Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Og ræven kom forbi ... den lømmel!  (Læst 10868 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
Sv: Og ræven kom forbi ... den lømmel!
« Svar #15 Dato: 14 Marts , 2011, 11:38 »
Jamen det kan godt være, du skal være langmodig... For det er en meget stressende oplevelse, at møde Mikkel, når man er en høne..

Jeg tror jeg plejer at sige, at det kan nemt vare måneder, så hvis det er for æggenes skyld... Kan du faktisk blive nødt til, også at udskifte de sidste høns...

Faktisk er der ingen garanti for, at de overhovedet kommer igang igen.

Jeg er ked af at sige det, men det er min erfaring.... At det kan vare lige fra, meget lang, til evig tid.... Men det kan hjælpe, at sætte en høne eller to i god æglægning ind til dem... Og måske selv spæde lidt til, med et par glasæg... ( Nå ja, nu om dage plastic )

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Charlotte J.

• Passiv bruger
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
« Svar #16 Dato: 14 Marts , 2011, 13:53 »
Jeg synes du skal give dem en chance. Jeg har oplevet det en enkelt gang - at mikkel nåede helt ind i hønsehuset før jeg fik ham ud. Der gik kun en lille uge før de lagde æg igen, omend jeg troede der ville gå meget meget længere tid. De var op på fuld tryk efter 3 dages æglægning, så det var ganske fint efter så vild en oplevelse, hvor ræven fik 5 høns ialt  /d
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 14 Marts , 2011, 13:56 »
Mine høns plejer altså heller ikk at være tynget af rævebesøg ret længe... men det da et godt forslag at give dem nogle nye kammerater
Med venlig hilsen Søs

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #18 Dato: 14 Marts , 2011, 15:53 »
Sidste forår havde jeg også ræven helt inde i hønsehuset :o Heldigvis røg der kun en høne, men én manglede hele halen, en anden et stort stykke hud og fjer på brystet og næsten alle en del fjer. Ingen af dem fik evighedsafsnøringer i æggeproduktionen ;) og jeg synes faktisk ikke engang der gik vildt langt tid inden de var igang igen... Nogle begyndte allerede efter en uges tid, andre længere, men maks. en måned, vil jeg tro, før alle var med igen.

Så tålmod, Annette... :D
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 14 Marts , 2011, 16:32 »
Så tålmod, Annette... :D

Ja tak - det er så ikke lige en af mine spidskompetencer  :D

Tak for gode råd  /o Jeg forsøger med et par snydeæg, afventer og overvejer om jeg skal en tur på "indkøb". Om 14 dages tid får jeg en ny hane i den helt rigtige farve fra Rikke og det glæder jeg mig riiiiiigtig meget til ... har ikke spurgt hønsene  <S Hvis de ikke er kommet igang til den tid, kan det måske være, at han med sin blotte tilstedeværelse, kan sætte lidt fut i dem, så .... <A
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat