jeg fik lavet små højbede på ca. ½x1 meter langs sydsiden af terrassen for et par år siden. Jeg prøver mig lidt frem. Der er grus halvvejs op i dem (ca. 40 cm. høje) og plantesækkejord for resten. Så får de gødning forår og sommer (det har været komøg fra naboens bunke på marken, men i år bliver det hønselort).
Jeg har 1 kasse med 4 slags mynte: æblemynte, ismynte, alm. mynte og... det husker jeg ikke. Jeg laver frisk myntete sommeren over og har i år forsøgt med at hænge stilke til tørre i nogle måneder, hvorefter jeg høstede bladene, skramlede dem med morter - og har nu "havemynte-te" som er en ligeså stor fornøjelse som det dér med at hente æg i hønsehuset.
Jeg er ikke god nok til at vande til at have krydderurter i krukker udenfor drivhuset, men i drivhuset, stemmer jeg klart for basilikum en mas. Jeg har haft timian, karryplante, dild, oregano og lidt andet i den stil i en af de andre kasser i år. Det skal klart udvides fremover..!
Timian skulle være super i stenbed eller havegangen, så dufter det, når man går :-)
Ellers er jeg også nybegynder, og tager med glæde imod alle tips, der triller ind