Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Giver ikke mere æg  (Læst 5499 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Michael Flinker

• Passiv bruger
Giver ikke mere æg
« Dato: 09 April , 2011, 08:36 »
Købte sidste fredag 2 dværghøns og en hane. De var fra 2010 og gav 4 æg på de første tre dage. Siden har de ikke givet æg. Hvad gør jeg forkert. De får fuldfoder ad libitum, madrester lidt korn. De spiser mange regnorm o.lign fra deres indhegning. Jeg tænker selv at de æg de lagde i starten var på vej, og at de pga. flytningen er stressede så de ikke har sat flere æg igang. Kommer det bare af sig selv igen eller kan jeg gøre noget.
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown

Offline Bettina

• Bruger
Sv: Giver ikke mere æg
« Svar #1 Dato: 09 April , 2011, 08:42 »
Der kan gå op til en måned inden de kommer igang igen efter en flytning, så vær tålmodig  ;D
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

thorleif

• Gæst
« Svar #2 Dato: 09 April , 2011, 09:34 »
Ja Michael, gi dem tid til at etablere sine rutiner paa et nyt sted. De skal nog snart legge aeg!
Hoener er ikke som andre kvinder, de kan ikke goere to ting samtidigt. For tiden bruger de megen energi paa at etablere sig, og med en hjerne paa stoerrelse med en ert kand det tage lidt tid inden de kan bruge sin energi til at lave aeg.

Offline Michael Flinker

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 11 April , 2011, 10:44 »
Tak for besvarelserne. Jeg fik faktisk et æg igår så de er ikke gået helt i stå.
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown

Offline Dyre-tossen

• Passiv bruger
  • Der er plads til alle og en hver
« Svar #4 Dato: 22 Maj , 2011, 22:32 »
Jeg fik mine høns i går, og så hanen parre sig med én af mine høner, så går spændt og venter på æg... men man kan jo ikke være heldig vær gang, vel
Og i morgen skal jeg en tur til stranden og samle skaller, hvis vejret tillader det..
Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)
0.0.4 Landhøns (Varmefri)
1.0 Hund som er en og hedder Laban
1. Akvarie fulde af selvskabs-fisk

ALLE KYLLINGER SÆLGES

Her har man fået 100 C. i hønsefeber og det kan ikke helbredes af nogen medicin i verden.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 22 Maj , 2011, 22:54 »
@AnnJ 
Der er lige en misforståelse her, hanen træder ikke dine høns, men sine egne høns.  ;D i hvert fald hvis du spørger ham.
Og du får æg uanset om hanen træder hønerne eller ej, du kan have høns uden overhovedet at have en hane, du får æg alligevel, det er selvfølgelig noget andet hvis du ønsker kyllinger, for så er det absolutnødvendigt at hanen træder sine høns.
Der kan gå et godt stykke tid før hønsene lægger æg efter de er flyttet, det er helt normalt, men de skal nok komme.
Du skal glæde dig til et liv med høns, det er uundværligt når man først har prøvet det.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 22 Maj , 2011, 23:03 »
og så hanen parre sig med én af mine høner, så går spændt og venter på æg...

Og nu vi er ved misforståelserne kan vi lige så godt få dem alle rettet. :D

At hanen træder sine høns betyder ikke at der kommer æg. Han er blot ude på sjov. Men til gengæld, hvis der er æg på vej, når hanen træder sine høns, er der en god chance for befrugtede æg.

Held og lykke med dine nye høns.
Mvh
Erik Andersen

Offline Dyre-tossen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 22 Maj , 2011, 23:25 »
Hehe tak for rettelserne, så fejlen da jeg havde send den, så gad ikke rette i det.  :D
Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)

ALLE KYLLINGER SÆLGES

Her har man fået 100 C. i hønsefeber og det kan ikke helbredes af nogen medicin i verden.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #8 Dato: 22 Maj , 2011, 23:32 »
Det er nu eller meget enkelt at rette hvis man er kommet til at skrive noget man fortryder. I øverste højre hjørne af din besked ser du mulighederne 'Citat' og 'Ændre'. Trykker du på sidstnævnte, kan du rette i dit indlæg. Når du har rettet går du ned i bunden af dit indlæg og trykker på 'Gem'.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 23 Maj , 2011, 09:43 »
Velkommen på forum, Ann :D
Høns starter som regel med at lægge æg, når de er 5-6 måneder gamle, det afhænger af årstid og race. Ofte går der nogle uger uden æg efter de er flyttet. Hvis de allerede er i æglægning, når de flyttes, ser man tit æg de første par dage, nemlig de æg, der allerede er på vej i æggelederen, og så kan der gå nogle uger inden de starte på æglægningen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Dyre-tossen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 23 Maj , 2011, 10:25 »
Okay tak. Så blev jeg det kloger om høns  :D
Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)

ALLE KYLLINGER SÆLGES