Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Forsvundet sporløs  (Læst 6258 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
Forsvundet sporløs
« Dato: 25 Marts , 2011, 20:26 »
Vi havde været ude og handle i eftermiddag, og da vi kommer hjem, så holder vi lige 'mandtal' på høns og kalkuner, men vi kan kun se tre kalkuner - vores kok og to af hans damer... Vi kigger rundt i hele haven og i alle udhuse, men den sidste hun er bare væk  :( Ved den ene låge kan vi se, at der har gået en kalkun rundt på 'den forkerte' side, men ellers er der intet at se. Ingen løse fjer eller andre tegn på, at der kan have været en ræv forbi. Men vi regner ikke med at se den igen :'(

-Så nu håber vi ikke det er den, der lagde æg, som er forsvundet...  :-\
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Hebber

• Passiv bruger
Sv: Forsvundet sporløs
« Svar #1 Dato: 25 Marts , 2011, 20:27 »
Håber i finder hende i morgen i go' behold.

Susanne
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #2 Dato: 25 Marts , 2011, 20:31 »
Mon ikke hun finder hjem igen. Lyder som om hun godt ved hvor hun hører til når i har kunne se spor af hende på den anden side af lågen.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 25 Marts , 2011, 20:53 »
Kig i træerne, vil de ikke sætte sig op?
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
« Svar #4 Dato: 25 Marts , 2011, 20:55 »
Håber I har ret, men tvivler... Især fordi der er en del ræve i området. Men man kan selvfølgelig håbe hun er fløjet højt op i et træ, hvor vi ikke lige har kigget, og så kommer tilbage i morgen. Manden fortalte, at de to andre hunner stod ved lågen og kiggede efter hende, da han lukkede for hønsene (Kalkunerne går sammen med hønsene), så han var nødt til at jage dem ind - kokken var gået ind.

-At rævene ellers ikke er kommet på besøg inden for hegnet, tror jeg skyldes vores hunde, som kommer i hundegården, når vi ikke hjemme. Og der skal ikke så meget til, inden de begynder at gø ;)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
« Svar #5 Dato: 26 Marts , 2011, 08:54 »
Hvor er jeg glad for, at I havde ret!  :D

Pludselig kunne jeg komme hurtigt ud af sengen og få tøj på, da jeg hørte kalkunkalden udenfor, og ganske rigtig: min forsvundne hunkalkun gik omme bag huset, ikke langt fra skovkanten. -Nøj, hvor kan sådan en kalkun kalde højt, og hvor er jeg glad for,at hun er vel hjemme igen  ;D
Hilsen Tina

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #6 Dato: 26 Marts , 2011, 09:24 »
Tillykke, så endte det jo godt *o
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk