jeg har jo ikke mine egne æg endnu, da jeg ikke har nogle høner

men jeg køber hos en jeg går til banko med, og havde glemt dem i bilen en aften, så næste dag var de også frosset. det gik først op for mig et par dage efter da jeg skulle koge æg til mandens madpakke, men de så lidt mærkelige ud, hviden var ikke intakt (altså fyldte ikke hele skalen ud og blommen var gul i midten men bleg i kanterne) men manden har ikke klaget, så de kan helt sikkert godt bruges

men har så et lille tillægs spørgsmål.... hvorfor er friske æg altid sværer at pille når de er kogt ??
og kan der gøres noget
de er svære at pille da et nylagt æg består af 2 hvider og 1 blomme. jo ældre ægget bliver, jo mere flyder de 2 hvider ud i hinanden og bliver til en...det gør at de bliver nemmere at pille.
sjovt er det at tænke på, at æggehvide er det eneste produkt vi spiser som er basisk. jo ældre det bliver, jo mere "surt" bliver det. det er denne viden vi udnytter når vi pocherer æg. det er jo altid bedst at pochere helt friske æg, og man "hjælper" processen på vej ved at skabe større ph-forskel ved at komme eddike i vandet.