Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: nogen der melder sig frivilligt? Varer fra dk  (Læst 2437 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline manniken

• Passiv bruger
nogen der melder sig frivilligt? Varer fra dk
« Dato: 21 Januar , 2011, 19:38 »
Hejjj

Ja sjovt nok så siger man også hej her i de polske bjerge på dialekt. Nå men ....
Jeg efterlyser lidt fra dk og fundere på om nogen kunne lave en pakke og sende til mig? Alt forudbetalt naturligvis! Det drejer sig om 2 brev grønkåls frø, et glas kryddersild og nogle A'mar kiks (lakrids)

Nu er det ikke sdan at jeg lider af hjemve men kan ikke finde grønkål her og heller ikke de andre ting. Så det kunne være sjovt at få fat i.   

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: nogen der melder sig frivilligt? Varer fra dk
« Svar #1 Dato: 21 Januar , 2011, 20:00 »
Tommy, det skal jeg gerne sende til dig, kunne du måske bruge matjes sild (de er også røde) for dem kan man nemlig få i dåser, og så er der mindre risiko, for at de går i stykker. Det er måske nok lige tidligt nok med grønkålsfrøene, men de kunne evt. sendes senere.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #2 Dato: 21 Januar , 2011, 20:06 »
Det er godt nok ærgeligt at du ikke skrev det der for en uge siden! Jeg har en kollega der lige er kørt til Polen her i eftermiddags. Så havde transporten været super nem og billig jo...  :-[
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #3 Dato: 21 Januar , 2011, 20:35 »
Kommer kryddersild fra netto ikke i et "glas" af plastik?  ???
Det gør karrysild nemlig. /o

Hvis ikke andre melder sig på banen kan jeg godt sende det til dig!?  ;D

Jean
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 21 Januar , 2011, 20:37 »
Takker

Marianne ; ja self kan jeg det det finder vi lige ud af. Kunne godt bruge et par dåser eller 3 så ? Grønkål skal jeg bruge til mine høns til næste vinter sammen med Mortens ensilage!

Morten; nu ved jeg ikke hvor i polen din kollega er kørt til det er jo et stort land, 40 miil mennesker og man kører ik sådan lige fra den ene ende af landet til den anden. Men hvis du har kontakt til ham så send ham en sms, her er glat meget glat og mange ulykker. Så han skal tage det roligt. Når og hvis han møder en jernbaneoverskæring så skal farten helt ned og jeg mener ned i 2 gear. jeg har flere gange været tolk for politiet når danskere har forsøgt at komme over med 80 og det ka man ik! Så lander man på taget! Og så skal han holde sig fra alkohol, fuldstændig! Her er nul tolerance og en promille over 0,2 betyder arrest og bil hjem på konsulatets regning, nå ja i værste fald.
Men som sagt er det glat og på motervejene er der tåge så han skal det det lidt gelinde.
Hvis han ellers støder ind i problemer ka han ringe på 0048 668 372 428, hvis jeg ik lige svarer er jeg ude ved hønsene eller ude med hundene

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 21 Januar , 2011, 20:39 »
Jean

Jeg skrev mens du skrev, sorry. Vi ser lige hvad der sker og mange tak for dit fine tilbud. Jeg tror Mariannes ide er bedre for så kan jeg bne en dåse ad gangen og have til lidt længere tid. Jeg takker ærbødigst. Vi har go tid, livet er kort og det skal nydes

Kærligst

Tommy

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 21 Januar , 2011, 20:42 »
Tommy

Lokal trafikservice for danskere der kører rundt i Polen. Fornemt.  :D
Mvh
Erik Andersen

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 21 Januar , 2011, 20:55 »
pilegården

Tja måske men holder osse meget af min nattesøvn så det er lidt egoistisk osse. Her for ik s længe siden blev jeg ringet og kl 02.30 eller deromkring af det lokale politi, der var 2 danske ægtepar i samme bil der var kørt galt netop ved en jernbaneoverskæring De kørte eller forsøgte at kører over med 80. De to kvinder hhv fører og forsæda passager fil en brækket kæbe og en brækket arm . De 2 mænd der sov på bagsædet skete der ikke noget med. Men her er der ikke mange der taler engelsk og så må jeg jo stå op. Ikke at jeg har noget imod det! Men hellere forbygge end at helbrede.
Ellers fungere trafikken fint her, når man lige finder rytmen, der er altid nogen der giver plads ved baneskift, eller hvis man skal ud på en mere trafikeret vej. Og husk for hulen det blinklys osse selv om man bare overhaler en cykel.

Kærligst

Tommy   

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #8 Dato: 21 Januar , 2011, 20:57 »
Takker

Marianne ; ja self kan jeg det det finder vi lige ud af. Kunne godt bruge et par dåser eller 3 så ? Grønkål skal jeg bruge til mine høns til næste vinter sammen med Mortens ensilage!

Morten; nu ved jeg ikke hvor i polen din kollega er kørt til det er jo et stort land, 40 miil mennesker og man kører ik sådan lige fra den ene ende af landet til den anden. Men hvis du har kontakt til ham så send ham en sms, her er glat meget glat og mange ulykker. Så han skal tage det roligt. Når og hvis han møder en jernbaneoverskæring så skal farten helt ned og jeg mener ned i 2 gear. jeg har flere gange været tolk for politiet når danskere har forsøgt at komme over med 80 og det ka man ik! Så lander man på taget! Og så skal han holde sig fra alkohol, fuldstændig! Her er nul tolerance og en promille over 0,2 betyder arrest og bil hjem på konsulatets regning, nå ja i værste fald.
Men som sagt er det glat og på motervejene er der tåge så han skal det det lidt gelinde.
Hvis han ellers støder ind i problemer ka han ringe på 0048 668 372 428, hvis jeg ik lige svarer er jeg ude ved hønsene eller ude med hundene

Hold da op for en service! super! Min kollega og hendes mand skulle til et sted i "sydpolen"  ;D hold da op hvor har vi grinet og lavet "pingvin"-jokes på lærerværelset den sidste uge...
Det er dog ikke en kollega som jeg har ret meget "privat-kontakt" med så jeg tror ikke at jeg hører fra hende mens hun er væk...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 21 Januar , 2011, 21:06 »
oki

jeg har hørt alle de jokes der kan siges om nord og sydpolen hehe  ;D Jeg bor i sydpolen ikke så langt fra grænsen til tjekkiet og til slovakiet. Har kort afstand til mine elskede bjerge, kender mange steder hvor der ikke kommer mennesker. Mig og min kæreste har masser af "vores" pletter. Nærmeste store by er Krakow, den er stor og jeg gider den ikke. Jeg kan ikke lide storbyer.
Men ellers har vi mange storke her og hvis nogen påtænker en ferie her skal jeg gerne, meget gerne hjælpe

Tommy

• Bruger
« Svar #10 Dato: 21 Januar , 2011, 21:28 »
Jeg har været på 3 ugers campingferie i Polen hvor vi kørte nede i det område. Det er et pragtfuldt sted.
Mand og 3 børn

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 21 Januar , 2011, 21:38 »
Ja det er Jean

Kommer du på disse kanter igen skal jeg gerne vise lidt rundt. Hmm kunne være jeg skulle lave en grill aften til sommer. ? Det må vi have søsat! Har lige smidt noget flæsk i saltlage, det skal røges om nogle dage men til sommer hva med noget med en gris eller noget på spid? 

• Bruger
« Svar #12 Dato: 21 Januar , 2011, 21:41 »
Uhhhh, det lyder godt.... /o

- men tror jeg venter til den mindste søn er blevet 13 ellers kan han ikke få lov til at komme med ind i KZ-lejren og lade ham sidde udenfor så længe....nej.  :-\
Vi var heller ikke inde og se den sidst for der var han også med...

- skal hilse fra manden og sige at det var også langt at køre for et måltid mad!  ;D
Mand og 3 børn

• Bruger
« Svar #13 Dato: 21 Januar , 2011, 21:46 »
Men du må lave en indkøbsliste til mig hvis jeg skal handle......
Mand og 3 børn

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #14 Dato: 21 Januar , 2011, 21:53 »
Som teenager var jeg til barnedåb hos en velhavende polsk familie. (Ja, de fandtes også i kommunist-tiden.  ::) ) Det var også nede i bjergene. Først var vi til barnedåb i kirken, så hjemme, hvor man havde lejet kokke fra det lokale hotel, og så vankede der ellers helstegt lam og andre lækkerier. De voksne skyllede ned med vodka, mens vi børn måtte nøjes med hedvin! Sikke en fest. Og med lokalt orkester med harmonika m.m. i de der hvide filtbukser og sorte hatte og veste.
Vi prøvede også at vandre op i bjergene og op til den tjekkoslovakiske grænse. Sne i sommerferien var meget eksotisk. Og vi så også de fantastiske saltminer, hvor jeg mindes jeg havde det så dårligt over de historier om hestene som de havde i minerne. De kom aldrig op, så de endte med at blive blinde, men kunne stadig finde rundt i minegangene. :P
Det var en fantastisk ferie, og jeg kan godt forstå at du har slået dig ned dernede. Der er så smukt.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)