Hej Lene
Der kan være mange grunde.... De hyppigste er mangel på lys & vand.
Mine har lys hver morgen, fra klokken 07:00 og et par timer frem, samt igen fra om eftermiddagen, når mørket begynder, og frem til klokken 20:30, tror jeg det er... Let at glemme, når det er et ur der styrer det.... Til dagligt, ( Her er hønsene ikke enig med mig ) kommer de ud klokken 09:30... De vil gerne ud, langt tidligere, og lukkes inde igen, lige før aftensmaden....
Daglige faste rutiner er også Skaller, Kalk og sukkerroer... Sommetider spædet op med, hvad der kan være blevet til overs andre steder, incl vort eget spisebord... Sommetider forkæles de med revet gulerod, om vinteren også med en skål varme ris, og måske lidt vildfugle blanding, gerne en med masser af flækket majs, det skulle efter sigende, hæve deres kropstemperatur.
Den daglige fodring, består af 50% Æggo, fra Mollerup Mølle, og 50% Byg. Der er 46 Høns, Incl 7 pensionister, som kun meget undtagelsesvist lægger æg.... Og alligevel er der for det meste, mindst 30 æg.... I går, 35 hvoraf 1 muligvis var et pensionist æg...
Alle dine høns, ser ud til for mig, at være mere end gamle nok, til at lægge æg, så det er altså ikke alderen...
Der kan være en grund mere, men den er vel næsten overflødig at nævne... Men jeg gør det alligevel...
Check din indendørs hønsegård for træk, der hvor dine siddepinde sidder... Træk på pindene, kan holde hønsene i en praktisk talt, evig fældning, og en høne der fælder, lægger IKKE æg....
Er der mulighed for vitamin mangel, vil jeg foreslå Anima strath, evt kombineret med Vis-pu-min... ( Førstnævnte, kan nok købes hos dyrehandlen, men advarsel, det er ret kostbart... Vispumin kan fås hos America, hvis ikke andre steder...
M.V.H....Benny..