Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Moskus æg NU??  (Læst 2561 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ditte

• Passiv bruger
  • Alt Godt Fra Haven.....
Moskus æg NU??
« Dato: 08 November , 2010, 12:07 »
Mine nyligt stækkede moskus ænder går rundt og ser ud til hygge sig, især andrikkerne "hygger" sig med damerne som pænt bliver liggende og det har nu resulteret i at jeg har fundet 4 æg i deres nattelogi. Er det ikke lige vel udenfor sæson? Lægger jeres moskus ænder æg nu??
Måske prøver jeg at putte dem i rugemaskinen....
Norsk Buhund
Katte racerene og racesnavsede
Boergeder
Kaniner
Høns

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Moskus æg NU??
« Svar #1 Dato: 08 November , 2010, 12:11 »
Mine moskus er llige holdt op med at lægge æg for i år, og jeg har for nyligt jaget den ene and af reden, da jeg mener det er en dårlig tid for ællinger, de får det hårdt når det nu bliver vinter, og ingen ved hvor hård den blliver....
Andemor skal også ligge meget stille for at varme sine unger, og så får hun måske svært ved selv at holde varmen.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 08 November , 2010, 20:09 »
det er også slut for i år hos vores ænder - men det er fordi det er os der har bestemt det- vi har fjernet æg fra hytten... så holdt de også op. vores ænder plejer at samle 15-20 æg i reden inden de lægger sig fast på den, så det ville tage alt for lang tid plus den lange rugetid... så ville det være juleællinger ;D de må gå og hygge sig alene.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 08 November , 2010, 20:17 »
For 2 uger siden gik en af vores ænder pludselig rundt med 8 ællinger, jeg havde slet ikke opdaget den rugede, de har nu fået et beskyttet rum, og klarer sig fint.
Hilsen
Peter