Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Farvede kyllinger  (Læst 13876 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Farvede kyllinger
« Svar #15 Dato: 16 November , 2010, 23:08 »
En bunke høns stuvet sammen i et trængt bur

Er det meget værre end burhøns i vores moderne vestlige verden eller når fjerkræet stuves sammen på en lastbil og sendt til udlandet for at blive slagtet ??

Ja, det tror jeg desværre det er. På den plads som loven sikrer én burhøne i DK kan der sikkert snildt klemmes en 4-5 høns sammen i østen. Man skal jo ikke frådse med pladsen.
Mvh
Erik Andersen

Offline Brahmadame

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 17 November , 2010, 10:43 »
En bunke høns stuvet sammen i et trængt bur

Er det meget værre end burhøns i vores moderne vestlige verden eller når fjerkræet stuves sammen på en lastbil og sendt til udlandet for at blive slagtet ??

Åh ja! det er det.
Forstil dig et trådbur der kun er 15-20 cm højt, hvor hønsene ikke kan stå op (ergo må hovederne stikke ud til alle sider). Herefter fylder du bare høns i til der ikke kan være flere, og når grænsen er nået, forsøger du lige at proppe 2-3 stk. mere i, så har du et perfekt billede af burhøns på vej til slagtning i Kina.

De bliver så leveret frisk (eller det er de vel ikke) til restaurenterne, hvor de står stablet op i bagende sol langs fortorvene hos de enkelte restauratør, med gæster der indtager dem nyslagtet ved små borde, klods op ad burene ...underligt at man ikke mister appetitten  :'(
1.8 Isabella Brahma
2.5 Guld-/sortbåndet Brahma

....endvidere
1.0 gemal
0.2 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #17 Dato: 17 November , 2010, 14:40 »
Når de også kan flå hunde og katte levende i Kina, så er det jo ingenting den måde de behandler slagtefjerkræ på.

Men anyway de lave plastik kasse som der bruges til fragtning af fjerkræ her i landet er heller ikke for store.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 17 November , 2010, 19:33 »
Jeg så et klip på DR2 i går aftes, hvor man slagtede ænder, ved at skære brystet op og rive hjertet ud.  <W <W <W
Søren sagde også, at jeg skulle lukke øjnene, for det ville jeg ikke bryde mig om at se.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Brahmadame

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 19 November , 2010, 11:24 »
Føj, jeg overværede det samme som 6 årig, blot med en stor so som fik bugen skåret op, af et par mænd der holdte den. Dens skrig er stadig brændt ind i min hukommelse næsten 30 år efter  :'(
1.8 Isabella Brahma
2.5 Guld-/sortbåndet Brahma

....endvidere
1.0 gemal
0.2 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #20 Dato: 19 November , 2010, 14:24 »
Hvad så med de stakkels fisk som får et viskestykke om hovedet og derefter dyppes i varm friture, kun i lidt tid, for den skal stadig være levende når den lægges på tallerken.
Velbekommen....

Mennesket er i sandhed en vidunderlig skabning.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #21 Dato: 21 November , 2010, 22:44 »
Føj, jeg overværede det samme som 6 årig, blot med en stor so som fik bugen skåret op, af et par mænd der holdte den. Dens skrig er stadig brændt ind i min hukommelse næsten 30 år efter  :'(

Deraf udtrykket 'at skrige som en stukken gris'.

Normalen var at stikke grisen i halsen så man skar en hovedpulsåre over og kunne tappe blodet, som så skulle bruges til produktion af blodpølse.

Men lige forfærdeligt alligevel.
Mvh
Erik Andersen