Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: De synger i kor  (Læst 520 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
De synger i kor
« Dato: 13 April , 2011, 10:09 »
Jeg har i forgårs fået nogle kyllinger hjem som har været "i byen" til udrugning. Selvfølgelig tilbringer jeg nogen tid ved deres kasse for at se om de så får de ønskede øretufter - og om der er tegn til guldhals. Og så bare for at nyde deres nuttethed ;).
Nåeh, men så i går, da hørte jeg dem for første gang komme med en høj, trillende lyd. Lidt ligesom de voksne høns når de sidder og "hygger" til natten. Én kylling starter og de andre falder ind i hver deres tonart. Efter nogle minutter holder de op. Jeg har haft hundredvis af kyllinger og har aldrig hørt noget lignende.  Disse her gør det regelmæssigt.  Min højtelskede husbond er lidt tunghør og kunne ikke høre noget..... Jeg kunne godt se, hvad han tænkte ::)!
Så nu vil jeg høre jer andre her på dette diskrete Forum: HAR I OGSÅ HØRT KYLLINGER SYNGE I KOR?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tanja S.B.

• Bruger
Sv: De synger i kor
« Svar #1 Dato: 13 April , 2011, 10:16 »
Hvor groft, skal man nu også finde sig i himmelvendte øjne i sit eget hus? Er det ikke nok, at udenforstående tror man har fået pip *f

Min allerførste rugning resulterede i 5 kyllinger. Disse kyllinger havde også et specielt sprog, en speciel lyd som én startede og som de andre istemte. Dengang tænkte jeg ikke så meget over det, for det var første gang jeg havde kyllinger, så det var vel bare sådan kyllinger var. Men jeg har ikke oplevet det siden. Havde faktisk glemt det lidt igen - indtil jeg læste om dine korsangere! Det lyder hyggeligt /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 13 April , 2011, 10:19 »
Jo da, sådan en lille trille-lyd, som om de siger: Nu har vi det så rart og varmt sammen, og om lidt skal vi sove...
Mvh Marianne

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #3 Dato: 13 April , 2011, 10:26 »
Åh, gudskelov. Tak, tak, tak. Det vil jeg tvinge skattebassen til at læse ;D.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand