Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mystik  (Læst 14491 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Mystik
« Svar #15 Dato: 03 April , 2011, 22:32 »
for og træde ved siden af emnet osse, så er det lidt rart og se jeg ikke er den eneste der hegner køkkenhaven ind :) mit hegn er så for og holde hunden ude, og så kan man jo så ærter op af det /o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Katja

• Passiv bruger
  • med grøn ægge kullllller
« Svar #16 Dato: 04 April , 2011, 20:50 »
ØØØØØJ peter de er fine, måske er dine æg lige en tand (skal) mørkere, da der er gået en generation mere.
Humm tænker lige om det så er din hane der har det grønne gen, for så er dine maraner jo måske grøn læggere, uha det er jo super fint, men måske ikke meningen, spændingen stiger.
Mine blandinger har hver deres farve, en lægger æg over i det grå, en oliven med hvide prikker og en med brune prikker, og jeg mener nu kun det var æg fra samme høne, de blev ruget ud fra, og for et par dage siden var der et næsten grøn/gult æg, meget spændende, måske det er en af de unge høner fra i efteråret der er begyndt.

Altså de ægge farver det er så fedt /o
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #17 Dato: 04 April , 2011, 21:29 »
Der skal være plads til lidt sidespring.
Pas hellere på, at din kone ikke læser dét. Tænk hvis hun hænger dig op på det...  ;)

Jeg skal dyrke fire forskellige slags kartofler; to slags gulerødder; majs; agurk; squash (også hokaido og spaghetti-squash); salat (selvsagt); spinat (mest som mellemafgrøde); fem slags kål; ærter og bønner; løg; porre; hvidløg; selleri; pastinak; knoldfennikel; et par andre rodfrugter samt jordbær.

Jeg har fem bede, inklusiv jordbær-bedet, hver delt op i flere afgrøder og oftest med blandingskultur med flere grøntsager imellem hinanden.

Indtil videre har jeg dog kun nogle små jordbær-skud, hvidløg, selleri i vindueskarmen og et bed med nysået spinat.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #18 Dato: 04 April , 2011, 21:44 »
@ Magnus

Det er da lidt af et projekt, du skal have gang i der.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 04 April , 2011, 21:47 »
Pas hellere på, at din kone ikke læser dét. Tænk hvis hun hænger dig op på det...  ;)
Jamen, lige for tiden er hun på besøg i skotland sammen med en veninde, så derfor er jeg så koldhøne. I morgen er hun hjemme igen, og finder aldrig vores fortrolige samtale her.
Hilsen
Peter

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #20 Dato: 04 April , 2011, 21:48 »
Det er jo i denne herlig tid at man altid kommer hjem med lidt ekstra frøposer når man har været ude at handle. Rynkeby Mølle ved Ringe har et fedt udbud... og så myldrer det frem med chili og tomat-planter i alle mine vindueskarme i stuen.  :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 04 April , 2011, 21:59 »
Hej Magnus
Jeg fik lige slette alt det jeg havde skrevet,da jeg skulle indsætte et citat.

men det vigtigske er: du må sørge for at den ene af de 4 kartoffelsorter hedder "Exquissa" den koster lidt mere, men overgår alle andre. Alt det andet du vil lave er bare gode sager. Rodfrugter om efteråret er bare skønt.
Jav nogle grønkålsplanter i potter og plant ud efterhånden som jorden bliver ledig, det vil hønsene elske dig for. Og i stedet for alm. grønkål så plant Toskansk palmekål, de er også flotte at se på.
Hilsen
Peter

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #22 Dato: 04 April , 2011, 22:18 »
Åhhh, jeg er bare så håbløst bagud :o
Har endnu ikke fået forspiret, har haft så travlt med kyllinger, høns og andet dyre-sjovt samt sygdom at jeg ikke har haft tid, men i morgen skal det være. /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Katja

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 05 April , 2011, 10:12 »
Uha Magnus
Det er så farligt at snakke om de grønsager, det kripler og krapler i mine fingre, men i år er der ingen grønsager, andet end drivhus og så lige butternut græskar, dem vil jeg lige fremhæve, de smager ikke af så meget, og er super lækre.
Hokido er også super gode men meget søde, held og lykke med det hele, det er sundt for sjælen at spise noget man selv har dyrket. /o

Katja Arkesteijn    
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 05 April , 2011, 11:08 »
ØØØØØJ peter de er fine, måske er dine æg lige en tand (skal) mørkere, da der er gået en generation mere.
Humm tænker lige om det så er din hane der har det grønne gen, for så er dine maraner jo måske grøn læggere, uha det er jo super fint, men måske ikke meningen, spændingen stiger.
Mine blandinger har hver deres farve, en lægger æg over i det grå, en oliven med hvide prikker og en med brune prikker, og jeg mener nu kun det var æg fra samme høne, de blev ruget ud fra, og for et par dage siden var der et næsten grøn/gult æg, meget spændende, måske det er en af de unge høner fra i efteråret der er begyndt.

Altså de ægge farver det er så fedt /o
billeder af de flotte æg? - be´om  ;)
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Katja

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 05 April , 2011, 19:29 »
He he jeg har pustet en del ud her er en blandet landhandel inden for æg. /o
Katja Arkesteijn    
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #26 Dato: 05 April , 2011, 19:34 »
NØJJ Katja
Det var mange flotte påskeæg..  :o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 05 April , 2011, 19:44 »
hold da op det var maaange flotte æg
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 05 April , 2011, 21:19 »
Hvor er det flotte æg!! Det er det jeg går efter - æg i alle farver  :D Jeg skal hente en welsumer i morgen - glæder mig til at se dens ægfarve!
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #29 Dato: 05 April , 2011, 21:46 »
Nå, det er altså ikke kun mig, der får mærkelige, knudrede, grønne æg. I hvert fald ikke at dømme efter det ene, der stikker op på billedet.
Skægt.

Med hensyn til valg af sorter, så er det lidt sent at komme med gode råd. Jeg har købt det, jeg skulle bruge.
Næste år, måske.

Men grønkålspanter, hvor der er ledigt... Er det ikke meningen, at man absolut må og skal vente et par år mellem at have kålplanter på samme bed?
Jeg har godt læst rådet med at plante grønkål rundt, men jeg har nærmest lidt forkastet ideen.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.