kan vi da få noget suppe vinteren over :-D
en gæv kvinde på 23 år som elsker natur, have, høns og børn :-)

om 14  dage flytter der 1,5 sølvfarvede Kochin høns ind :-D

jeg har en fantastisk kæreste Jesper på 43 som har 2 skønne piger og så har jeg selv min datter Emilie på 3 så vores familie består af
mig
Jesper
Emma på 9
Nanna på 9

Emilie på 3

og vores skøre Hellig Birmaer CoCo og Eddie
vores 2 dværgvædder Kaniner Muffin og Simba
marsvinet piv
og vores Vestgötaspids hund Gimli

livet er herligt :-)

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #4 Dato: 15 April , 2011, 08:16 »
Det kan de nok også når de er 3 år..men det er jo også hyggeligt med et hold kyllinger som man kan bruge til afløsere senere. :)
Derfor har jeg byttet hver andet år...hønsenes produktion daler jo også med alderen.
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 15 April , 2011, 08:43 »
De der industri høns , er selvfølgelig noget "slidte" i det indre apperatur når de bliver smidt på porten. Dermed ikke være sagt de ikke kan komme i omdrejninger igen , jeg har fex haft Helle , hun var en hellevad industrihøne , hun lagde da et snit på knap 6 æg om ugen.
Det tager da lidt tid inden de er på "dupperne" igen , efter at have lagt 350 æg på et år. Bare det at en industrihøne pludselig kommer til at sove i mørke  :o er jo en enorm omvæltning , for så at nævne : kosten kan indeholde grønt som har farven grøn , hønseguf , mere plads , der er lige pludselig højt højt til "loftet" når de kommer ud , ja tilføj selv på listen af forandringer ....
Lige pludselig kommer æggene igen - men det er da også et gedigent kulturchok at blive udsat for.
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Kim Stenderup

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 15 April , 2011, 09:41 »
Ja det er utroligt at dyr, der kommer fra de vilkår, kan blive lige så tamme som en puddelhund. Mine 5 Isa-damer er næsten ikke til at komme ind i huset for, uden at der skal kæles og nusses. Hvorimod de 3 Australops-damer helst undgår det dersens kæleri - man er vel en ordentlig dame  :)
De bedste hilsner fra Kim.

Pt ejer af 0,4 Isa Warren, 1,1 (Vildtgrå) Franske Væddere, 1,1 (Zobelblå Dværg-væddere, Show Racer og Cauchois i forskellige farver og varianter, 1.0 skør Missekat Sputnik.