Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Drillepinn  (Læst 3248 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Drillepinn
« Dato: 11 November , 2010, 09:18 »
Nogen der har erfaring med gæs sammen med andre dyr??

Vi har nogle hunde, og når hundene løber i haven så kommer gæsserne løbende for s t skvatre og nappe gennem hegnen efter hundene som jo svarer med at skælde dem ud....Vi tænkte og løse det med at sætte gæssene i hegnen bag laden, men nu har de fundet ud at de kan robe på den ene siden og at hundene sætter i at larme selv om de går på den andre siden... :-\

Gæsserne er da nogle ordentlige drillepinder.... ;D

Igår slap jeg fårene ind til dem hvorde fik hø, og da jages gæsserne rundt med dem og gav sig til at spise af høet...og fårene måtte stå på siden og kigge  :-\

Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Drillepinn
« Svar #1 Dato: 11 November , 2010, 11:02 »
Gæs  er drillepinde, men de kan godt opdrages.
I øjeblikket har mine to ældre damer 5 store børn, og de er meget uartige, men når jeg viser mig i døren, og råber af gamle Mibbe så går hun ned i den anden ende af haven og græsser med sine forfærdelige børn.

Min mand fangede forleden en af de unge fordi den tævede en anden, der bliver holdt ude af flokken, han råbte lidt af den, og satte den ned på modsat side af stalden, så den skulle finde de andre helt alene, den har ikke lavet balllade siden og alle går igen sammen i flokken. /o

Nu skal de unge heldigvis snart slagtes, og så er her ro på igen.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 11 November , 2010, 22:55 »
Ja ok...måske kan de ikke lære at stå i skammekrog .....så det da godt i har "skammesiden af stalden "  :D
Med venlig hilsen Søs

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 11 November , 2010, 23:08 »
Næhh Søs
så ambitiøs er jeg ikke at de skal stå i skammekrog, men jeg ved de ikke kan lide at være væk fra flokken, så det med at blive sat ned helt alene uden at kunne se de andre, det er straf nok  :o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Gåsepigen

• Bruger
Sv: Drillepind
« Svar #4 Dato: 12 November , 2010, 01:01 »
Min gås Keld leger med den ene kat, Leo. Leo stiller sig i nærheden af Keld, og Keld går så hen og "plukker" lidt i katten. Leo smider sig på ryggen og nyder at blive grovnusset, men når Keld bider for hårdt, hopper Leo op og tjatter til Keld eller tager ham om halsen med poterne. Så går den vilde jagt: først katten efter gåsen, og så gåsen efter katten. Det ser kanonskægt ud, og de virker også til at have det fantastisk sjovt sammen. Jeg har desværre ikke fanget det på kamera endnu, men det er forhåbentlig et spørgsmål om kort tid. De leger sammen på den måde flere gange om dagen, somme tider 5-10 minutter ad gangen.

Keld prøver også at nappe i den anden kat, Georg, men han gider ikke lege så meget, så han får for det meste lov at ligge i fred. I sengen ligger de to tit og sover ved siden af hinanden.

Begge katte kan finde på at ligge på lur bag en hæk eller et træ efter gåsen. Når den så kommer tæt på, springer de pludselig frem foran den, gåsen bliver forskrækket og hviner, men så løber den efter dem.
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat