Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Afstemning

Mangler vi køb/salg af andre ting?

Nej, forum er som det skal være
13 (22%)
Ja, salg af andet skal være muligt
46 (78%)

Totale antal stemmeafgivende: 56

Forfatter Emne: Nyt tiltag??? måske?  (Læst 3993 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Nyt tiltag??? måske?
« Svar #45 Dato: 08 April , 2011, 22:42 »
Er der ikke en regel der siger at man må ha 2 kuld hvalpe om året uden at betale skat af det ?..det mener  jeg at ha hørt.Men det kan sæføli være ændret mange gange siden.
:)

Det mener jeg ikke. Vi har opdræt af racehunde, og selv de år vi kun får et enkelt kuld går de over skat, så det tror jeg ikke ;)

Til resten af debatten.. Det er ærgerligt at en tråd kan tage sådan en drejning. Jeg vil starte med at sige at jeg syntes det vil være fint at der kommer et sted på forum hvor man kan sælge et gammelt billede, en græsslåmaskine eller noget i den stil, men har man eksempelvis en forretning i form af at man lever af, eller at det er en del af ens overordnede indtægtsgrundlag at eksempelvis sælge billeder eller plænetraktorer, så betaler man selvfølgelig en annonce herinde.
Jeg må nok sige at jeg ikke selv har overvejet det før. Jeg har jo et par gange smidt op herinde med hundehvalpe, og jeg ved ikke om det er den der bliver refereret til, men det vil jeg da ikke gøre fremover.. Det er ihvertfald ikke helt fair, fordi det netop er noget som er en del af vores indtægtsgrundlag, selvom det lyder modbydeligt at sige at handel med dyr kan være, men det er det nu engang :)..
Når dette er sagt, så kender jeg som tidligere også har skrevet ikke noget til den konkrete sag, men derfor vil jeg nu alligevel fortælle at jeg syntes at det er lidt skørt at rykke en annonce ind med noget som eksempelvis hundemad i store mængder. Vi sælger også selv hundemad, men kunne aldrig drømme om at ligge det på forum. Der går bare en eller anden grænse der, ligesom jeg heller aldrig ville tale om mine forældres firma herinde, fordi det også omhandler økonomiske situationer, og det er nu engang et af de ømme punkter hos folk..
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #46 Dato: 08 April , 2011, 22:48 »
Mon ikke du må have 2 kuld om året, uden at  være registreret som kennel ? ligeledes skal man være registreret som kennel, hvis man har flere end fire voksne hunde.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #47 Dato: 08 April , 2011, 22:49 »
Tror også at det er det der menes. :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #48 Dato: 08 April , 2011, 22:56 »
En spændende tråd der er kommet vidt omkring.

Jeg har lige brugt lidt tid på at gennemlæse tråden for at være sikker på at have fået alt med, og vil gerne give lidt kommentarer. Jeg har ingen aktier i foretagenet, som man siger, men iagttager blot fra sidelinien.

Jeg så det oprindelige indlæg om salg af hundefoder, og var ikke i tvivl om at det var et 'kommercielt' indlæg. Og det burde ikke have været i en tråd men som en annonce i lighed med de annoncer der er i venstre side (America og Bangs). Det var en promovering af et produkt med mer/gensalg for øje (@The Mother - det vil du vel ikke benægte).

Hvor skal så grænsen trækkes?

Tja, det er jo i grunden ikke særligt svært at definere.

Hvis man indkøber et eller andet, eller producerer et eller andet, primært med videresalg for øje, så kan dette ikke falde ind under en hobbyaktivitet. Så er det kommercielt. Og så skal man betale for at annoncere for sit salg.

Og så burde al snak om salg af 6 gedekid, ét kuld hundehvalpe eller 20 kyllinger forstumme. Med mindre nogen ønsker at være kværulant, blot for at holde en 'debat' igang. Det har ikke noget med kommerciel drift/salg at gøre. Ganger man derimod disse størrelser med en eller anden faktor (2, 3, 5 eller mere), ja så er det nok et spørgsmål om det ikke skal betragtes som bierhverv, og dermed som kommercielt.

Beskatningspligt/spørgsmål må være op til den enkeltes mellemværende med skat og moral. Der gælder nogle skatteregler (ens for alle) som iøvrigt ikke er relevante for dette emne.

Alle er ikke ens, faktisk er sikkert ingen af os her på Forum ens, men alle behandles ens. Jeg ved med 100 % sikkerhed at andre 'skjulte' reklamer er blevet slettet fra Forum.

Slutteligt. En meget stor forretningsmand i Danmark udtalte for mange år siden 'Dårlig omtale, er bedre end ingen omtale'. Men det kræver sgu brede skuldre og en helvedes masse karisma for at dette postulat skal vise sig korrekt (ære være hans minde).

Dette var ikke et forsøg på at træde nogen over tæerne, men udelukkende et forsøg på at få sat tingene i deres rette perspektiv.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #49 Dato: 08 April , 2011, 23:01 »
@ Pilegaarden

Godt forklaret  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #50 Dato: 08 April , 2011, 23:04 »
Takker Lene. Men en gang imellem er man altså blot nødt til at kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade, ellers bliver diskutionerne sgu lidt mudrede. ;D
« Senest Redigeret: 08 April , 2011, 23:56 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #51 Dato: 09 April , 2011, 08:47 »
Tak til Erik for at sætte så præcise ord på en sag, som egentlig burde være indlysende  /o /o /o
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #52 Dato: 09 April , 2011, 09:14 »
Erik, du er en helt i mine øjne  /o
Fantastisk godt formuleret  /o

3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

thorleif

• Gæst
« Svar #53 Dato: 09 April , 2011, 09:18 »
Helt enig.
Jeg maa indroemme at jeg ikke har orket at laese hele traaden, den gik ligsom "lidt af sporet", og mit spoergesmaal er maaske besvaret der, men jeg spoerger alligevel, hvad vil det koste pr aar at indrykke en annonce i lighed med Amerika eller Bang?
Support our ADVERTISERS!, they support us.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #54 Dato: 09 April , 2011, 09:25 »
Hej Thorleif
Det skal du spørge Finn om, det er suverænt ham der står for det med annoncerne.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

thorleif

• Gæst
« Svar #55 Dato: 09 April , 2011, 09:28 »
Tak for hurtigt svar, Ina, det skal jeg nog, hvids ikke han svarer her i denne traad, saa alle kan se?

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #56 Dato: 09 April , 2011, 14:29 »
Først og fremmest, så vil vi ikke have kommercielle annoncer på forum (uden at folk så betaler for dem). Nøjagtig lige som eksempelvis DBA der også skelner mellem Privat annoncering og Erhvervslignende annoncer
http://www.dba.dk/asp/redaktionelt/NyttigInformation/detail.asp?ArtikelId=35102&NyhedskategoriId=297&DetailSkabelonId=1#erhvervslign

Så hvis man har købt/køber et større parti varer og videresælger med fortjenest for øje, så kan man mod betaling få lov til det , ligesom America og Bangs. Vi (redaktørerne) vurderede at Mother hundefoder var i den kategori og derfor fik hun tilbudet om at betale for annoncering her. Hun afslog og annoncen blev slettet.

De andre annoncer har vi ikke vurderet til at være Erhvervslignende annoncer og derfor er de ikke slettet.

Mht. priser så er det
Vi kan tilbyde en reklame på forsiden i venstre side, som også vil ses på de fleste sider
Prisen for denne er 1000 kr/år eller 100 kr/måned.

Alternativt kan vi tilbyde en reklame inde i en af de forskellige kategorier, en reklame under indlæggene så den optræder umiddelbart under det nyeste indlæg. Dette vil være et banner der er max. 90 pixels højt. Prisen her er 750 kr/år eller 75/måned.

Til sammenligning så er der andre priser på hundeforum..
http://www.hunde-forum.dk/annoncering.php

Nå, men tilbage til det oprindelige spørgsmål. Så er det lidt af en balancegang hvor meget der skal annonceres og sælges her. Det er et fjerkræforum og ikke DBA eller guloggratis, men på den anden side så er der jo også meget tilbehør og der kan jo smutte andre dyr med. Så vi skal allesammen lige finde ud af hvad vi vil og hvordan disse regler håndhæves.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #57 Dato: 09 April , 2011, 21:15 »
Nå, men tilbage til det oprindelige spørgsmål. Så er det lidt af en balancegang hvor meget der skal annonceres og sælges her. Det er et fjerkræforum og ikke DBA eller guloggratis, men på den anden side så er der jo også meget tilbehør og der kan jo smutte andre dyr med. Så vi skal allesammen lige finde ud af hvad vi vil og hvordan disse regler håndhæves.

Jeg har lige stemt for en slags 'Markedspladsen' køb og salg underforum.

Selvfølgelig er jeg enig med Finn i at dette er et fjerkræforum i udgangspunkt, og derfor primært skal handle om vores fælles interesse; FJERKRÆ.

Men når det er sagt, vil jeg gerne komme med en tilføjelse.

Hvis jeg har et eller andet i overskud, som jeg vil afhænde. Det være sig en spand tøjklemmer, en brugt fryser, en havetraktor, en bil, et privatfly, ja i grunden ligegyldigt hvad. Så ville jeg da finde det meget naturligt først at spørge nogen jeg har noget til fælles med, om det er noget de kan bruge. Så jeg ville først spørge familie og venner, evt. kollegaer, men derefter ville jeg da spørge her på Forum, inden jeg ville overveje at sætte til salg i dba eller g&g, til helt fremmede mennesker.

Mvh
Erik Andersen

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #58 Dato: 09 April , 2011, 21:21 »
Helt enig, og lige præcis Erik  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #59 Dato: 10 April , 2011, 01:53 »
Jeg har lige stemt for en slags 'Markedspladsen' køb og salg underforum.

Selvfølgelig er jeg enig med Finn i at dette er et fjerkræforum i udgangspunkt, og derfor primært skal handle om vores fælles interesse; FJERKRÆ.

Men når det er sagt, vil jeg gerne komme med en tilføjelse.

Hvis jeg har et eller andet i overskud, som jeg vil afhænde. Det være sig en spand tøjklemmer, en brugt fryser, en havetraktor, en bil, et privatfly, ja i grunden ligegyldigt hvad. Så ville jeg da finde det meget naturligt først at spørge nogen jeg har noget til fælles med, om det er noget de kan bruge. Så jeg ville først spørge familie og venner, evt. kollegaer, men derefter ville jeg da spørge her på Forum, inden jeg ville overveje at sætte til salg i dba eller g&g, til helt fremmede mennesker.

Det var lige nøjagtig dette jeg mente da jeg startede denne tråd... der senere blev til en heftig debat /d

Men vi kan vel lukke tråden nu... og se på afstemningen???

HVAD har vi brug for på Forum ;) <+
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)