Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg lærte noget nyt igår :D  (Læst 1048 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Jeg lærte noget nyt igår :D
« Dato: 13 April , 2011, 09:48 »
Jeg var til bankospil i den lokale fjerkræklub, og det var dælme hygsomt. Har ikke spillet banko siden jeg var 7 tror jeg, og har da i hvert fald aldrig vundet noget. Har vundet 1 gang i en tombola, jeg var vist 11 år... skuffelsen var enoooorm da damen fra hylden tog en dåse syltet ananas  :o  /d

Nå, men derfor var mine forventninger ikke så høje, til gengæld var jeg da spændt på om jeg kunne rende af med noget... forbavselsen var sto,r da det viste sig at jeg fik banko hele 3 gange, og kunne samle ind af de sponsorerede gaver. 1 flaske vin, et dahlialøg, en taske til 6 kolde pils og da jeg havde pladen fuld vandt jeg sørme et gavekort på 150,- til en butik med landbrugsgrej  /o

Jeg skulle ha' overleveret 3 stk dværgwyandotter af et af medlemmerne, og det havde jeg ikke fortalt Adam noget om (vi har lidt dyrestop her på gården  ::)) Jeg prøvede at bilde ham ind det var en bankogevinst, men den gik ikke helt...troede faktisk han var lidt nemmere at narre, men jeg har åbenbart ikke holdt masken godt nok  :-\

Men jeg skal jo fortælle hvad det var jeg lærte i går, for jeg har da virkelig undret mig over et begreb der bruges en del herinde...

Fast fodring!

Jeg har virkelig ikke fattet, hvorfor det var så vigtigt at vide at hønsene havde fået det samme at spise hele deres liv, samt hvordan i alverden man havde tænkt sig at bevise man havde fodret dem fast!!!
Så da én eller anden sagde fast fodring igår...ja, de snakker jo godt nok bornholmsk og sådan, men jeg kunne fornemme trykket sad et lidt andet sted. Så jeg bad ham lige uddybe det der med at de skulle ha' fast ædelse...  :D
De var meget søde, der var ingen der grinede højt af mig... jeg var i hvert fald den der grinede højst  ;D
« Senest Redigeret: 13 April , 2011, 09:58 Fra karina dj »

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Jeg lærte noget nyt igår :D
« Svar #1 Dato: 13 April , 2011, 09:54 »
Hi hi hi, den var sød! Og smukt af dem at de kunne styre grimassen *g *g *g *g *g *g
Den med "lidt dyrestop" kender vi også her. Det holder aldrig ;).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #2 Dato: 13 April , 2011, 11:07 »
Tillykke med alle gevinsterne, også den "lille" ekstra husbonden ikke vidste noget om *f

Uha-ja, "Dyre-stop" ::)
Hvis ikke jeg er ved at have fyldt alle lodrette og vandrette flade på hele matriklen op, tror jeg heller ikke vi/jeg kunne få mig selv til at sige nej. Men desværre så er der snart ikke plads til flere dyr på min 512 kvm matrikel, hvis altså ikke jeg begynder at rive mandens elskede skur ned og DER tror jeg dog godt nok han sætter grænsen. <W
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 13 April , 2011, 11:24 »
Fast fodring.
Også du min søn, Brutus ;D
Jeg tror snart, vi skal have lavet en afstemning over hvor mange af os, der har troet, at det havde noget med foder at gøre. Vi er rigtig mange  *e
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #4 Dato: 13 April , 2011, 11:27 »
Fast fodring.
Også du min søn, Brutus ;D
Jeg tror snart, vi skal have lavet en afstemning over hvor mange af os, der har troet, at det havde noget med foder at gøre. Vi er rigtig mange  *e

Jeps, jeg melder mig også under den fane  *f Og nu vi er ved det, så brugte jeg faktisk helt utrolig lang til på at gennemskue hvad 1.3 betyder (altså nærmest uhyggelig lang tid) *e
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #5 Dato: 13 April , 2011, 11:29 »
 *g jeg er ikke alene *g

Hvor er i søde  *b

Offline Tskoglund

• Bruger
« Svar #6 Dato: 13 April , 2011, 11:53 »
Øøøh er det nu jeg skal indrømme at jeg ikke aner hvad fast fodring er ::)
Troede da at det havde noget at gøre med at, hønsene nu fik et bestemt foder ???

Tine
Hønseløs,men skruk
0,1 hund
3,3 katte
0,1 barn
1,0 Bjørn(mand)

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #7 Dato: 13 April , 2011, 11:58 »
Det er en fod-ring, Tine. Sådan en avlere sætter på benene af kyllinger som man ikke kan snyde med. Herved kan man se hvor gammelt dyret er og, via et nummer, den person, der har opdrættet kyllingen.

Nu er du også indviet /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Tskoglund

• Bruger
« Svar #8 Dato: 13 April , 2011, 12:43 »
Det havde jeg aldrig gættet :P

Tine
Hønseløs,men skruk
0,1 hund
3,3 katte
0,1 barn
1,0 Bjørn(mand)

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #9 Dato: 15 April , 2011, 08:12 »
Hehe...den fattede jeg heller ikk fra start  ;D....har lært det nu  :)
DYRESTOP...pyh for et væmmeligt ord.Manden min tror også han kan indføre det her..Tror ikke han er klar over jeg har bestilt rugeæg .....endda et godt stykke herfra.
Så det blir en spændende påske  *f !a
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand