Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jersey Kæmper  (Læst 38158 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

thorleif

  • Gæst
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #45 Dato: 12 ſeptember , 2011, 10:42 »
Fra venstre Jersey Kæmpe - sort, til højre "dalmatiner" Jersey Kæmpe og bagerst Brahma - hvid sort/columbia. Alle 3 er unghøner fra i år.

Nederste billede "dalmatiner" Jersey Kæmpen fra den anden side.
Den Dalmatiner ser ud som om den er af god stoerrelse? Du kan maaske (ved haard "udlugning") bygge en hvid stamme paa den? Eller haver du (som de fledste af os) for mange stammer som det er? Hvid imod hvid er jo trods alt dominerende gener.

bly viol

  • Gæst
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #46 Dato: 03 Oktober , 2011, 13:11 »
lene skal lave dem i dalmatiner fravet til mig . ik lene hehe . ku sku da være sjovt .

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #47 Dato: 03 Oktober , 2011, 13:32 »
Jeg ved ikke helt hvad de ender med de 1,2 "dalmatiner" Kæmper, de har godt nok en god størrelse og meget gule fodsåler og de er nyt blod. Men øjnfarven er helt forkert og desuden har hanen fået en uklædelig gul overfarve  /d

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

bly viol

  • Gæst
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #48 Dato: 03 Oktober , 2011, 13:45 »
øv altså

thorleif

  • Gæst
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #49 Dato: 03 Oktober , 2011, 15:50 »
kan det GULE vaere solen der farver det hvide? eller er det "rigtigt" gult?

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #50 Dato: 10 Januar , 2012, 12:45 »
Up date på mine plettede Jersey Kæmper. Her er et billede af hanen, som nok ryger i fryseren.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

thorleif

  • Gæst
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #51 Dato: 10 Januar , 2012, 12:58 »
Hmmm, jeg ser hvad du mener med gult der. Jeg ved de stoerre avlere af Lys Sussex faar endel slige. De kalder dem "dirty". En gammel mand lengre op i dalen her har etpar tusen, og han siger de "dirty" avler ligesaa rent som de ser ser "rigtige" ud.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #52 Dato: 10 Januar , 2012, 13:01 »
Men nu er det jo sådan at hanen ikke har den rigtige øjnfarve heller, samt er for kort i kroppen. Jeg har ladet mig fortælle at der er blandet Le Bresse i.

Lidt øv når man nu har købt rugeæggene for at være ægte Jersey Kæmper.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

thorleif

  • Gæst
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #53 Dato: 10 Januar , 2012, 13:05 »
Oejenfarve kan vel sagtens arbejdes med, men hvids der hersker tvivel om renheden.....

Offline Tomas A

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #54 Dato: 29 Februar , 2012, 20:52 »
hej
 jeg er så heldig at jeg har sidste år fik nogne jerssy kæmpe æg som jeg har udruget og de er så flotte nu .men når man tager dem op føles de pindet eller hvad man siger.så er det jeg ville spørge hvad man skal give dem for at de bliver noget mere fyldige.
 tomas

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #55 Dato: 29 Februar , 2012, 22:11 »
Jersey Kæmper er noget af, hvis ikke den største hønserace i Danmark, eller den burde være det. 

Og det er klart at de også skal have noget ordentligt foder, for at blive til noget og her er det vigtigt med protein, for at de kan sætte noget kød. 

Dernæst kunne det måske være orm, som giver de utrivelige dyr.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tomas A

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #56 Dato: 04 Marts , 2012, 20:35 »
troede det va en side hvor man kunne få hjælp til sine høns /d

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #57 Dato: 04 Marts , 2012, 20:40 »
@ Tomas

Rolig nu, der er også andre ting i den virkelige verden, som tager tid, men jeg har da skrevet lidt, om hvad der kunne være galt.

Hvad fodre du med ?

Og hvad mener du med pindet er det lig med magre ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #58 Dato: 05 Marts , 2012, 08:49 »
Velkommen på forum, Tomas :D
Prøv at uddyb, hvad du mener, dine høns mangler, du kan evt. veje dem. Vi er jo nødt til at vide, hvad du har brug for hjælp til.
Forum består af medlemmer der holder høns og forsøger at hjælpe hinanden efter bedste evne. /o
Men der sidder ikke et panel af lønnede eksperter, og der er jo også fuldstændigt gratis at komme her. :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline M. Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #59 Dato: 10 April , 2012, 21:33 »
Hej.
Jeg er ny i brancen "hønseholder" og har fået tilbudt rugeæg fra Kæmpe Jersey. Hønsene er sorte og hanen hvid. Jeg har nu fået at vide at når hanen er hvid er den ikke renracet!!??? Jeg har ikke den store erfaring, kan det passe?