hvor er det en fed tråd.

kan godt se at jeg slet ikke har været nok online december måned til at følge med i den før nu

jeg har køkkenhave (ca. 140 m2) hvor jeg er selvforsynende i løg, kartofler, porrer, gulerødder, rødbeder, spinat, jordbær. resten jeg dyrker løber jeg tør af en gang i løbet af januar måned. derudover har jeg rabarber, æbler, pærer, kirsebær, blommer, stikkelsbær, hindbær, brombær, solbær, japanske multebær (har dog ikke givet noget endnu). i drivhuset har jeg om sommeren tomat, chili og agurk.
sidste efterår lagde jeg kartofler i drivhuset under fiberdug, så planen var at jeg skulle have nye kartofler til jul. flere faktorer, bla at det var så ski.. koldt, gjode at jeg ikke fik vandet kartoflerne nok, og havde faktisk glemt dem lidt da det blev jul. så da jeg vendte jorden i drivhuset i begyndelsen af marts var der meget små kartofler der dukkede op...
i år er drivhuset opmagasinering for træpiller, så der var heller ikke nye kartofler til denne jul. men det fedeste ved selvforsyningstanken synes jeg er at det kun er en selv der sætter grænser. hvis der er noget man virkelig gerne vil have/dyrke, så kan man bare gøre det

jeg lader gerne et par af mine planter gå i frø, så kan jeg også selv tage frø, så jeg slipper for at købe året efter. selvom et brev med frø ikke koster alverden er det bare fedt at se at det kan lade sig gøre.
udover de gængse grønsager vil jeg hvert år gerne dyrke nogle nye, så jeg har også haft købt frø fra england. forleden faldt jeg dog over en side, den er måske ikke så lokal som
www.barney.dk men jeg faldt over:
http://gourmetgarage.dk/default.asp?lang=dksynes de har nogle sjove og spændende grønsager.
håber også snart at være selvforsynende i æg, heldigvis har jeg en ordenlig æg-pusher, så jeg ikke behøver købe i supermarkedet