Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Naboen vil ha`fred  (Læst 1584 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

• Administrator
Naboen vil ha`fred
« Dato: 06 April , 2011, 12:25 »
For 9 dage siden gik Naboen hjemmefra en formiddag. Da det blev opdaget, blev der selvfølgelig sat en større eftersøgning i værk af flere af de omkringboende....vi undlod dog i første omgang at tilkalde politiet. Naboen har haft det lidt svært på det sidste, med nogle store omvæltninger i sit liv, så vi var lidt bange for, at det kunne være årsagen til hendes forsvinden. Hun blev heldigvis fundet i god behold efter nogle timer af en mand fra kommunen.

Naboen er af og til alene hjemme en stor del af dagen, så vi ved ikke, om hun før har "strejfet rundt", men siden vi blev opmærksom på den lidt mærkelige forsvinden, har vi selvfølgelig holdt øje med hende, og faktisk fundet ud af, at hun går sin vej hver formiddag, for så selv at vende hjem et par timer senere.

Nu vil mange så mene, at hun skal have lov til at forlade sit hjem, som det passer hende, men heri har jeg ikke været helt enig....fordi...

Naboen er MIN høne - hentet nede hos Tanja S Borch for en god måned siden.

Naboen er en dejlig Isa/Vorwerk høne. Naboen og hendes "søster" er faldet pænt til (synes jeg) sammen med de "gamle" høns...men hun synes altså ikke, at jeg er værdig til at få hendes æg, for nu har jeg holdt øje med hende, og hver formiddag forcerer hun en hæk på 180 cm...spankulerer gennem  menneskenaboens stooore grenbunke, over hans lige så stor kompostbunke og forsvinder ind i et for os ufremkommeligt krat ??? Et par timer efter efter vender hun så tilbage, mens hun højt og tydeligt stolt fortæller, at der er blevet lagt æææææg!!!!

Jeg kan ikke rigtig forhindre hende i at gå - jeg kan ikke rigtig komme det sted, hun har udvalgt og jeg synes, at det er synd at stække hendes vingefjer...men nu ved jeg i det mindste, hvorfor Naboen ikke lægger æg mere.......herhjemme i hvert fald  ;)

« Senest Redigeret: 06 April , 2011, 12:51 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Sv: Naboen vil ha`fred
« Svar #1 Dato: 06 April , 2011, 12:34 »
 *g *g *g *g *g Ja hvad du kan gøre ved jeg ikke men måske må hun på plejehjem hvor der er opsyn og dørhåndtagende er for høje til hun kan åbne dem ;D
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #2 Dato: 06 April , 2011, 12:36 »
Så bliver det spændende hvornår hun bliver væk i 21 dage og kommer hjem med kyller *g
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Anja Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 06 April , 2011, 12:38 »
Hun er da for fræk /o
Med venlig hilsen

Anja

0.6      Lys Sussex (Stor )
1.1      Gul Sussex (Stor)
1.0      Amerikansk Collie
2.0      Misse-Mau

Offline Vibeke

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 06 April , 2011, 12:40 »
god historie  :D

Måske er hun sur over at æggene fjernes hver dag i hønsehuset, så hun aldrig får en redefuld.
Et par snydeæg i reden kan hjælpe.
Og så ville jeg holde hende inde indtil hun har lagt sine æg i reden i huset.
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
« Svar #5 Dato: 06 April , 2011, 12:43 »
 :D Det er jo så nok næppe til nogen trøst, at min sussex nu også er begyndt at forcere hegnet for at lægge æg et hemmeligt sted ::)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #6 Dato: 06 April , 2011, 12:45 »
Ja jeg ville stække hende, for ikke ræven skal æde hende når hun lægger sig skruk i sine rugeæg det er jo ikke sikkert hun får lov at blive liggende, selvom du ikke kan komme derind, så er der jo desværre andre der kan.

Jeg har jo også disse forfærdelige gren og kvasbunker, og jeg måg rage dem ud med en rive  ::)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #7 Dato: 06 April , 2011, 18:25 »
Tja...jeg er også svært bange for, at Naboen er begyndt at samle sin egen stak af æg, fordi hun vil starte sin helt egen familie :-\ . Det var slet ikke min mening...men det er vi nok to om at bestemme...hun er pokkers snu, men den mindst tamme af mine 5. Hun vil bare IKKE være min ven..ikke tæt på i hvert fald - faktisk har hun det mere ok med, at hunden kommer tæt på hende...end at jeg gør.

Noget skal jeg have gjort, for hun skal i hvert fald ikke ligge, hvor hun nu har valgt (hvor det så end er)...desuden får hun ikke noget ud af sit besvær, for her er ingen hane. Jeg ved godt, at Ina har ret i, at hun skal stækkes - synes bare at det er så synd.....men det er jo mig, som skal passe på hende, og Mikkel og Mikkeline ER i området...ikke lige her, men, men..det siger jo mange af jer, som har haft besøg af M og M.

Tanjaaaaa....hvad skal jeg gøre med hende ???. Jeg må hellere finde tegnebeskrivelsen af en vingestækning frem.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 06 April , 2011, 18:43 »
Årh , du behøver jo altså ikke at stække hende , det er måske lige til den hårde side.
 Det burde være fuldt ud rigeligt , at du snupper hende på pinden når hun er gået til ro , og med en saks klipper en omgang fjer af hendes ene vinge ( i første omgang ). Det skulle gerne være nok til at hun mister balancen og flyver skævt , hvis hun i det hele taget kan flyve , og så opgiver hun. Skulle hun være i stand til at flakse bakse over alligevel, ja , så må du jo klippe fjer i den anden side også.
Når hun så får friske nye hele fjer efter næste fældning , ja , så har hun helt opgivet ideen med at flakse bakse flyve.
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Tina Taomina

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 06 April , 2011, 19:45 »
Helle, det da vist en værre Holger du har fået dig der.

Men, sig mig har du ikke en hønsegård? Tænker det kunne hjælpe hende til at finde nogle nye hyggelige rutiner, såsom at lægge æg hjemme ::), hvis hun ikke blev lukket ud i haven, men holdt i gården en tid.
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #10 Dato: 06 April , 2011, 20:19 »
Joooohhh....Tina - vist har vi en hønsegård...en ganske fin en af slagsen med overdækning og ekstra gemmesteder, men den bliver kun brugt til at gå igennem, nå man skal ind i huset for at lægge æg eller sove og selvfølgelig, hvis det regner - og ve mig  :-\ hvis jeg lukker lågen i dagtimerne...ligemeget om de er inde i gården eller udenfor. De skaber sig heeelt vildt  :o. At lukke Naboen inde i gården alene, er desværre ikke en mulighed, for så kan de andre ikke komme ind og lægge æg - og at lukke dem alle sammen inde, indtil alle æg er lagt ..tja..den tanke tør jeg slet ikke tænke..og i begge tilfælde ville der blive sådan en larm og ballade, at høns og gård og jeg inklusiv vil blive smidt ud af dette lille isolerede samfund.

Hun må nok af med nogle fjer, hvis hun så har opgivet sit forehavende med tiden, kan hun jo få lov til at beholde de nye, når de vokser ud after fældning
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #11 Dato: 06 April , 2011, 20:34 »
Lige et øjeblik, jeg skal lige finde en grimasse der kan passe <: Jeg sidder nemlig her og ligner en flækket træsko og klukker af din beskrivelse ::)

Altså, her har hun jo også været vant til at gå frit når vi er hjemme. Hun er bare aldrig udvandret ::) Indimellem går de pludselig rundt i naboens have (altså en rigtig menneske-nabo), men høns har nok heller ikke så stor forståelse for matrikelafgrænsning at det gør noget *f

Hun har aldrig været skruk mens hun boede her! Men man har vel et standpunkt til man tager et nyt ;D
Jeg ved simpelthen ikke hvad du skal stille op med hende, Helle :-\ Hvis hun kun kan stikke af ved at forcere den der hæk på 180 cm, så ville jeg nok også stække hende...
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #12 Dato: 06 April , 2011, 20:53 »
Hov, hov Tanja...der er noget, vi lige skal have præciseret >:( . Naboen stikker skam ikke af! ..hun gider bare ikke dele sine æg med os tumper (guerillaerne og mig). Jeg tror heller ikke, at hun er utilfreds med de forhold, hun har fået og hun kommer jo også fint hjem igen, når hun har lagt æg...hun er trods alt ikke så klog, at hun undlader at gøre opmærksom på, hvad hun har lavet deude, når hun stolt står øverst på hækken og kagler.

Jeg håber altså ikke, at hun har tænkt sig at få børn...det vil jo vende lidt op og ned på det hele her...nåh, vil må se, hvad der sker.....måske ender det med, at jeg må ned og tigge æg hos dig :-*

PS. nu forstår jeg meget bedre, hvorfor hun hedder Naboen  <A *s *p *p
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #13 Dato: 06 April , 2011, 21:10 »
Jeg håber altså ikke, at hun har tænkt sig at få børn...det vil jo vende lidt op og ned på det hele her...nåh, vil må se, hvad der sker.....måske ender det med, at jeg må ned og tigge æg hos dig :-*

PS. nu forstår jeg meget bedre, hvorfor hun hedder Naboen  <A *s *p *p

<H <H <H <H Ja, det er jo altså fordi hun kommer fra naboen ;D Det er nok det hun husker *g

Hvis hun har tænkt sig at blive skruk, så er det ærgeligt at de kyllinger jeg har gående, hvor 3 af dem jo nok er hendes afkom, bliver for gamle til at hun selv kan passe dem ;) Men hvis der bliver brug for æg, så kommer du bare /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #14 Dato: 06 April , 2011, 21:17 »
At stække hende behøver jo kun at betyde at du klipper de yderste 5 cm af hendes svingfjer på den ene vinge, det mærker hun da ikke, og det gør ikke ondt.
Jeg stækkede da mine moskusænder, for ellers stak de af og blev ædt af andre end mig.
Det påvirkede dem overhovedet ikke udover at de blev hjemme  /o

Suanne Hansen har sat et godt billede ind
« Senest Redigeret: 06 April , 2011, 21:26 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn