Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: La Bresse  (Læst 2835 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Steen S. Nielsen

• Passiv bruger
La Bresse
« Dato: 09 Januar , 2011, 13:11 »
For mange år siden omkring 1991 - 1992 fik Monica Holstein fra Holstein Gods ved Skælskør vredet armen rundt på en fransk avler af de eftertragtede bressehøns og fik en kasse daggamle kyllinger til Danmark. Jeg ringede til hende for at høre om man ikke kunne købe et par kyllinger...det har var altså året efter... og det kunne jeg sagtens. Hun ville bare gerne vide hvilken størrelse frysepose, jeg ønskede at få dem i. Nu har jeg set dem på nettet og så dem også for nogle år siden på Fejø gå mellem æbletræerne i en plantage, så de er vist ikke så umulige at få fat på længere. Er der nogle af jer, der har racen og hvilke erfaringer har I gjort jer?....og smager de nu også så godt som rygterne siger? :P
Vild med store tværstribede Plymouth rock og dværgkochin

Offline marix

• Passiv bruger
  • mig og danoise
    • www.marix.dk
Sv: La Bresse
« Svar #1 Dato: 09 Januar , 2011, 19:39 »
hej sten...
de smager rigtig godt.  /o men jeg har kun smagt de importerede. de er også rigtig fine når man bestiller dem, med hoved, ben og flotte mærker/numre på, så man føler virkelig at det er en luxusvare man arbejder med.
læser lige med om der er nogle der ved hvor man kan få dem levende. tror det er den eneste race, jeg vil overveje at få lov til at bo sammen med mine brahmaer  ;)
vh marix
1,3,2 la bresse
0,2 brahma
0,0,1 brahma/la bresse

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #2 Dato: 09 Januar , 2011, 20:08 »
Fandt det her på nettet http://www.bollervej.dk/ de har La Bresse

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #3 Dato: 09 Januar , 2011, 20:26 »
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 09 Januar , 2011, 22:39 »
Hej
En af mine hønsevenner avler dem, han bor i Flensborg (D) så hvis i vil have æg,kyll. eller voksne høns,kan jeg spørge ham ad.
mvh. Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 09 Januar , 2011, 22:46 »
Er der nogen som ved om man så stadig avler dem i frankrig? Så skulle de jo være til at få der.

Mvh   Jørgen

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 09 Januar , 2011, 22:52 »

Det er stadig National fuglen i Frankrig,men i dag kan få dem ud af landet som man ikke kunne før,det er godtnok stadig vanskelig at finde nogen i fr. der vil sælge dem.Min ven har været i Fr.  og hentet rugeæg.
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 10 Januar , 2011, 00:55 »
Hmm. Måske man skulle arbejde lidt i at man kender en som bor i Frankrig. Er der nogen som har en nærmere beskrivelse.

Mvh   Jørgen

Offline MichaelChristensen

• Passiv bruger
  • Bliver det ikke snart sommer
« Svar #8 Dato: 10 Januar , 2011, 17:52 »

Walter

JA TAK... Det må du gerne... Tidligere har der været et link til en længere nede i tyskland...

Jeg ville gerne have en flok i mit hønsehus, så der både var til min egen mave og til lidt salg til andre hønsegale

1.7 blanede høns
0.0.24 bresse
0.1.2 Spælsau får
0.1.7 Moskus
0.0.4 Gæs af rasen mad på bordret
0.1.2 Kone og Børn
1.0 hund

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #9 Dato: 10 Januar , 2011, 19:11 »
Jeg tror vi er MANGE herinde, der ville være yderst interesserede i at den berygtede Bresse kom til Danmark igen!  /o
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #10 Dato: 10 Januar , 2011, 21:06 »
Uhm, min mave knurrer ved tanken  /o Sådan en flok skulle jeg nemt finde plads til...
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #11 Dato: 11 Januar , 2011, 17:46 »
Det er da rigtigt, Jørn  <G Nu kan jeg da godt huske at du har linket til den side tidligere. Men nu er siden bookmarket så jeg ikke glemmer den igen - tak  /o
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Andreas

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 11 Januar , 2011, 17:54 »
Har La Bresse lyse/kødfarvede ben eller blå ? Googles forskellige billeder gjorde mig i tvivl  <A<G
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #13 Dato: 11 Januar , 2011, 18:04 »
De skal have blå ben. Rød kam- hvid fjerdragt og blå ben, som det franske tricolore ;) har jeg vist læst et sted. Det er meget flot synes jeg /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline MichaelChristensen

• Passiv bruger
  • Bliver det ikke snart sommer
« Svar #14 Dato: 11 Januar , 2011, 20:23 »

Jeg har lidt svært ved at overskue hvordan man kan få hentet høns i "Bad Laer - Westerwiede", men en tur til Flensborg er lidt mere til at overskue...

Jeg har ingen rugemaskine og derved ikke mulighed for at få sendt æg til udrugning, og hvordan er reglerne for at sende æg ud af tyskland, i det hele taget hvordan er reglerne for at tage dyr fra tyskland til Danmark?

Er der nogen der har erfaring med at hente fjerkræ i tyskland?

Kan vi lave et fælles projekt... og hvordan?

1.7 blanede høns
0.0.24 bresse
0.1.2 Spælsau får
0.1.7 Moskus
0.0.4 Gæs af rasen mad på bordret
0.1.2 Kone og Børn
1.0 hund