Jeg har også set enkeltkam hos høns og kyllinger hos inkarnedere Dværg Wyandot avlere. Især hvis der har været indkøbt nye avlsdyr.
@Nielsen
Hvad farve skulle Wyandot kyllingen være og havde opdrætteren også andre racer ??
Den skulle skam være choc Lene, og han har dværg orpington, dværg kochin samt wyandot alle i sorte og i choc. Plus ihvertfald 3-4 andre racer dog ikke i choc allesammen, men rosenkammede racer kan jeg da huske de fleste var i dværg racer.
Jeg er altså i tvivl om det med dværg også for den vejer altså godt i forhold til de andre når man har taget dem op til håndtering.
Jeg ved jo godt at det er et sats når man køber rugeæg fra udlandet, og om den får den helt rigtige rene choc farve får tiden jo at vise, men jeg håber da den kan bruges til et choc farve projekt så vi kan få farven godt ind i Danmark. Men jeg er da ikke i tvivl om den allerede er her et eller andet sted, sikkert i wyandot eller orpington.
Kochin i choc eller Pekin som de hedder i UK er nyere end de andre i den farve.
Jeg sendte også en undrende mail til avleren som om ikke andet så sagde han da. At han havde været ude og tjekke efter jeg havde skrevet og at alle racer gik opdelt som de plejede og der ikke var nogen som var smuttet ind til de andre.
Men hvor ærlige folk er kan man jo heller aldrig vide helt, men han har nu super gode bedømmelser på e-bay og jeg tvivler på dem som har været derinde længe og sælger ofte ville sætte det over styr for lige at nuppe lidt ekstra pund ned i lommen til en "dum dansker"