Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Smagløst eller ??  (Læst 1632 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Smagløst eller ??
« Svar #15 Dato: 09 April , 2011, 14:05 »
Jeg synes ærligt talt de duer er rædselsfulde! Overhovedet ikke noget eventyragtigt, som de skriver på engelsk nedenunder!
Og min gulerodstop er jeg født med Bjørn.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #16 Dato: 09 April , 2011, 14:11 »
jeg høre til dem som syntes at det er sjovt at forvehår så jeg skifter tit hårfarve men på dyr  /d jeg kunne heller ikke tænke mig en pink brahma.....
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Lisbet Woller

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 09 April , 2011, 15:27 »
Jeg farver også hår regelmæssigt, men jeg vælger det selv, og kommer trods alt ikke til at stikke SÅ meget af fra omgivelserne af den grund... :D
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 09 April , 2011, 17:26 »
Hmmm .... jeg kan ikke lade være med at nævne, at jeg engang arbejdede i administrationen i en kemisk virksomhed. Noget af det giftigste vi overhovedet producerede, var et stof, som indgår i "opskriften" på hårfarve  <R

Duerne synes jeg ibestemt kke om  /d
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #19 Dato: 25 Maj , 2011, 08:17 »
Jeg var forleden på besøg (Hønseaften rundtur) hos en hollænder som avler spanske duer, bl.a en race som kaldes Pica. Pica er en meget udbredt race i Spanien, hvor der er ca. 40.000 avlere af denne race.

Racen betragtes som duernes konge og bruges til flyvekonkurrencer. Hannerne har et gen som gør at ser de en blå hun med bånd og en enkelt hvid fjer i halen, så er de på med det samme og det med det helt store bejleri og de forfølger så hunnen.

Konkurrencen går ud på at der slippes en sådan hun evt. med en påsat hvid fjer løs og en masser hanner slippes også ud og den han som flyver og bejler bedst er så vinderen og det er så her at farvningen af duerne kommer ind i billedet, de farves så man bedre kan se forskel på dem, når de suser rundt i luften. 

http://www.cichlidlovers.com/birds_pica.htm

Billedet viser 1,1 Pica, hvor ejeren holder en hun med en påsat hvid fjer frem, og lynhurtigt var hannen der...
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub