Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Farvede kyllinger  (Læst 13890 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rakosi

• Passiv bruger
Farvede kyllinger
« Dato: 13 November , 2010, 12:06 »
Jeg har set videoer på you tube med kyllinger i skarpe neonfarver, men tænker på, hvordan de får de farver? Er det foderet, der er farve i aller hva? ???
1,1,1 gule silkehøns
0,0,4 hvide silkehøns
0.4,7 australops
0.1 "blanding"
1,1,4 siameser dværg silke

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Farvede kyllinger
« Svar #1 Dato: 13 November , 2010, 13:30 »
Jeg vil tro at der blive sprøjtet farvestof ind i ægget.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline bjyrka

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 13 November , 2010, 15:11 »

Desværre har Lestat helt ret det er farve der bliver spøjtet ind i ægget under rugningen,og jeg har set det mange steder i verden,Spanien,Portugal,Syd Amerika og nu ser jeg det hver dag her i østen.

På markeder sælger de  farvede kyllinger i u fatteligt små trådbure,og forældre køber dem til deres børn som legetøj,jeg tror ikke mange overlever.

Fornylig har jeg set de gør det samme med vagtel kyllinger,forskellen er jo den samme blot er de jo nogle endnu mindre dunbolde,og meget mere sårbare,men der er desværre ikke den store forståelse for dyrevelfærd her endnu!!

Vh Niels Phillipinerne
50 moskow ænder 8 gæs 10 lokal høns 6 hunde

Offline Rakosi

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 16 November , 2010, 16:17 »
Tak for svarene.  <C

Det var også min egen tanke, at der blev sprøjtet farve ind.
1,1,1 gule silkehøns
0,0,4 hvide silkehøns
0.4,7 australops
0.1 "blanding"
1,1,4 siameser dværg silke

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #4 Dato: 16 November , 2010, 19:25 »
Ja, der er mange folk med sære idder ude i verden, her ville vi nok sige at de er syge i hovedet.

Jeg vil squ sige de skulle spæres inde.

http://www.youtube.com/watch?v=0ttu3OmoJr8&feature=related

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 16 November , 2010, 20:00 »
Ja det er meget uetisk synes jeg.

Visse akvariefisk har desværre også måtte lide med indsprøjtet farve i kroppen. Jeg har dog ikke set det i lang tid, så forhåbentligt er det blevet forbudt her i Danmark.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Brahmadame

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 16 November , 2010, 20:59 »
Jeg mener at have læst at farven forsvinder efterhånden som de vokser til (dem der ellers overlever), og det var vist ikke så længe siden jeg så et par Papegøjechichlider hos den lokale dyrehandler, så helt ulovlige er de nok ikke blevet ...desværre.

Og ja, Østen er bestemt ikke et sted man skal ønske sig hen, især ikke som fjerkræ. En bunke høns stuvet sammen i et trængt bur der kun er 20 cm høj, og i 34 graders varme, er desværre et hverdagsbillede. Nudler, grønt og tofu er vist det eneste man kan spise med god samvittighed derude ;-)
1.8 Isabella Brahma
2.5 Guld-/sortbåndet Brahma

....endvidere
1.0 gemal
0.2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 16 November , 2010, 21:01 »
Citér
Nudler, grønt og tofu er vist det eneste man kan spise med god samvittighed derude ;-)
Og det skal være nudler uden æg  ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Brahmadame

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 16 November , 2010, 22:01 »
 /o
« Senest Redigeret: 13 December , 2011, 21:00 Fra Inga »
1.8 Isabella Brahma

....endvidere
1.0 gemal
0.2 børn

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #9 Dato: 16 November , 2010, 22:11 »
Uh! minder mig om at dampede hanetestikler faktisk er afprøvet derude (uden at jeg viste hvad det var). Det smagte ganske fortrinligt, så måske man skulle gemme et par Jersey testikler næste gang der slagtes ;D

...lige et sidespring.

MAn kan spise mange mystiske ting, jeg fik til firmaets sommerfest serveret kalvebrisler.... det skulle efter sigende være noget at det fineste fine brdr. Price agtigt, men fy for satan altså tanken om at det er suttekirtler fik mig altså næsten til at kaste op.... Der er altså bare ikke meget Emma Gad over mig og ej heller en stor kulinarisk udfordrer..... en gang frisk pasta med kødsovs og frisk parmesan passer mig ganske udmærket! :)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Brahmadame

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 16 November , 2010, 22:36 »
MAn kan spise mange mystiske ting, jeg fik til firmaets sommerfest serveret kalvebrisler.... det skulle efter sigende være noget at det fineste fine brdr. Price agtigt, men fy for satan altså tanken om at det er suttekirtler fik mig altså næsten til at kaste op.... Der er altså bare ikke meget Emma Gad over mig og ej heller en stor kulinarisk udfordrer..... en gang frisk pasta med kødsovs og frisk parmesan passer mig ganske udmærket! :)

Jamen så kan jeg varmt anbefale et længerevarende ophold i østen. Det kurere de mest sarte smagsløg. Hånden på hjertet, så tror jeg at jeg har prøvesmagt ALT på en kylling, pånær galleblæren. Grillede gumpe, tarmesuppe og ristede tunger. You name it!
Min "ynglingssnack" som 6 årig var en grillede hanehoved med sprød kam, og jeg holdte mig ikke tilbage for at jage fingeren igennem hovedet for at få begge øjne med  :-X
1.8 Isabella Brahma

....endvidere
1.0 gemal
0.2 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #11 Dato: 16 November , 2010, 22:43 »
En bunke høns stuvet sammen i et trængt bur

Er det meget værre end burhøns i vores moderne vestlige verden eller når fjerkræet stuves sammen på en lastbil og sendt til udlandet for at blive slagtet ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 16 November , 2010, 22:44 »

Min "ynglingssnack" som 6 årig var en grillede hanehoved med sprød kam, og jeg holdte mig ikke tilbage for at jage fingeren igennem hovedet for at få begge øjne med  :-X

IIIIIIUUUUUUUUUUUUU   /3

Jeg mener faktisk at hvis man tager til et andet land så skylder man sig selv at prøve at smage lidt af nationalmaden.... enten ville jeg vælge noget jeg hverken kan se hvad og tyde hvad er fra menukortet eller også ville jeg vælge sikkert og tage noget jeg ved 100 % hvad er, men ikke kender smagen på :)

Men kirtler i Danmark...... hvad er der nu galt med hakkebøf og frikadeller? :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #13 Dato: 16 November , 2010, 22:45 »
@ Wanda

Hvad tror du der er i hakkekød af gode sager (især i det billige) ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 16 November , 2010, 23:00 »
Det vil jeg nok slet ikke vide Lene ;)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.