Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg er blevet afhængig!  (Læst 3678 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Jeg er blevet afhængig!
« Dato: 12 April , 2011, 20:55 »
Ja.. nu må jeg så hellere erkende mit misbrug.. Jeg er blevet fuldstændig total og aldeles afhængig af at ruge kyllinger ud! Jeg tror jeg har fået et mindre anfald. Jeg har fået 13 kyllinger ud af 13 æg i første kuld, og andet kuld som er ved at klække nu, er pt oppe på 22 kyllinger ud af 30, hvoraf to sandsynlig har været døde i over en uge.

Tredje kuld er i maskinen, og her venter jeg over 20 styk endnu engang, deribland et sæt tvillinger!

Det fjerde kuld bliver lagt i maskinen på fredag, og det bliver samlet 60 æg. Ved dog af erfaringer at kuldet ender langt mindre, for maranerne har dårlig befrugtning, men derfor er det mange alligevel.

Det femte kuld, som også bliver det absolut sidste (og største) bliver det kuld som er et skoleprojekt!.. Der kommer nok.. ja 50 + ::) Heldigvis for pladsens skyld skal jeg ikke beholde dem alle, faktisk nok cirka 0, men alligevel ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Jeg er blevet afhængig!
« Svar #1 Dato: 12 April , 2011, 21:10 »
Anonyme rugere .............. *g *g *g *g *g
Godt at du selv kom ud af busken Mikkel. Vi er flere der kan huske dine forældres restriktioner så pas nu på !!  :o
Husk at du også har nogle her i min rugemaskine.
Man kan vist roligt sige at du har fået PIP !! <L <L <L <L <L

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #2 Dato: 12 April , 2011, 21:16 »
Jaaaa, man kunne jo godt blive bange for. at du er ved at formøble den ellers lovende studentereksamen, nu hvor der er gået pip i den *f *f

På torsdag når alt det her ph.d.-hejs er overstået, så skal der vist også holdes lille fest og drikkes lille øl /2 Jeg ved allerede, at en meget morsom gren af familien har forberedt en morsomhed omkring Tanjas ph.d. i kråsehygiejne ::)

Pas på ikke at indrømme din afhængighed i den brede offentlighed, de forstår det alligevel ikke! Ignoranter! ;)
Det er godt du kan læsse af her i din fokus-gruppe, Mikkel ;D
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 12 April , 2011, 21:44 »
Er der også noget, der hedder Anonyme Æggelysere?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 12 April , 2011, 21:55 »
Anonyme misundere  ;)

Jeps ..det miiig  ;D
Med venlig hilsen Søs

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 12 April , 2011, 22:18 »
Lene, ja det er nok den gruppe jeg hører under :D.. Mine forældre har efterhånden opgivet, men jeg har heldigvis lovet med mig selv at jeg sortere hårdt fra starten i år, og jeg har jo efterhånden heller ikke ret mange voksne høns, inden så længe faktisk kun 1,7, og med den nye hønsegård er der fint med plads indtil de bliver 3 måneder gamle :D

Tanja, bare rolig, det gør jeg ikke, der er rigeligt med tid til lektier, ja faktisk lidt for meget! Oplevede ligefrem at jeg kedede mig idag ??? :D
Det bliver altså spændende at høre hvordan det går med din ph.d! Det er virkelig sådan at jeg tænker på dig dagligt omkring din ph.d, men det skal jo nok blive godt!  /o
Tak for advarslen, men det er allerede forsent, som du også kan se på det nyeste opslag på min facebook side, så har de fleste fundet ud af det, men heldigvis acceptere de det da også, men de har nu mange sjove kommentarer, men hva faen, det må man jo leve med :D..

Marianne, den gruppe vil jeg også godt melde mig ind i :D

Søs, kan du ikke snart blive medlem af min gruppe i stedet? Er det ikke ved at gå den rigtige vej? :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 12 April , 2011, 22:26 »
@ Mikkel.

Det er flot du erkender din afhængighed.

Måske vi kan danne en lille terapigruppe, der kan sidde i rundkreds på gulvet, holde i hænder, og udveksle afhængighedserfaringer. Det kan endda være at andre, ved en sådan seance, vil bekende deres afhængighed.

Selvom jeg har stor forståelse for at udrugning kan skabe fascination og muligvis direkte afhænghed, mener jeg selv at kunne sige mig fri (indtil videre), da jeg kun har ruget én gang i år.

Jeg tror nu ikke din afhængig vil gøre skade for din videre karriere eller udvikling (medmindre selvfølgelig at du bliver smidt ud hjemmefra) *g *g
Mvh
Erik Andersen

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #7 Dato: 12 April , 2011, 22:52 »

Selvom jeg har stor forståelse for at udrugning kan skabe fascination og muligvis direkte afhænghed, mener jeg selv at kunne sige mig fri (indtil videre), da jeg kun har ruget én gang i år.
Ja Erik.  ;) Der er jo mange måder at snige sig uden om på 8)  ................jeg har ikke ruget så meget som ET æg ud endnu....så deeee  <T <: <:
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 12 April , 2011, 23:10 »
Og hvorfor er det nu lige det er sådan, Linda *f
My all American gal *g
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 12 April , 2011, 23:22 »
Det var vist lidt 'indforstået' snak.
Jeg føler mig udenfor, tilsidesat, ignoreret. *f
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 13 April , 2011, 06:38 »
Åh, Erik, jeg driller bare Linda, for hun havde helt sikkert haft gang i rugningen, hvis ikke hun havde været på arbejde i USA fra 9. januar og til nu. Hvor hun HELDIGVIS er kommet hjem til os igen.
Så kan hun jo sagtens rende der, og pudse sin glorie over ikke at have ruget *f
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #11 Dato: 13 April , 2011, 09:06 »
Hehe - dejligt selskab her  :D

Jeg vil osse være med, ja jeg vil. Har netop fået ny brugt rugemaskine af den automatiske slags, og jeg gik igår og fantaserede om, at jeg da kunne slå mig ned som professionel udruger - og måske ovenikøbet leve af det - hehe.

Der er nemlig hele TO bakker indeni !  *o

Den er selvfølgelig allerede igang med både silkeæg og maranæg - og er der ikke noget om, at man faktisk KAN lyse på 1.dagen - altså hvis man er god til det ?  8)

;D  ;D  ;D

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #12 Dato: 13 April , 2011, 09:52 »
@ Marianne  ::) ::)
Øv at du lige skulle pille i det der "USA" noget  8)
Jeg syntes det lød mega helligt at jeg ikke var startet med at ruge endnu (altså i går)
Nu har jeg nemlig lige fyldt maskinen til briste punktet og trykket start ----så deeee  /o /o <L <L <O
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #13 Dato: 13 April , 2011, 10:12 »
Jeg har indtil videre været så "doven" så jeg har sendt mine æg til udrugning i byen, hos en, som har en maskine til 3000 æg- han er god til det, sååå.

Jeg må dog nok snart se at få startet min egen lille pjatte maskine til 130, nå nej 105 æg kun. Og se om det hele nu funker.

En anden ting er også hvad skal der ruges ud og hvilke "skæbne" skal kyllingerne have ??

Det koster det samme og tager det samme tid, at lave racerene gode kyllinger, som det koster at lave diverse krydsninger.

Men at være selvforsynet er også en dejlig ting, jeg har indtil videre ikke købt noget fjerkræ i butikkerne i ca. 3/4 år... dejligt bare lige at tage en hans op af fryseren af egen avl. /o

Forøvrigt så må Post Danmark også have "kronede dage" med alle de rugeæg, som der bliver sendt.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #14 Dato: 13 April , 2011, 10:29 »
Ja det er mange slags afhængighedsproblemer....og når vi , min mand og jeg, var ved og lave hus til mine brakler og gule plymmer så siger han til mig at han tror han er ved at få hønsefeber  /o

Så han kan næsten ikke vente på at mine kyllinger er udruget inden han kan få lagt i sine egne  /o

Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger