Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Neeeeej  (Læst 2034 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Neeeeej
« Svar #15 Dato: 12 April , 2011, 16:35 »
Kære Tina
Beklager hvis det var for hård sagt mht. løsning af dit problem.
Ægspiseri og fjerpilleri er desværre 2 problemer der er svære at komme til livs.

Jeg prøvede at installere en masse marmoræg i reden så tænkte jeg at hønen måske ville få en smule hovedpine når den prøvede at hakke på æg. Det hjalp en lille smule for det rigtige æg kan jo nemmere forputte sig indtil jeg tog æg ind. Men jeg tror desværre også at hønen sagtens kan se og fornemme hvilket æg der er ægte.

Problemet er at de virkelig får smag for det og at de jo meget hurtigt lærer af hinanden. Så står man pludselig med et problem der er større end en høne.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #16 Dato: 12 April , 2011, 17:00 »
Tina ..jeg håber at forsvindingskassen virker og selvfølgelig at hønsene vil lægge æg i den. Hvis æggetyven ikke kan se æggene, så glemmer hun vel for pokker over tid, hvor godt de smager :P

Jeg forstår særdeles udmærket, hvorfor du ikke bare straks giver hende en dødsdom. Mange gange kan man godt finde en løsning på problemer, hvis man bruger sin fantasi.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tina Taomina

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 12 April , 2011, 20:32 »
@Lene, tror nu nok jeg ville ha givet nogenlunde samme svar som I har givet mig, hvis jeg havde svaret en anden på æggespiser spørgsmålet. ;)

Som sagt så har denne orp rørt mit hjerte med en vingefjer ;) så hun er fredet langt hen af vejen.

Status er, at der ikke er spist et eneste æg siden forsvindingsrederne blev sat op. Det til trods for at der indtil idag har været halm i rederne så der faktisk stadig var fri adgang til æggene. Orpen var idag lidt utryg ved hullet i reden og dem manglende halm, for hun havde lagt sit æg på gulvet. Det var gået lidt i stykker, men var ikke blevet hakket eller spist. Jeg er meget tilfreds med hendes opførsel.  ;D det bør hun også selv være for hun har reddet hovedet.
« Senest Redigeret: 12 April , 2011, 20:34 Fra Tina Mathiasen »
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #18 Dato: 12 April , 2011, 20:36 »
Godt at høre.....

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 12 April , 2011, 20:47 »
Måske der bare skal nørkles et par bløde sivsko til hønen, så træder den ikke så hårdt på æggene, og samtidigt har den lidt blødt at ligge på  :)

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #20 Dato: 12 April , 2011, 20:54 »
Måske der bare skal nørkles et par bløde sivsko til hønen, så træder den ikke så hårdt på æggene, og samtidigt har den lidt blødt at ligge på  :)

Du kan s.. da selv være en sivsko, Bjørn ::) <:
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 12 April , 2011, 21:04 »
ok, nu synes i måske at jeg er tosset, men mine høns får serveret  æg af og til... ;) tjaaa, hvis der ligger for mange i køleskabet og  skal bare af med dem... så får de dem tilbage ligeledes æggeskaller. De nyder de,t det gør de, men dem i reder lader de være i fred.  Det er sket en gang at der lå en knust æg under siddepinden, den spiste de da også, men så ikke flere-  er vi så heldige?
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #22 Dato: 12 April , 2011, 21:11 »
ok, nu synes i måske at jeg er tosset, men mine høns får serveret  æg af og til... ;) tjaaa, hvis der ligger for mange i køleskabet og  skal bare af med dem... så får de dem tilbage ligeledes æggeskaller. De nyder de,t det gør de, men dem i reder lader de være i fred.  Det er sket en gang at der lå en knust æg under siddepinden, den spiste de da også, men så ikke flere-  er vi så heldige?

Naahh...sådan serverer jeg faktisk også overskudsæg eller knuste æg for mine høns...og har gjort i 2½ år.De har aldrig "taget selv"
 Det er måske nok en lidt risikabel måde at gøre det på...måske har vi været heldige....endnu ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tina Taomina

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 12 April , 2011, 22:23 »

Bare jeg kunne ha skyldt skylden på orpens temmelig store fusser. Men jeg så godt udtrykket på den da den slubrede mit søde lille hollænder æg i sig. Det var ikke tilfældigt. Iøvrigt havde jeg en tid forinden taget orpen og en af de andre i på et splitsekund at slå hul på to æg jeg kortvarigt havde lagt bag mig på en bænk. Da tænkte jeg hvem af dem gjorde lige det? Jeg slog det hen og havde egentlig isaen mistænkt. Men den dag orpen lige  knaldede skrukkens hollænder æg vidste jeg hvem skurken var, hmmm. 
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #24 Dato: 13 April , 2011, 10:06 »
Det er da super hvis du har lokket den til at bruge forsvindingsreden, det havde jeg godt nok aldrig troet du ville få held til, men holdt klogeligt min bøtte :-X *f
Hvis halmen i redekassen er det, der får hende til at gå derind, så lad det da være. Det er vel bedre, at ægget ligger derinde end på gulvet? Det er vel næsten for fristende ;)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk