Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Tid til at skamme sig!  (Læst 1396 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

• Administrator
« Senest Redigeret: 07 Marts , 2011, 19:58 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Tid til at skamme sig!
« Svar #1 Dato: 07 Marts , 2011, 20:08 »
 :'(
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 07 Marts , 2011, 20:17 »
ØV - det er bare ikke til at holde ud - hvor bliver jeg dog trist!!!!
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 07 Marts , 2011, 20:19 »
Jeg må indrømme, at jeg ikke så filmen til ende. Kunne ikke holde det ud.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #4 Dato: 07 Marts , 2011, 20:21 »
I sometimes HATE people :( :( Faldt også over denne, og ender altid med at blive så trist sp trist over den måde dyrene bliver behandlet på :( http://www.youtube.com/watch?v=Q10hx8nS5DA&feature=related

Hvordan kan man sove godt om natten, når man arbejder sådan et sted :(

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 07 Marts , 2011, 20:23 »
 /3
Der er bare så klamt, føj.
Venlig hilsen
Eva

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 07 Marts , 2011, 20:29 »
 <W
hvor er jeg glad at have plads til glade høns, og rende efter dem hver aften  rundt på matriklen og sige - gå hjem, kom nu gå hjem
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #7 Dato: 07 Marts , 2011, 21:32 »
Jeg må indrømme, at jeg ikke så filmen til ende. Kunne ikke holde det ud.

Det burde du.... det ender godt..... for den halvdøde i spanden ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

GKV

• Gæst
« Svar #8 Dato: 07 Marts , 2011, 21:52 »
Barnebarnet kikkede med og udbrød: Jeg vil redde alle hønsene. Bare det var så nemt.Man får det bare så dårligt.

VH Gunni.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 07 Marts , 2011, 22:06 »
Ubeskriveligt. Ubarmhjertigt. Ubehageligt.

Hvordan kan nogen mennesker behandle dyr på den måde for ussel mammon. De burde sgu fratages retten til nogensinde at arbejde med dyr igen.

Pudsigt nok er der visse paralleler fra disse optagelser til hvad der netop har været oppe i medierne igen om andre burdyr. Unge mennesker der i ly af mørket 'trænger' ind og laver lidt primitive, mørke optagelser om forkastelige forhold i dyreindustrien. De skulle skamme sig skulle de!!

Kan de da ikke snart lære at de skal have opdrættere/avlere/producenters forhåndsgodkendelse, og så komme på et på forhånd aftalt tidspunkt i dagtimerne, med et professionelt filmhold. :D
Mvh
Erik Andersen

karina dj

• Gæst
« Svar #10 Dato: 07 Marts , 2011, 22:37 »
Hehe Erik, sådan!

Jeg har helt opgivet de klip der... får ikke kampgejst af dem, tværtimod  :-[

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #11 Dato: 07 Marts , 2011, 23:01 »
Karina

Ja det er så ét af de væsentligste problemer/største udfordringer. Vi bliver for ofte bombarderet med eksempler med utilstedelig opførsel og nærmest total mangel på moral, indenfor vidt forskellige emner, med det kedelige resultat at vi, tilnærmelsesvis, bliver immune eller upåvirkede/opgivende overfor disse meget håbløse tilfælde.

Landet står for fald.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #12 Dato: 07 Marts , 2011, 23:07 »
Ja, det er sørgeligt at vi mennesket, som er så ophøjede, kloge og magtfulde behandler vores medskabninger sådan.

Men så længe varen bliver købt, så bliver den også produceret.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

karina dj

• Gæst
« Svar #13 Dato: 07 Marts , 2011, 23:14 »
Det er som jeg ser det, ikke os der væmmes ved  de ting der kan ændre det store på de forfærdelige ting der foregår. Vi holder os jo fra sagerne allerede og gør sikkert hvad vi kan for at påvirke folk omkring os...  hopper man over hegnet med et kamera er det fordi man har det "i blodet", og jeg havde med garanti osse selv gjort det hvis jeg var havnet i de kredse. Jeg er havnet i andre kredse, der har gjort andre ting, og kæmpet for ting der osse er værd at værne om... tror det er et temperamentspørgsmål... og så griber man vel det man er dygtig til... nogle snakker sig til ændringer, andre er til "action must be taken", nogle støtter økonomisk osv osv

Uhh...jeg ville ønske verden kunne opdrage sig selv lidt bedre  :-\

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #14 Dato: 08 Marts , 2011, 04:04 »

Måske, en af grundene til, at jeg ikke har kunnet nænne at pille hovederne af mine hvide høns....

Egentligt startede de jo livet, som priviligerede høns, nemlig som Danske Økologiske Høns.... Altså den slags, der lægger Økologiske Æg.

De mindede i alvorlig grad om Hope fra denne film, da de kom her... Fordi de plejede at gå sammen med 12.000 andre høns... Nu var de så kommet dertil, hvor måske kun 60 - 70 % lagde et æg hver dag, så var de ikke rentable længere.... Så hele flokken skulle skiftes ud...

Her ville disse så bevare lidt værdighed, fordi de var Økologiske, ville de, hvis de ikke var flyttet herover, være rejst til Holland, for at konvertere til Hønsesalat.... Økologisk selvfølgelig....

Havde de ikke været det, rejste de ikke længere, end til gårdspladsen, hvor en maskine ville hakke dem til fars, med fjer ( Hvis der skulle være nogen tilbage ) og så er de erklæret egnet til Minkfoder....

Hele denne procedure, gentager sig år efter år.... Og det er blevet til rigtigt mange, gennem årene, for der er sådan løseligt 12 Mio Høns i Danmark.... Og langt størsteparten, skiftes ud en gang om året...

Men det er jo så også et ret så langt liv, sammenlignet med en Kylling, hvis liv i gennemsnit, varer 37 Dage...

Så næste gang i er i hønsehuset, så fortæl hønsene, hvor glade de skal være, for at de bor hos os....

Så er det lige her omkring, man ikke rigtigt ved, om man skal grine, eller græde...

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))