Cæcar er 8 år og har aldrig bevæget sige længere end ind på min ejendom.
Cæcar har et stykke skov hvoraf kun de to nærmeste rækker træer er mine.
Cæcar går en del i skoven, og det gør mine høns også, især de kyllinger der lige er blevet forladt af skrukken.
Når mine hunde opdager cæcar i skoven, flyver de i samlet flok ind på Cacars ejendom, de to for at tæve ham og de to for at lege med ham.
Da Cæcar nu for første gang er blevet bidt igennem af min gårdhund, og Cæcars far ikke kan røre ved ham hvis Cæcar ikke vil, så kostede det dyrlæge og penicillin, fordi det først bliver opdaget når søde Cæcar bliver dårlig, og skal helbedøves for at nogen kan komme til ham.
Der var ikke megen forståelse for at jeg mente det kunne dække en del af mit tab på over 30 fjerkræ på de 8 år Cæcar er gammel.
Dilemma : hegn skal være meget langt vi deler skæl på ca 1000 m og der skal låge på min indkørsel.
Cæcars far har indtil nu ikke ment at der skulle hegn på, da han mener alle hunde kan lære at enes. Og jeg siger at jeg vil sætte strøm op, hvad han mener er synd.
Det har heller ikke bekymret ham at Søde Cæcar når han bliver pågrebet på min ejendom og bedt om at gå ad ....... til knurre og væser af både mig og ungerne.....
Så længe mine hunde løber ind til søde Cæcar så kan jeg jo ikke true ham med at skyde hans hund, selvom det er ustyrligt fristende....
35 høns x 200 = 7000 - dyrelæge 1800 = 5200 i min favør,,, så er der både til automatisk låge og strømhegn ... tjaa det er jo en mulighed....