Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Afstemning

Mangler vi køb/salg af andre ting?

Nej, forum er som det skal være
13 (22%)
Ja, salg af andet skal være muligt
46 (78%)

Totale antal stemmeafgivende: 56

Forfatter Emne: Nyt tiltag??? måske?  (Læst 3995 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ncj

• Bruger
Sv: Nyt tiltag??? måske?
« Svar #15 Dato: 07 April , 2011, 11:07 »
Det gælder da vist alle fora
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline The Mother

• Mangler profiloplysninger
« Svar #16 Dato: 07 April , 2011, 11:09 »
1
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 10:22 Fra The Mother »

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #17 Dato: 07 April , 2011, 21:14 »
Hehe, hvis det lige pludseligt er blevet erhverv at ville sælge 6 kid en gang om året...... så kan jeg personligt oplyse om at det bestemt IKKE er nogen god forretning at holde/sælge geder.

Så skal man virkelig have mange 100 stk. Og så er det erhverv.

Hvis det er erhverv, så er det også erhverv at sælge f.eks 5 stk. racehundehvalpe eller racekattekillinger engang om året, for de er ofte til en meget højere pris.
« Senest Redigeret: 07 April , 2011, 21:17 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline The Mother

« Svar #18 Dato: 08 April , 2011, 08:36 »
 :)
« Senest Redigeret: 11 April , 2011, 10:57 Fra The Mother »

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #19 Dato: 08 April , 2011, 08:51 »
Jeg synes at det kunne være rart hvis der var en købes/sælges/bortgives hvor man kan oprette annoncer for f.eks rugemaskiner, redekasser, tilbehør osv.
Det skal selvfølgelig være private og ikke erhvervsannoncer....de hører hjemme på DBA eller lign. efter min mening.
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline The Mother

« Svar #20 Dato: 08 April , 2011, 09:01 »
1

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #21 Dato: 08 April , 2011, 09:18 »

ja anoncer omhandlende, fjerkræ, og tilbehør dertil.

Men reglerne skal være ens for alle, det er problemet her på foaet, der er forskæl på folk

Jeg mener annoncer, hvor der kun er ting og sager...altså ingen dyr overhovedet !
Det kunne være rart at få samlet disse annoncer så man nemmere får overblik og så de ikke forsvinder i annoncer for høns, kyllinger og rugeæg som der jo pt er en del af !

Jeg forstår ikke din bemærkning ang problemer med forskel på folk og det er jo heller ikke det, som tråden handler om !
For mig ser det ud som om du prøver at starte en diskussion/skænderi i denne tråd og det synes jeg ikke hører hjemme her !!

Måske du skulle starte din egen tråd i stedet for hvis du mener, at der er behov for at diskutere emnet ;)  

Men måske har jeg misforstået det hele, og så må du meget undskylde mit lille udbrud.
« Senest Redigeret: 08 April , 2011, 09:23 Fra Vipse »
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

thorleif

• Gæst
« Svar #22 Dato: 08 April , 2011, 09:30 »

ja anoncer omhandlende, fjerkræ, og tilbehør dertil.

Men reglerne skal være ens for alle, det er problemet her på foaet, der er forskæl på folk
Forskel paa folk,ja, det er vel helt klart at moderator vil vaere "snildere" imod en signatur han/hun kender. Kunde der vaere en ide at annonsoerer maa ha et minimum indleg inden han/hun averterer noget, eller findes allerede en slig "ud-sortering"? Det vi maa undgaa er jo "snig-annoncer".  Det er jo en god ide at forumets brugere kan avertere hvadsomhelst, da mange brugere jo "kender" saelger, og mit skrod kan ofte vaere guld verd for nogen, og nogen genstande vide jeg ofte helst koebe om jeg ved hvem der har ejet det, og hvorfor det skal saelges? Stoedt vores annonsoerer, de stoedter os! Ja VIPSE, men maaske kan det virke slig for een der ikke har vaert saa meget paa forum, og det boer vel undgaes. Vi vil vel gerne ha flere, mere aktive brugere, og det KAN vaer skadende at nogen har det intryk at "gamle travere" har fordele.
« Senest Redigeret: 08 April , 2011, 09:32 Fra thorleif »

Offline The Mother

« Svar #23 Dato: 08 April , 2011, 10:27 »
1

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #24 Dato: 08 April , 2011, 11:25 »
Der er jo en logisk gradsforskel på hvad det er man gerne vil sælge, og hvis man har en enkelt pose hundefoder man har fejlkøbt eller til overs, ja så kan den sælges, hvis man køber foder på lager og sælger af det, ja så må man ofre en annonce.
De dyr jeg har set til salg her, er jo overskud af årets avl, og ikke et spørgsmål om hvad sælgeren tjener, det kommer jo ikke forum ved.
Det handler hverken om pris eller skat/ moms eller CHR registrering, det er jo op til folks egen samvittighed, og ikke noget jeg kan forestille mig Forum vil gå ind i.
Men så må man jo bare holde sig til kun at sælge fjer og tilbehør til samme, så der ikke sidder nogen og bliver ved med at føle sig udstødt
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #25 Dato: 08 April , 2011, 11:33 »
Alt salg, betragtes som kommercielle salg i følge lovgivninge,

Hvis det gælder alt salg, så gælder det jo også for alt fjerkræ.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline The Mother

« Svar #26 Dato: 08 April , 2011, 12:48 »
1

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #27 Dato: 08 April , 2011, 12:48 »
Jeg syntes personligt at denne tråd er kørt laaaangt ud... og det var bestemt ikke meningen da jeg oprettede den /d

Hvad er det beløb egentlig, som forum kræver af erhvervs anonncøre(staves?)

Jeg kan godt forstå at man ikke kan sætte hundemad på i store mængder da det er et reelt ehverv... har man købt en sæk eller fem forkert, er det noget andet...

Hvis man derimod vælger at sætte lidt overskuds planter, geder, kaniner osv til salg så er det ikke noget man kommer til at tjene på da det også koster en del at have eks. geder på kost og logi ;)

Jeg har selv solgt hundehvalpe uden at betale skat og moms osv for det var ren underskuds forretning... Jeg havde en masse tilsætning med dyrlæge, foder, chipmærkning osv... det kan jeg ikke se der er noget galt i... men har jeg der i mod 30 tævehunde af en fin race der for hvalpe en gang om året... ja så er det et firma????

Det er bare min mening
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline The Mother

« Svar #28 Dato: 08 April , 2011, 13:01 »
1
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 10:23 Fra The Mother »

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #29 Dato: 08 April , 2011, 13:13 »
Hvis man ikke må småhandle med hinanden uden alt det papirbøvl, så kunne vi vist godt nedlægge Gul og Gratis og den Blå Avis, samt nedlægge samtlige hønsegårde i DK. Jeg har ved den sødeste grød ikke tænkt mig at opgive at jeg sælger lidt rugeæg og høns/kyllinger, eller hvis jeg satte lidt småting til salg i en avis. Og det tror jeg vist også hører under bagatelgrænsen for hvad SKAT gider beskæftige sig med. En rubrik med lidt småhandel kan vel ikke genere nogen. Hvis man ikke vil handle med hinanden er der jo ikke købetvang nogen steder.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)