Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg har lavet idiotsikker prinsessekage og edderkop-kage...vil I seeee?  (Læst 1931 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KEW

• Bruger
Om vi vil seeee....

NÆÆHH!! Det vil vi ikke.....

Vi vil hellere SMAGE!
 *g *g *g
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Hvor er de dog flotte!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Wau - hvor er de kager flotte!!! Jeg er dybt misundelig, og selv om jeg normalt afskyr edderkopper, vil jeg nok mene at din godt kunne få lov til at komme indenfor hos mig ;D!
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
Nu ved jeg godt at jeg ikke så tit er på forum, så Christina ! Jeg er gået glip af hvad tid du har inviteret til, kan du hjælpe...  ::)

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
altså hvor er du dygtig, mit barnebarn kan ikke tåle mælk og æg, hvad er sugarpasta, men du har nok brugt æg
hilsen fra randi

Randi du kan evt. søge på veganeropskrifter, så kan du tit få hjælp til kager m.m. uden æg og mælk. Jeg ved ikke hvad indhold der præcist er i skumfiduser, men jeg tror umiddelbart godt du kan lave overtræk som Christinas.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Nu ved jeg godt at jeg ikke så tit er på forum, så Christina ! Jeg er gået glip af hvad tid du har inviteret til, kan du hjælpe...  ::)

Gavtyv :D

super flotte kager søde hvidkålsheks :) jeg er altså også ret så vild med edderkoppen :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Haha, I er bare for skønne, hele bundet! ;D (Og Bjørn, du SKAL med til Gavnø!!!  /1)

Jeg brugte nedenstående opskrift, men min fik ca. 20 min mere, idet den ellers var flydende i midten. Tilsatte desuden 100 gram chokolade, hakket i store stykker. Det gør en verden til forskel, synes jeg. Brugte ikke varmluft (bruger jeg aldrig til kager, da jeg synes de bliver tørre).

Chokoladekage: http://www.kagekonen.com/search/label/chokoladekage

Sugarpaste blev bestilt hos www.kagekompaniet.dk... Jeg bestilte 5 kg for 300,-, men da der nok går ca. 500 gram til én kage, var 30,- pr kage en god pris, synes jeg :) Det var også her jeg bestilte farve.

Selv om jeg ellers havde tjekket mærket på en engelsk side, opdagede jeg til min store ærgelse at der var mælkepulver i...øv øv :(

Vedr. æg, så tror jeg måske man kan bruge "hørfrøslim"...ja, det lyder klamt, men det er hørfrø, som ligger i vand natten over. Vandet bliver som æggehvide, og bruges som erstatning for æg af veganere. Jeg har ikke selv prøvet det. Og ellers ville jeg da simpelthen kaste mig ud i at prøve at lave en uden æg, og se om ikke det skulle blive ok alligevel? :)