En spændende tråd der er kommet vidt omkring.
Jeg har lige brugt lidt tid på at gennemlæse tråden for at være sikker på at have fået alt med, og vil gerne give lidt kommentarer. Jeg har ingen aktier i foretagenet, som man siger, men iagttager blot fra sidelinien.
Jeg så det oprindelige indlæg om salg af hundefoder, og var ikke i tvivl om at det var et 'kommercielt' indlæg. Og det burde ikke have været i en tråd men som en annonce i lighed med de annoncer der er i venstre side (America og Bangs). Det var en promovering af et produkt med mer/gensalg for øje (@The Mother - det vil du vel ikke benægte).
Hvor skal så grænsen trækkes?
Tja, det er jo i grunden ikke særligt svært at definere.
Hvis man indkøber et eller andet, eller producerer et eller andet, primært med videresalg for øje, så kan dette ikke falde ind under en hobbyaktivitet. Så er det kommercielt. Og så skal man betale for at annoncere for sit salg.
Og så burde al snak om salg af 6 gedekid, ét kuld hundehvalpe eller 20 kyllinger forstumme. Med mindre nogen ønsker at være kværulant, blot for at holde en 'debat' igang. Det har ikke noget med kommerciel drift/salg at gøre. Ganger man derimod disse størrelser med en eller anden faktor (2, 3, 5 eller mere), ja så er det nok et spørgsmål om det ikke skal betragtes som bierhverv, og dermed som kommercielt.
Beskatningspligt/spørgsmål må være op til den enkeltes mellemværende med skat og moral. Der gælder nogle skatteregler (ens for alle) som iøvrigt ikke er relevante for dette emne.
Alle er ikke ens, faktisk er sikkert ingen af os her på Forum ens, men alle behandles ens. Jeg ved med 100 % sikkerhed at andre 'skjulte' reklamer er blevet slettet fra Forum.
Slutteligt. En meget stor forretningsmand i Danmark udtalte for mange år siden 'Dårlig omtale, er bedre end ingen omtale'. Men det kræver sgu brede skuldre og en helvedes masse karisma for at dette postulat skal vise sig korrekt (ære være hans minde).
Dette var ikke et forsøg på at træde nogen over tæerne, men udelukkende et forsøg på at få sat tingene i deres rette perspektiv.