Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger på græs  (Læst 2032 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kyllinger på græs
« Svar #15 Dato: 29 Marts , 2011, 16:47 »
Angående gedehold, så er geder flok dyr, så det er synd kun at have en enkelt, så min 2. /o (din mand tæller ikke som en ged/buk trods alt) ;)

De skal have en stald/skur som de kan søge ly i.. Desuden skal de have et solidt hegn, da de er meget opfindsomme.

Endvidere skal du have et chr. nr., det koste knap 400 kr. om året.  Geder skal også være øremærket og der skal føres en besætningsliste.

Læs mere på : http://www.lestat.dk/5648380
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Kyllinger på græs
« Svar #16 Dato: 29 Marts , 2011, 21:39 »
vores ene kat tog en af vores 8 uger gamle kyllinger. De var på størrelse med store duer på det tidspunkt. Vi overdækkede så hønsegården med jordbærnet og havde ikke siden problemer. Vi begyndte at lukke dem ud frit når vi var hjemme, da de var ca. 4-5 mdr gamle og nu går de også gerne frit når vi ikke er hjemme. Hunde, hundehvalpe, katte, børn og høns i een lykkelig pærevælling i haven. Vi har ikke engang haven lukket helt af, så hønsene går gerne og strejfer på marken bag huset eller i den lille lund. De går en sjælden gang imellem langs vejen, men aldrig på eller over. Og de går selv hjem flere gange om dagen, bl.a. for at lægge æg og drikke. Når det begynder at blive mørkt kommer de hjem og går i seng. No problem.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.