Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nå så skete det også for mig...  (Læst 8419 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KEW

• Bruger
Sv: Nå så skete det også for mig...
« Svar #15 Dato: 13 Juli , 2011, 21:19 »
Så skete det... et udyr har i eftermiddag mens vi var hjemme taget 2 damer desværre gik det denne gang ud over bettepylle vores kæledikke og yngling.
Det undre os vi ikke har hørt gunnar samt der denne gang kun lå omkring 10 fjer et sted og det er alt men 2 mangler.
Jeg havde ellers glemt at lukke dem ud hvilket kæresten opdagede så de kom ud da hun kom fra arbejde og tog så afsted igen 1/2 time efter er jeg hjemme og kigger ud til dem for at se om de igen står ude i regnen men alt er som det skal være så det er sket mellem 1645-1930 men vi har intet hørt.
Kæresten er temmeligt nede fordi hun lukkede dem ud.
Men forstår bare ikke der ikke er flere spor når man tænker på sidst var der fjer ALLE vegne
*suk*  <W <W
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 13 Juli , 2011, 21:56 »
 *t op på hesten igen,  så må i finde jer nogle nye i vil synes mest om
vi har mistet så mange i år at vi må starte næsten fra bunden af- men det er vores egen skyld - ford knox har de jo ikke...
høns, ænder, hunde, katte...

Offline KEW

• Bruger
« Svar #17 Dato: 13 Juli , 2011, 22:05 »
Mit fort knox er ikke færdigt...
Så har vi kun 2 damer + 1 hane med dårlig sædkvalitet og en hane efter dem der er tilbage men han er flot rød.
Nu kaster vi nogle æg under de 2 skrukker selv om de har været på køl.
Hilsen Kenneth

Offline KEW

• Bruger
« Svar #18 Dato: 21 Juli , 2011, 10:24 »
Gunnar ligger inde i huset hele dagen og kommer kun ud for at drikke og gale hvis ikke det er lykkedes ham at jage en dame med ud for så får den på alle tangenter, hanen Speedy keder sig og går også ind når Gunnar er væk det er mildt sagt kedeligt lige pt. håber jeg får kyller d.3aug.

nå men naboen kendte en jæger så nu er der sadt en fælde op for naboen mistede deres ene kat til udyret så nu må vi se hvad der sker
Hilsen Kenneth

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #19 Dato: 21 Juli , 2011, 19:25 »
Sakset fra "Skov- og naturstyrelsen".

Vil ræve angribe katte?
Det er meget sjældent. Ræve altid tager det nemmeste bytte, så hvis de tager katte, vil det fortrinsvis dreje sig om syge katte eller svagelige killinger.

Desuden er ræve kun en lille smule større end katte, og katten har meget skarpe kløer, som den effektivt forsvarer sig med.

Hver nat vil en enkelt ræv møde mange katte, og de fleste møder resulterer ikke i kamp, da dyrene normalt blot ignorerer hinanden.

Nogle katte er dog aggressive og vil angribe en ræv. Normalt vil ræven flygte, men hvis ikke dette er praktisk muligt, og hvis den er trængt op i en krog, vil den forsvare sig mod katten. I sådanne tilfælde kan begge dyr blive såret.

Det er altså uhyre sjældent, at en ræv er i stand til at tage en rask og velfungerende kat.

Endelig æder ræven også ådsler. Rester af katte, der bliver fundet ved en rævegrav, kan derfor ligeså godt dreje sig om rester fra f.eks. trafikdræbte katte.

Er der "beviser" ang. naboens kat? Èn ting er at snuppe en lækker, mør take-away-kylling til hvalpene..... - noget helt andet at rage uklar med en hidsigprop af en missekat. Som i øvrigt kan klatre i træer, hvis det kniber.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline KEW

• Bruger
« Svar #20 Dato: 22 Juli , 2011, 07:33 »
Nej det er en formodning hun var en lille sky kat.
En anden nabo har mistet deres lille tæppetisser (nægter at kalde det en hund) i egen have desværre har de "bare" købt en ny.
Men nej ingen aner om det er ræven. Det ændre ikke på jeg gerne ser ræven er væk.
Hilsen Kenneth