Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvordan skal jeg med daggamle kyllinger  (Læst 1708 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lolland

• Passiv bruger
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Hvordan skal jeg med daggamle kyllinger
« Dato: 06 April , 2011, 13:13 »
Jeg får måske daggamle silkekyllinger hjem på søndag. Har købt en kyllingevarmer i land og fritid, og opstartsfoder samt skaller og grus til de små også. Som underlag havde jeg tænkt på spåner, kan det bruges?
Havde tænkt på jeg ville sætte 2 flyttekasser sammen (tape deem sammen, og så lave varme over den ene halvdel.   Men er det for stor plads til så små nye? Regner med jeg får 10 stk. Hvad kan jeg bruge til mad og vandskåle, når de er så små? er underskåle fra urtepotter for store.
Jeg har en ad disse kompostbeholdere, som hjem og fix har i net, den havde jeg tænkt mig når de bliver nogle uger, at bruge som løbegård, til de bliver store nok til at rende helt frit. Her får de selvfølgelig et vandtæt hus.
Håber nogle vil rådføre mig, om jeg er helt på vildspor.
PS de får eget værelse på 1. salen, mens de er så små.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: Hvordan skal jeg med daggamle kyllinger
« Svar #1 Dato: 06 April , 2011, 13:21 »
Lyder fint, bare pas på sandet ikke ligger under varmen da det hurtigt bliver for varmt for deres fusser og de kan derfor få skæve tæer. 1 enkelt flyttekasse er nok til at have den i den først månedstid, de er meget små, mindre end man regner med. ;)
Kompostbeholderen har nok ALT for store huller til at de bliver der inde, så hvis du har mulighed for det, så få fat i toppen af et kaninbur i stedet eller lav en kyllingefræser.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Lolland

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 April , 2011, 13:24 »
Jeg har sat voliernet på Har et foto af den men kan ikke finde ud af at lægge billeder herind
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

• Bruger
« Svar #3 Dato: 06 April , 2011, 14:02 »
PS. hvis du skal sætte billeder ind skal du bare trykke på "Øvrige funktioner" og vedhæfte det, når du skriver et indlæg. Det skal bare være mindre end  528 KB. ;)
Mand og 3 børn

Offline Lolland

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 06 April , 2011, 14:09 »
Nar jeg trykker der, kan jeg godt finde dem. Men kan ikke få det ind så de gemmes. Jeg er ikke så god til lige det. hihi
Hilsen Britta

0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

• Bruger
« Svar #5 Dato: 06 April , 2011, 14:12 »
Så er det fordi de er for store altså fylder for meget. Du skal gøre dem lidt mindre. Se her hvordan man gør: http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=14226.0
Mand og 3 børn

GKV

• Gæst
« Svar #6 Dato: 06 April , 2011, 14:17 »
Jeg synes at dine forberedelser er rigtigt gode, for sådan gør jeg også. Altså to flyttekasser sat sammen, der går ikke ret lang tid så er de mægtigt mobile og vil gerne fise lidt rundt. Når de er blevet så store, at de ikke bruger dem mere ja, så smider man dem ud og næste gang bruger man nogle nye og rene.

Det bedste strø man kan bruge er easystrø, jeg er gået tilbage til spåner for det bruger jeg i forvejen i stalden, men easystrø er at foretrække.

Kompostsektionerne er virkeligt fine, jeg har brugt dem flittigt og jeg satte så bare lidt kyllingetråd på den nederste del af dem.Til sommer kan man nemt flytte rundt på dem, når de skal ud og lege, de vejer jo ingenting og så kan de pakkes sammen om vinteren uden at fylde.

Held og lykke med de små silker, sådan nogle er bare bedårende.

VH Gunni.

Offline Lolland

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 06 April , 2011, 15:04 »
GKV
Ja, jeg har sat volierenet på mine. Og har faktisk dobbelt så den ka blive rigtig stor. Men regner da med de når de har nogle mdr på bagen, kan komme i den rigtige hønsegård.
Hvor køber du det der du mener er bedst?
Hilsen Britta

0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Jesper E

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 06 April , 2011, 16:13 »
Jeg købte en lille vandautomat (1L) og en lille foderautomat i Harald Nyborg da jeg fik silkebørn.
Bare for at de skulle vende sig til at se dem, efter en dag spiste og drak de kun fra dem og lod underskåle med mad og drikke stå.
Vi har også haft Succex-kyllinger de sprang op af kassen efter tre ugers tid og sad på kanten og tronede.
Glæd dig, men indstil dig på at det koster utrolig meget tid at sidde og se på de kære små.
VH
Jesper
2,1 Silkehøns
1,2 laksefarvede Farverolles
1,3 Lys Sussex
0,3 nougat Sussex. (Blanding af Sussex og Mønsk hane)
1,0 undulat
1,0 Golden retr,iever
1,1 søde børn
0,1 sød kone

Offline Lolland

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 06 April , 2011, 16:16 »
Jesper
Glæder mig som et lille barn. Også derfor de bliver instaleret på værelset ovenpå. Så kan jeg side deroppe og studere dem griner. hihi.
Måske jeg skulle stille sådanne automater op efter få dage, så de lærer dem at kende. Det er o en del nemmere at holde rent.
Hilsen Britta

0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

• Bruger
« Svar #10 Dato: 06 April , 2011, 16:18 »
Stil du bare dem op med det samme /o og ja, du kan godt reservere 3-4 timer hver dag til kaffe og kyllinger *f *g
Mand og 3 børn

Offline Lolland

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 06 April , 2011, 16:28 »
Jean
Har sat lille bord derop. Morgenkaffen skal indtages der. Jamen så vil jeg da købe sådanne automater i morgen, så de står der sammen med underskålene og se hvad de vil bruge.
Uha, der er altså længe til weekenden.
Hilsen Britta

0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 07 April , 2011, 08:46 »
Jeg købte en lille vandautomat (1L) og en lille foderautomat i Harald Nyborg da jeg fik silkebørn.

Afsløret ! Troede det var datteren, der fik silkebørn  ;D
Mvh Marianne

Offline Jesper E

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 07 April , 2011, 09:03 »
Det var det også oprindeligt, vi har vist efterhånden fælles frældremyndighed ::) ;D
Afsløret ! Troede det var datteren, der fik silkebørn  ;D
2,1 Silkehøns
1,2 laksefarvede Farverolles
1,3 Lys Sussex
0,3 nougat Sussex. (Blanding af Sussex og Mønsk hane)
1,0 undulat
1,0 Golden retr,iever
1,1 søde børn
0,1 sød kone

• Bruger
« Svar #14 Dato: 07 April , 2011, 11:42 »
Der går ikke mange timer før du opdager at de hopper op i skålene og skider i maden *f *e
Mand og 3 børn