Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Min lille dueunge  (Læst 2589 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

• Gæst
Sv: Min lille dueunge
« Svar #15 Dato: 09 Marts , 2011, 14:12 »
Hvor er det herligt med den respons til mit bette barn. Jeg har nu haft den i en uge og det er gået meget bedre end jeg havde ventet.

@ Willy, det var sådan jeg startede, men det drillede mig lidt for jeg havde vist lavet blandingen for tyk, så jeg tvang næbbet op og puttede så maden ned med fingrene så godt jeg nu kunne. Jeg har aldrig haft sådan et barn før og jeg var rigtigt bange for at fylde den for meget.

Jeg har fundet min gamle antikke kaffemølle frem og har malet duefoder, samt lidt opvækst foder og så lavet en grød af det.På den uge er der virkeligt sket meget med den, dels har den jo nu fået en del fjer (det pynter) dels er den begyndt at spise selv af skålen , vel at mærke når jeg holder den (skålen) Den piller også lidt i det foder der står i dens kasse.I kassen har den en anden dueunge som var for lille til at klare sig mellem de andre, men dog i stand til at spise selv.

Vi havde fået forældrene med til den, men de så deres snit til at flyve ud af volieren som jo nok ikke er helt velegnet til duer. ;D ;D Håber de har fundet hjem.

De kogte æg havde jeg i tankerne, men var lidt bange for at gøre alt for meget forkert og risikere at slå maven i stykker på den, så det vil jeg da give den nu også.

Jeg er også meget overrasket over så meget den kan fylde i kroen, det havde jeg ikke troet den kunne klare.

Duerne jeg har fået er ikke fine raceduer, men manden som har haft dem har engang opdrættet raceduer.Nogle af de voksne har sådan et stor bule ved næseroden, som jeg ikke har set på duer før. De er i mine øjne meget smukke, bundfarven er fortrinsvis hvid med spredte blå fjer så de nærmest er som en splash høne, min yndlingsfarve. ;D

Pudsigt er det også, at da vi fik adressen kunne vi med det samme sige, at der havde vi da været før. Til vores sorg viste sig da, at manden der var død, var den rare mand som vi i sin tid købte en tyr af gammel jysk gråbroget malkerace af.

Verden er lille nogen gange.

VH Gunni.

Offline emilbay

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 09 Marts , 2011, 19:34 »
Godt gået :D Det lyder mega hyggeligt  /o
0.2 Blandings Høns
3.5 Tværstribet Plymouth Rock

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
« Svar #17 Dato: 03 Maj , 2011, 11:48 »
Hvordan går det med dueungen Gunni?
Med venlig hilsen Heidi

GKV

• Gæst
« Svar #18 Dato: 03 Maj , 2011, 11:56 »
Det går skam fint, den er nu sammen med de andre duer og lever helt normalt. Jeg har ikke gjort mere for at gøre den tam, da jeg alligevel ikke har tid til at følge det op. Nu venter jeg blot på at finde ud af hvilket køn den er.

VH Gunni.