Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bare et par kyllingebilleder  (Læst 1159 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Bare et par kyllingebilleder
« Dato: 26 Februar , 2011, 13:51 »
Teenageren er ikke bange for kyllingerne, når de er så små. Til gengæld mener han at de vokser op og bliver grumme og bare venter på at hugge hans øjne ud. ::)
På billede 2 er det en dansk landkylling og en barnevelderkylling. Landhønsekyllinger er bare sååå kønne med deres ægypter-makeup omkring øjnene.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Annette S.

• Passiv bruger
Sv: Bare et par kyllingebilleder
« Svar #1 Dato: 26 Februar , 2011, 13:56 »
Nårhh, hvor sødt - både billede 1 og 2  :D
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 26 Februar , 2011, 14:33 »
Flotte modeller - alle sammen /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 26 Februar , 2011, 17:29 »
De er vel nok søde  /o
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #4 Dato: 26 Februar , 2011, 19:10 »
Tak for rosen af modellerne.
Jeg har lige foretaget mig endnu en af de der uforståelige ting som hønseejere gør... Havde lavet kartoffelmos og tænkte at de små kyllinger kunne få en lille klat som jeg blandede op med lidt hvidløg og creme fraiche. Men spise det når det lå i skålen ville de små dun-unger ikke. Næææ men mor gider du lige stå en halv time og holde en gaffel med en klat mos på i passende næbhøjde, så skal vi nok spise op...  ;D
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 27 Februar , 2011, 07:12 »
Næææ men mor gider du lige stå en halv time og holde en gaffel med en klat mos på i passende næbhøjde, så skal vi nok spise op...  ;D
*f  Ja, jeg siger ikke noget. Det ku' da ALDRIG ske for nogen af os andre, vel ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #6 Dato: 02 Marts , 2011, 13:45 »
Jeg undrer mig nu over forskellen på kyllinger. Jeg fik 10 barneveldere og 5 landhøns i mit kuld, og jeg må sige at landhønsene er altså bare kvikkere end barnevelderne. Når jeg kommer med mad er de forrest i køen og de er mindst bange for mig. De hopper helt op på mine hænder for at få de bedste ting først. Og så er der tydelig forskel på hvor hurtigt de sætter fjer. Her efter få dage, har barnevelderne fået den yderste række småfjer, mens landhønsene allerede har fjer på det halve af vingerne. De er helt klart hurtigst i udviklingen. Og sjovt nok kan jeg ikke se forskel i størrelse på kyllingerne selv om barnevelderne kommer fra større æg og jo bliver en del større som udvoksede. Er der andre der har bemærket den slags forskelle?
1 Dansk Landhøne. Stor.