Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så er vidunderet kommet  (Læst 2064 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Charlotte J.

• Passiv bruger
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
Sv: Så er vidunderet kommet
« Svar #15 Dato: 03 Februar , 2011, 17:01 »
Tillykke med den fine maskine  /o Jeg har købt den samme for et par uger siden, så det varer heller ikke længe før den skal igang.
Nielsen: Sper godt tip med demineraliseret vand  ;) Tak for det.
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 06 Februar , 2011, 09:17 »
Jeg glæder mig som et lille barn til juleaften  ;D

Maskinen kører og vi har som forsøg lagt nogle hedemora-rugeæg i for at se om vores hane skyder med løst krudt eller hvad. Prøver at se i aften om der er et lille spindelvæv at se.
Det jeg glæder mig mest til, er rugeæggene fra Jørn Clevin. Han sender i morgen 36 araucanaæg og 30 isabellafarvede brahma æg til mig  ;D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 06 Februar , 2011, 11:33 »
Jeg glæder mig rigtig meget på dine vegne, Lisbeth, held og lykke med den. :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 09 Februar , 2011, 17:44 »
Så er rugeæggene kommet. Lidt forsinket pga stormen den anden nat, men frem kom de.
ALLE 66 æg er hele på trods af Postdanmark. Det synes jeg er ganske imponerende, men jeg vil så også rose Jørn Clevin (zoro) for sin måde at pakke dem ind på  /o

Aldrig har jeg set rugeæg været så flot pakket ind, det var ganske imponerende  :)

Alle æg viklet ind i toiletpapir, så sat i æggebakker og lukket med tape. Æggebakkerne i kasser hvor de var omgivet af avispapir og masser af træspåner.....Æggebakkerne var fuldstændig spændt fast af spåner. Lidt synd vi glemte at tage billede af det, men vi havde så travlt med at "rulle" alle æggene ud, for at se om de var hele  :D
Kan kun anbefale at købe rugeæg hos Jørn Clevin, optimal service og behandling hele vejen igennem.
Og så nogle utrolige dejlige historier af Jørn, når vi mens vi ventede på at æggene kom frem, har talt sammen i telefonen.
Hvor er du et imponerende og fascinerende menneske Jørn. Du ved så meget og er så behageligt et menneske ;), alle de gange vi har talt sammen er jeg har mit humør løftet sig hver gang.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #19 Dato: 09 Februar , 2011, 17:50 »
Så er det med at styre sig og ikke komme æggene i rugemaskinen før i morgen/overmorgen, når de har "sat sig".
Tror jeg bliver nødt til at køre en lille tur ned og invitere mig selv på kaffe når de kyllinger kommer.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 09 Februar , 2011, 18:41 »
Jeg styrer mig Henriette. De står pænt ude på kummefryseren og falder til ro til i morgen, men så kommer de også i maskinen. Og de æg jeg har i, som alle er befrugtede, kommer så ud under vores gøgespættede store Maran-tante, så har hun kyllinger om 14 dages tid  :D

Mht. at du skal invitere dig selv til kaffe, så har du hermed en åben invitation til at komme her. Vi er stort set altid hjemme, og afhængig af hvor mange kyllinger der kommer, kan det være jeg beder dig om at tage en af dine flotte høner under hver arm. Hende vi har der lige har været syg, har desværre fået tilbagefald og dyrlægen synes vi skal aflive  :'(

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #21 Dato: 09 Februar , 2011, 19:05 »
Hvor er de araucana-æg smukke i farven. Mere blå end grønne. Flot!
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 19 Marts , 2011, 10:43 »
Så er der kommet kyllinger ud af vidunderet.

9 araucanaer (7 blå og 2 sorte) med tuffer,de er godt nok nuser med det store kindskæg  ;D. På samme tid kom der 5 isabelfarvede brahmaer i dværg og (beklager min dårlige hukommelse) x-antal guld-sortbåndede brahma også i dværg.

De er flyttetop i et rum vi har lavet til dem med varmelamper og en skruk wyandot der ligger i et andet hjørne af rummet. Og de hygger sig. De blev flyttet derop torsdag og sov det meste af den dag. Det var åbenbart meget hårdt med alle de nye lyde og meget store verden de kom ud i  ;D, men i dag er de så begyndt at rende lidt mere rundt og hygger sig gevaldigt sammen med deres nye søster/bror som ellers har gået med en skruk.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #23 Dato: 19 Marts , 2011, 11:07 »
Hvor ser de fine ud. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk