Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sur, Nej stiktosset.  (Læst 2026 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

• Bruger
Sur, Nej stiktosset.
« Dato: 19 December , 2010, 17:10 »
Nu har jeg jo købt denne rugemaskine til 130 æg, så er vi ved at stille den op og sådan og det viser sig at være en type 90 til 90 æg  *s

Så kan jeg vente en krig på en ny og jeg må indrømme at jeg mangler 3 dage i at starte den.  >:(
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Sur, Nej stiktosset.
« Svar #1 Dato: 19 December , 2010, 17:27 »
Det var da rigtig træls  >:( for dig, at du har fået en 90 ægs når du havde bestilt en 130 ægs. I 130 ægs rugeren skal der jo være 3 bakker, i modsætning til den du har fået, hvor der kun er 2 bakker  /o
Håber du finder en løsning, og få ruget trods alt, evt. med en par dages forsinkelse  ;)

Offline fru Andersen

• Bruger
« Svar #2 Dato: 19 December , 2010, 17:43 »
Et (måske dumt) spørgsmål: Hvad skal du med 130 kyllinger om tre uger?
Med venlig hilsen
Lene

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 19 December , 2010, 17:53 »
 /d det er sku ærgelig.... Men de må jo sende en mand med en ny hurtigst mulig.
Men en rræls start og få.. Du skal vel lige ha en dag eller 2 til og få den kørt ind.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #4 Dato: 19 December , 2010, 19:09 »
Ja, jeg lagde da godt mærke til at der kun kunne ses 2 bakker men tænkte den sidste nok sad foroven og ikke ku ses. mere tænkte jeg ikke på det.

J man kan vel ikke vente med at ruge nu man har fået ny maskine, har så også kun planer om ca 60 æg til at starte op på.

JanR@ Det håber jeg at jeg kan få dem til, det er jo deres fejl.
Kl 8.00 præcis ringer jeg til dem  ;)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.

Offline The Mother

• Mangler profiloplysninger
« Svar #5 Dato: 19 December , 2010, 19:13 »
0
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 10:44 Fra The Mother »

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #6 Dato: 19 December , 2010, 19:56 »
Jeg har jo den gamle maskine, men det er jo bare ikke derforat jeg har samlet æg  :-\

Jamen den skal komme før jul, det skal den bare, kære gud, det skal den bare..........
Mvh Bettina.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #7 Dato: 19 December , 2010, 19:57 »
Ej Bettina du har nok fået min 90 ægs ;) jeg venter stadig i det mindste har du fået din
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #8 Dato: 19 December , 2010, 20:50 »
Du må gerne få den  ;D
Mvh Bettina.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 19 December , 2010, 21:10 »
Øv Bettina..er maskinen købt ved Thisted America? De er rigtig flinke at snakke med, der er sjældent nogle problemer..men jeg har også haft en del problemer med bla. en skæv låge og forkerte rugebakker..det er ærgerligt..og du må regne med at tingene skal sendes fra Tyskland, så det kan ta sin tid..krydser fingre for at den kan sendes hurtigt til dig  *k
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #10 Dato: 19 December , 2010, 21:22 »
Puha det håber jeg ikke  >:( Det er jo lidt ringe når jeg jeg havde bestilt den i forvejen.
De skal jo også have den jeg har.
Tak og jeg krydser også..... Ellers kan der jo gå helt til næste år  >:(
Mvh Bettina.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 20 December , 2010, 08:29 »
Prøv bare at ringe til dem og forklar situationen, de vil rigtig gerne vide når der er problemer med noget, så de kan rette op på det, sådan forstod jeg det ihvertfald til LU :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #12 Dato: 20 December , 2010, 14:53 »
Okay ham der stod for det var der først i morgen, men hun lovede sådan set at jeg havde den inden jul hvis alt gik vel  /o

Så snakkede jeg med en om den blå motorrugemaskine jeg har derfra, (den kan ikke stilles i temperatur pga at skrueknappen er gået i stykker) og han ville sende mig en ny knap, samt noget værktøj til den. Bare jeg lige ville sende værktøjet retur igen.  /o

De er jo så søde derovre.  ;D
Mvh Bettina.

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #13 Dato: 20 December , 2010, 15:02 »
Et (måske dumt) spørgsmål: Hvad skal du med 130 kyllinger om tre uger?

Hmmm, jeg har også fået en 130 ægs rugemaskin, og regner da med at den skal fyldes mere end 1 x pr. sæson.  Havde tidligere 2 mindre der hver kunne tage 55 hønseæg/75 dværgæg. Den ene maskine er for øvrigt til salg hvis nogen mangler. Den er fra foråret 2010 og brugt 2x.
Lad os antage at kun 20% (det er vist pænt højt sat) bliver gode avlshøns, og man vil lave en ny stamme hvert år, så skal der være 20 hønekyllinger at sortere i. Altså udruges 40 kyllinger ialt, da ½-del er haner. Med en fefrugtnings og klække-% på f.eks. 70% så skal der lægges 57-58 æg i maskinen. Har man så flere racer og farver kommer man hurtigt langt op. F.eks. 5 racer/farver = 58 æg x 5 = 290 æg der skal lægges til rugning.
Blot lidt om grunden til at nogen af os ruger rigtig mange kyllinger ud.

Offline fru Andersen

• Bruger
« Svar #14 Dato: 20 December , 2010, 17:25 »
Nå ja, det er til raceavl, så forstår jeg det bedre. Fodrer I så de andre op til slagtning? Jeg tænker at det kræver en del plads at have f.eks 70 kyllinger...
Med venlig hilsen
Lene