Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Afstemning

Mangler vi køb/salg af andre ting?

Nej, forum er som det skal være
13 (22%)
Ja, salg af andet skal være muligt
46 (78%)

Totale antal stemmeafgivende: 56

Forfatter Emne: Nyt tiltag??? måske?  (Læst 3994 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Sv: Nyt tiltag??? måske?
« Svar #30 Dato: 08 April , 2011, 13:27 »
du skal betale skat af salg af alt lige fra fjerkræ, til hundehvalpe, at det giver underskud, ja det er så bare synd for dig, for er du ikke registreret virksomhed, ja så kan du ikke fratrække dine udgifter, og dermed er det ikke lovlig, at du så bare sætter dig ned, og bestemmer dig for, at du ikke tjæner på dette, og så selv bestemmer om du vil betale skat eller ej. den går ikke.

men så var det måske en ide, at alt der ikke har med fjerkræ, og tilbehør dertil ikke kan sælges på siden.

Vi ved vist alle hvad reglerne for salg er... du føler dig åbenbart trådt godt og grundigt over tæerne... men hvis du for efterdags har en høne du vil sælge til havehøne eller andet, vil du så sørge for at alle regler er overholdt????

Ja jeg ved altså ikke lige hvad der gik galt men kan ikke rette det;o) det med fed skrift har jeg skrevet og ikke det andet???
« Senest Redigeret: 08 April , 2011, 21:12 Fra bullstar »
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #31 Dato: 08 April , 2011, 13:36 »
Man må vist nok handle/sælge ting for op til 2000,-, eller også er det 5000,-, kan ikke lige huske det præcise beløb, om året uden at opgive det til skat. Der findes ihvertfald en bagatelgrænse. /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #32 Dato: 08 April , 2011, 13:40 »
Nu har jeg ringet til SKAT, og man skal rent faktisk betale skat af alle indtægter, også salg af en høne til f.eks. 50 kr.
MEN hvis man kan godtgøre, at man har haft udgifter på f.eks. 25 kr til kyllingen, da man købte den, og f.eks. 30 kr til foder i den tid man har haft den, har mon jo reelt haft et underskud på 5 kr.
Som privatperson kan man ikke trække sit underskud fra, men man kan modregne det i kommende indtægter.
Der er ingen bagatelgrænser sagde de hos SKAT.
Sådan som jeg tolker det, er der intet skattepligtigt for mig, for med hønsehuse, tilbehør, foder osv. kommer jeg aldrig på positivsiden for indtægter - den daglige glæde over hønsene kan jo ikke gøres op i kroner og ører.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #33 Dato: 08 April , 2011, 13:42 »
Ok, så er det blevet ændret for det har der været en gang ::)
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline The Mother

• Mangler profiloplysninger
« Svar #34 Dato: 08 April , 2011, 13:43 »
1
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 10:23 Fra The Mother »

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #35 Dato: 08 April , 2011, 13:51 »
Man skal jo ikke betale skat hvis man sælger sin hest eller bil eller sit hus (dog med visse undtagelser), med mindre det sker i erhvervsmæssigt omfang.

Men har du indkøbt en masse hundefoder med henblik på videresalg og fortjeneste (hvis det var det der var tilfældet?) kan jeg godt forstå hvis moderatorerne her på forum sætter en hæl i.
Mvh Marianne

Offline The Mother

• Mangler profiloplysninger
« Svar #36 Dato: 08 April , 2011, 14:00 »
1
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 10:23 Fra The Mother »

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 08 April , 2011, 14:02 »
Du er godt nok lidt stædig, hva...  :D
Mvh Marianne

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #38 Dato: 08 April , 2011, 21:20 »
Bullstar.

Det var dig der skræv, at du solgte hvalpe uden, at betale skat, jeg oplyser dig så bare om reglerne, og enhvær ved da, at det giver oversku, at sælge hvalpe, ellers var der jo nok ingen der gjore det vel´
jeg prøver bare at poienterer, at det er lidt svært for dem der er moderatorr, på siden, at skælne mellem, hvem der skal, kan, og må sælge andet end fjerkræ, da der er folk, som vælger at kalde det for hobby, selv om man måske har 20 overskuds dyr, på et år, hvad kalder du så dine hvalpe, overskudsdyr ? Tja..................

Men kan da se der er mange der ikke rigtig har fattet pointen i hele denne debat.

Nej jeg lavede et kuld hvalpe for hyggens skyld (et upserkuld) og ikke for at tjene penge...
Der kom 1 hvalp... jeg to til dyrlægen for at være sikker på der ikke lå flere og kom hjem med en regning på 3500kr min tæve havde under sin drægtighed fået andet og meget dyrere foder end hun plejer... hvalpen fik 3x ormekur, blev vaccineret og chippet og solgt til et underskud på ca 1000kr

Men ja der er da folk der laver penge på at sælge hundehvalpe osv...

Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #39 Dato: 08 April , 2011, 21:23 »
Det er egenligt pudsigt sjovt at folk, som føler sig uretfærdigt behandlet, altid bruger den med " der er åbentbart forskel på folk " !

Ja, der er forskel på folk, vi er ikke to der er ens, men der skal ikke gøres forskel, det er så noget helt andet.

Nu kender jeg ikke den givne sag andet fra et synspunkt af, så jeg kan ikke udtale mig mere, men der er nok en forklaring  på det.

Og hvis der sælges hundemad og det er en forretning, så ville jeg (hvis det var mig) gerne betale for en annonce her på DFF og måske endda også have et logo/link liggende på forsiden, ligesom America, Bangs og DFfR har.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

frida

• Gæst
« Svar #40 Dato: 08 April , 2011, 21:38 »
Sikke en imponerende drejning denne tråd har taget :o.
Det tror jeg da aldrig har været trådstarters mening. Mon ikke tråden skulle deles, så vi ville have mulighed for at kommentere på det der oprindeligt var meningen.
Så kunne dem der ville kommentere på drejningen gøre dette.
Gudskelov at der er forskel på folk /o

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #41 Dato: 08 April , 2011, 21:48 »
Og told og skat er også blevet indraget, nu ved jeg slet ikke om jeg tør at sætte flere geder til salg, for jeg ønsker ikke at træde nogen over tæerne.

Men på den anden side, så er det vist heller ikke lige her på forum at der synderlig stor interesse for at købe geder.....
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

thorleif

• Gæst
« Svar #42 Dato: 08 April , 2011, 21:50 »
Og ingen er mer forskellig end os?
Ellers helt enig med sidste taler (som var Anette naar jeg laeste det sidst).
Og  Lene Lestat: Hvids alle der har solgt noget herinde de sidste aar skal betale skat og moms af det hele, og alle negter, saa skal det vel blive fuldt i de Danske faengsler?
Jeg omgives av kriminelde,
« Senest Redigeret: 08 April , 2011, 21:56 Fra thorleif »

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #43 Dato: 08 April , 2011, 21:57 »
Er der ikke en regel der siger at man må ha 2 kuld hvalpe om året uden at betale skat af det ?..det mener  jeg at ha hørt.Men det kan sæføli være ændret mange gange siden.
:)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #44 Dato: 08 April , 2011, 22:06 »
Og hvis alle skal betale skat/moms af alt hvad der bliver solgt på DBA og Gul&Gratis, så bliver der for alvor fyldt.

For ikke at tale om alle de "varme" ting der også sælges disse to steder, det er ikke uden grund, at DBA kaldes Danmarks største hælerbar.

Men hvor alt om er, så jeg forstået at der er tale om et  privat salg/butik af hundemad og ikke bare et fejlkøb på et par sække.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af: